Teaching colloquial conversation in the Spanish as a foreign language class

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Marilene Cordulino da
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Ensino em Perspectivas
Texto Completo: https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/4693
Resumo: The aim of this article is to analyze how and in what way the informal conversation is worked in materials designed for students who learn Spanish at advanced levels, because the conversation is the most natural and usual way of human communication. For that, two textbooks of teaching Spanish as a foreign language are analyzed as a part of a communicative method, Nuevo Ven 3 (B2 level)  and El Ventilador (C1 level). It is considered that teaching the colloquial conversation in textbooks is limited, and most of the activities are short dialogues, debates, presentationts in class based on formal texts. Also, it has been confirmed that activities do not specify if the term/word is formal or informal/colloquial.
id UECE-7_2e59c554852185ddf8a785e753873860
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.uece.br:article/4693
network_acronym_str UECE-7
network_name_str Ensino em Perspectivas
repository_id_str
spelling Teaching colloquial conversation in the Spanish as a foreign language classLa enseñanza de la conversación coloquial en la clase de Español como Lengua Extranjera (ELE)Competência conversacionalDidática de ELEAnálise de manuais de ELECompetencia conversacionalDidáctica del ELEAnálisis de manuales de ELEConversational competenceTeaching of Spanish as a foreign languageAnalyze of textbooks of Spanish as a foreign languageThe aim of this article is to analyze how and in what way the informal conversation is worked in materials designed for students who learn Spanish at advanced levels, because the conversation is the most natural and usual way of human communication. For that, two textbooks of teaching Spanish as a foreign language are analyzed as a part of a communicative method, Nuevo Ven 3 (B2 level)  and El Ventilador (C1 level). It is considered that teaching the colloquial conversation in textbooks is limited, and most of the activities are short dialogues, debates, presentationts in class based on formal texts. Also, it has been confirmed that activities do not specify if the term/word is formal or informal/colloquial. Este artículo pretende observar cómo y de qué manera se trabaja la conversación coloquial en materiales concebidos para alumnos que aprenden español en los niveles avanzados, ya que es la conversación la forma más natural, habitual y espontánea de comunicación interactiva humana. Para ello se analiza dos libros de textos de E/LE que forman parte de método comunicativo, el Nuevo Ven 3 (nivel B2) y El ventilador (nivel C1). Se consideraue la enseñanza de la conversación coloquial en los manuales es muy limitada, la mayoría de las actividades interactivas son diálogos cortos, debates, exposiciones en clase, basados en textos formales.    También se ha podido verificar que las actividades no explicitan el término formal o informal/coloquial.Este artigo tem como objetivo observar como e de que forma a conversação coloquial é trabalhada em materiais destinados a alunos que aprendem espanhol como língua estrangeira em níveis avançados; visto que, a conversa é a forma mais natural, habitual e espontânea de comunicação humana. Para isso, são analisados ​​dois livros didáticos E/LE que fazem parte do método comunicativo, o Nuevo Ven 3 (nível B2) e O ventilador (nível C1). Acredita-se que o ensino da conversação coloquial nos manuais de ELE seja muito limitado; a maioria das atividades interativas se apresentam em pequenos diálogos, debates, apresentações em aula, baseadas em textos formais. Também foi possível verificar que nas atividades não aparecem a marca formal ou informal/coloquial explicitamente.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2021-03-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/4693Teaching in Perspectives; Vol. 2 No. 2 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-18Enseñar en perspectivas; Vol. 2 Núm. 2 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-18Ensino em Perspectivas; v. 2 n. 2 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-182675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/4693/4104Copyright (c) 2021 Marilene Cordulino da Silvahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Marilene Cordulino da2022-09-23T12:37:52Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/4693Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-09-23T12:37:52Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false
dc.title.none.fl_str_mv Teaching colloquial conversation in the Spanish as a foreign language class
La enseñanza de la conversación coloquial en la clase de Español como Lengua Extranjera (ELE)
title Teaching colloquial conversation in the Spanish as a foreign language class
spellingShingle Teaching colloquial conversation in the Spanish as a foreign language class
Silva, Marilene Cordulino da
Competência conversacional
Didática de ELE
Análise de manuais de ELE
Competencia conversacional
Didáctica del ELE
Análisis de manuales de ELE
Conversational competence
Teaching of Spanish as a foreign language
Analyze of textbooks of Spanish as a foreign language
title_short Teaching colloquial conversation in the Spanish as a foreign language class
title_full Teaching colloquial conversation in the Spanish as a foreign language class
title_fullStr Teaching colloquial conversation in the Spanish as a foreign language class
title_full_unstemmed Teaching colloquial conversation in the Spanish as a foreign language class
title_sort Teaching colloquial conversation in the Spanish as a foreign language class
author Silva, Marilene Cordulino da
author_facet Silva, Marilene Cordulino da
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Marilene Cordulino da
dc.subject.por.fl_str_mv Competência conversacional
Didática de ELE
Análise de manuais de ELE
Competencia conversacional
Didáctica del ELE
Análisis de manuales de ELE
Conversational competence
Teaching of Spanish as a foreign language
Analyze of textbooks of Spanish as a foreign language
topic Competência conversacional
Didática de ELE
Análise de manuais de ELE
Competencia conversacional
Didáctica del ELE
Análisis de manuales de ELE
Conversational competence
Teaching of Spanish as a foreign language
Analyze of textbooks of Spanish as a foreign language
description The aim of this article is to analyze how and in what way the informal conversation is worked in materials designed for students who learn Spanish at advanced levels, because the conversation is the most natural and usual way of human communication. For that, two textbooks of teaching Spanish as a foreign language are analyzed as a part of a communicative method, Nuevo Ven 3 (B2 level)  and El Ventilador (C1 level). It is considered that teaching the colloquial conversation in textbooks is limited, and most of the activities are short dialogues, debates, presentationts in class based on formal texts. Also, it has been confirmed that activities do not specify if the term/word is formal or informal/colloquial.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-03-25
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/4693
url https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/4693
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/4693/4104
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Marilene Cordulino da Silva
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Marilene Cordulino da Silva
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
publisher.none.fl_str_mv EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará
dc.source.none.fl_str_mv Teaching in Perspectives; Vol. 2 No. 2 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-18
Enseñar en perspectivas; Vol. 2 Núm. 2 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-18
Ensino em Perspectivas; v. 2 n. 2 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-18
2675-9144
reponame:Ensino em Perspectivas
instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron:UECE
instname_str Universidade Estadual do Ceará (UECE)
instacron_str UECE
institution UECE
reponame_str Ensino em Perspectivas
collection Ensino em Perspectivas
repository.name.fl_str_mv Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)
repository.mail.fl_str_mv ensino.perspectivas@gmail.com
_version_ 1801213949805330432