Teaching colloquial conversation in the Spanish as a foreign language class
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Ensino em Perspectivas |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/4693 |
Resumo: | The aim of this article is to analyze how and in what way the informal conversation is worked in materials designed for students who learn Spanish at advanced levels, because the conversation is the most natural and usual way of human communication. For that, two textbooks of teaching Spanish as a foreign language are analyzed as a part of a communicative method, Nuevo Ven 3 (B2 level) and El Ventilador (C1 level). It is considered that teaching the colloquial conversation in textbooks is limited, and most of the activities are short dialogues, debates, presentationts in class based on formal texts. Also, it has been confirmed that activities do not specify if the term/word is formal or informal/colloquial. |
id |
UECE-7_2e59c554852185ddf8a785e753873860 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/4693 |
network_acronym_str |
UECE-7 |
network_name_str |
Ensino em Perspectivas |
repository_id_str |
|
spelling |
Teaching colloquial conversation in the Spanish as a foreign language classLa enseñanza de la conversación coloquial en la clase de Español como Lengua Extranjera (ELE)Competência conversacionalDidática de ELEAnálise de manuais de ELECompetencia conversacionalDidáctica del ELEAnálisis de manuales de ELEConversational competenceTeaching of Spanish as a foreign languageAnalyze of textbooks of Spanish as a foreign languageThe aim of this article is to analyze how and in what way the informal conversation is worked in materials designed for students who learn Spanish at advanced levels, because the conversation is the most natural and usual way of human communication. For that, two textbooks of teaching Spanish as a foreign language are analyzed as a part of a communicative method, Nuevo Ven 3 (B2 level) and El Ventilador (C1 level). It is considered that teaching the colloquial conversation in textbooks is limited, and most of the activities are short dialogues, debates, presentationts in class based on formal texts. Also, it has been confirmed that activities do not specify if the term/word is formal or informal/colloquial. Este artículo pretende observar cómo y de qué manera se trabaja la conversación coloquial en materiales concebidos para alumnos que aprenden español en los niveles avanzados, ya que es la conversación la forma más natural, habitual y espontánea de comunicación interactiva humana. Para ello se analiza dos libros de textos de E/LE que forman parte de método comunicativo, el Nuevo Ven 3 (nivel B2) y El ventilador (nivel C1). Se consideraue la enseñanza de la conversación coloquial en los manuales es muy limitada, la mayoría de las actividades interactivas son diálogos cortos, debates, exposiciones en clase, basados en textos formales. También se ha podido verificar que las actividades no explicitan el término formal o informal/coloquial.Este artigo tem como objetivo observar como e de que forma a conversação coloquial é trabalhada em materiais destinados a alunos que aprendem espanhol como língua estrangeira em níveis avançados; visto que, a conversa é a forma mais natural, habitual e espontânea de comunicação humana. Para isso, são analisados dois livros didáticos E/LE que fazem parte do método comunicativo, o Nuevo Ven 3 (nível B2) e O ventilador (nível C1). Acredita-se que o ensino da conversação coloquial nos manuais de ELE seja muito limitado; a maioria das atividades interativas se apresentam em pequenos diálogos, debates, apresentações em aula, baseadas em textos formais. Também foi possível verificar que nas atividades não aparecem a marca formal ou informal/coloquial explicitamente.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2021-03-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/4693Teaching in Perspectives; Vol. 2 No. 2 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-18Enseñar en perspectivas; Vol. 2 Núm. 2 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-18Ensino em Perspectivas; v. 2 n. 2 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-182675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/4693/4104Copyright (c) 2021 Marilene Cordulino da Silvahttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Marilene Cordulino da2022-09-23T12:37:52Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/4693Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-09-23T12:37:52Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Teaching colloquial conversation in the Spanish as a foreign language class La enseñanza de la conversación coloquial en la clase de Español como Lengua Extranjera (ELE) |
title |
Teaching colloquial conversation in the Spanish as a foreign language class |
spellingShingle |
Teaching colloquial conversation in the Spanish as a foreign language class Silva, Marilene Cordulino da Competência conversacional Didática de ELE Análise de manuais de ELE Competencia conversacional Didáctica del ELE Análisis de manuales de ELE Conversational competence Teaching of Spanish as a foreign language Analyze of textbooks of Spanish as a foreign language |
title_short |
Teaching colloquial conversation in the Spanish as a foreign language class |
title_full |
Teaching colloquial conversation in the Spanish as a foreign language class |
title_fullStr |
Teaching colloquial conversation in the Spanish as a foreign language class |
title_full_unstemmed |
Teaching colloquial conversation in the Spanish as a foreign language class |
title_sort |
Teaching colloquial conversation in the Spanish as a foreign language class |
author |
Silva, Marilene Cordulino da |
author_facet |
Silva, Marilene Cordulino da |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Marilene Cordulino da |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Competência conversacional Didática de ELE Análise de manuais de ELE Competencia conversacional Didáctica del ELE Análisis de manuales de ELE Conversational competence Teaching of Spanish as a foreign language Analyze of textbooks of Spanish as a foreign language |
topic |
Competência conversacional Didática de ELE Análise de manuais de ELE Competencia conversacional Didáctica del ELE Análisis de manuales de ELE Conversational competence Teaching of Spanish as a foreign language Analyze of textbooks of Spanish as a foreign language |
description |
The aim of this article is to analyze how and in what way the informal conversation is worked in materials designed for students who learn Spanish at advanced levels, because the conversation is the most natural and usual way of human communication. For that, two textbooks of teaching Spanish as a foreign language are analyzed as a part of a communicative method, Nuevo Ven 3 (B2 level) and El Ventilador (C1 level). It is considered that teaching the colloquial conversation in textbooks is limited, and most of the activities are short dialogues, debates, presentationts in class based on formal texts. Also, it has been confirmed that activities do not specify if the term/word is formal or informal/colloquial. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-03-25 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/4693 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/4693 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/4693/4104 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Marilene Cordulino da Silva http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Marilene Cordulino da Silva http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
dc.source.none.fl_str_mv |
Teaching in Perspectives; Vol. 2 No. 2 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-18 Enseñar en perspectivas; Vol. 2 Núm. 2 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-18 Ensino em Perspectivas; v. 2 n. 2 (2021): Ensino em Perspectivas; 1-18 2675-9144 reponame:Ensino em Perspectivas instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Ensino em Perspectivas |
collection |
Ensino em Perspectivas |
repository.name.fl_str_mv |
Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
ensino.perspectivas@gmail.com |
_version_ |
1801213949805330432 |