Learning effectiveness: from theory to practice in the life of High School students in Viçosa do Ceará.
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Ensino em Perspectivas |
Texto Completo: | https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6604 |
Resumo: | This research aims to analyze the effectiveness of learning from theory to practice in the lives of high school students in Viçosa do Ceará. The methodology was qualitative and quantitative, using questionnaires with open questions for teachers and students of a High School, in Viçosa do Ceará - CE. To support the research and have the necessary elements to analyze the data collected, a bibliographical study was conducted with emphasis on the National Curriculum Guidelines and the theories of education addressed by several authors. It is noteworthy that the form of contextualization of the curriculum content during classes favors understanding and, consequently, learning that reflects beyond the school walls. |
id |
UECE-7_e386310ba995b7e45dfddba9ab8e6e29 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.uece.br:article/6604 |
network_acronym_str |
UECE-7 |
network_name_str |
Ensino em Perspectivas |
repository_id_str |
|
spelling |
Learning effectiveness: from theory to practice in the life of High School students in Viçosa do Ceará.A eficácia da aprendizagem: da teoria à prática na vida dos estudantes de Ensino Médio em Viçosa do CearáTeoriaPráticaContextualizaçãoEficácia da aprendizagemTheoryPracticeContextualizationLearning effectivenessThis research aims to analyze the effectiveness of learning from theory to practice in the lives of high school students in Viçosa do Ceará. The methodology was qualitative and quantitative, using questionnaires with open questions for teachers and students of a High School, in Viçosa do Ceará - CE. To support the research and have the necessary elements to analyze the data collected, a bibliographical study was conducted with emphasis on the National Curriculum Guidelines and the theories of education addressed by several authors. It is noteworthy that the form of contextualization of the curriculum content during classes favors understanding and, consequently, learning that reflects beyond the school walls.Esta pesquisa tem como objetivo principal analisar a eficácia da aprendizagem da teoria à prática na vida dos estudantes do Ensino Médio, em Viçosa do Ceará. A metodologia foi qualiquantitativa com uso de questionários com perguntas abertas para professores e alunos de uma Escola de Ensino Médio no município de Viçosa do Ceará - CE. Para fundamentar a pesquisa e ter elementos necessários para análise dos dados coletados, fez-se um estudo bibliográfico com destaque para as Diretrizes Nacionais Curriculares e as teorias da educação abordadas por vários autores. Ressalta-se que a forma de contextualização do conteúdo curricular durante as aulas favorece à compreensão e, consequentemente, à aprendizagem que reflete para além dos muros escolares.EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará2021-08-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6604Teaching in Perspectives; Vol. 2 No. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-12Enseñar en perspectivas; Vol. 2 Núm. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-12Ensino em Perspectivas; v. 2 n. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-122675-9144reponame:Ensino em Perspectivasinstname:Universidade Estadual do Ceará (UECE)instacron:UECEporhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6604/5591Copyright (c) 2021 Elizabeth Maria Silveira Gomes, Lídia Azevedo de Menezes Rodrigueshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGomes, Elizabeth Maria SilveiraRodrigues, Lídia Azevedo de Menezes 2022-09-23T14:40:23Zoai:ojs.revistas.uece.br:article/6604Revistahttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/indexPUBhttps://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/oaiensino.perspectivas@gmail.com2675-91442675-9144opendoar:2022-09-23T14:40:23Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Learning effectiveness: from theory to practice in the life of High School students in Viçosa do Ceará. A eficácia da aprendizagem: da teoria à prática na vida dos estudantes de Ensino Médio em Viçosa do Ceará |
title |
Learning effectiveness: from theory to practice in the life of High School students in Viçosa do Ceará. |
spellingShingle |
Learning effectiveness: from theory to practice in the life of High School students in Viçosa do Ceará. Gomes, Elizabeth Maria Silveira Teoria Prática Contextualização Eficácia da aprendizagem Theory Practice Contextualization Learning effectiveness |
title_short |
Learning effectiveness: from theory to practice in the life of High School students in Viçosa do Ceará. |
title_full |
Learning effectiveness: from theory to practice in the life of High School students in Viçosa do Ceará. |
title_fullStr |
Learning effectiveness: from theory to practice in the life of High School students in Viçosa do Ceará. |
title_full_unstemmed |
Learning effectiveness: from theory to practice in the life of High School students in Viçosa do Ceará. |
title_sort |
Learning effectiveness: from theory to practice in the life of High School students in Viçosa do Ceará. |
author |
Gomes, Elizabeth Maria Silveira |
author_facet |
Gomes, Elizabeth Maria Silveira Rodrigues, Lídia Azevedo de Menezes |
author_role |
author |
author2 |
Rodrigues, Lídia Azevedo de Menezes |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Gomes, Elizabeth Maria Silveira Rodrigues, Lídia Azevedo de Menezes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Teoria Prática Contextualização Eficácia da aprendizagem Theory Practice Contextualization Learning effectiveness |
topic |
Teoria Prática Contextualização Eficácia da aprendizagem Theory Practice Contextualization Learning effectiveness |
description |
This research aims to analyze the effectiveness of learning from theory to practice in the lives of high school students in Viçosa do Ceará. The methodology was qualitative and quantitative, using questionnaires with open questions for teachers and students of a High School, in Viçosa do Ceará - CE. To support the research and have the necessary elements to analyze the data collected, a bibliographical study was conducted with emphasis on the National Curriculum Guidelines and the theories of education addressed by several authors. It is noteworthy that the form of contextualization of the curriculum content during classes favors understanding and, consequently, learning that reflects beyond the school walls. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-08-13 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6604 |
url |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6604 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.uece.br/index.php/ensinoemperspectivas/article/view/6604/5591 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Elizabeth Maria Silveira Gomes, Lídia Azevedo de Menezes Rodrigues http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Elizabeth Maria Silveira Gomes, Lídia Azevedo de Menezes Rodrigues http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
publisher.none.fl_str_mv |
EdUECE - Editora da Universidade Estadual do Ceará |
dc.source.none.fl_str_mv |
Teaching in Perspectives; Vol. 2 No. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-12 Enseñar en perspectivas; Vol. 2 Núm. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-12 Ensino em Perspectivas; v. 2 n. 3 (2021): Edição especial: formação de professores; 1-12 2675-9144 reponame:Ensino em Perspectivas instname:Universidade Estadual do Ceará (UECE) instacron:UECE |
instname_str |
Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
instacron_str |
UECE |
institution |
UECE |
reponame_str |
Ensino em Perspectivas |
collection |
Ensino em Perspectivas |
repository.name.fl_str_mv |
Ensino em Perspectivas - Universidade Estadual do Ceará (UECE) |
repository.mail.fl_str_mv |
ensino.perspectivas@gmail.com |
_version_ |
1801213950860197888 |