Between Times: Essay for an Anthropology After the Crossroad
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2022 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Mediações - Revista de Ciências Sociais |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/46577 |
Resumo: | The history of Anthropology is permeated with elaborations constituting adiverse body of reflections about the anthropological practice, serving as areference for professionals in the field. However, this benchmark has beenthought of by privileging the experience of a limited profile of researchers, largelydisregarding experiences that are otherwise perceived as episodic, sparse, andindividual. The present essay proposes the exercise of connecting theseexperiences in order to reflect on ethical-methodological issues that presentthemselves both in fieldwork and in the experience of writing when we considerthe production of knowledge in the context of the implementation of affirmativeactions in Brazilian universities. |
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Between Times: Essay for an Anthropology After the CrossroadEntre tiempos: ensayo para una antropología después de la encrucijadaEntre tempos: ensaio para uma antropologia depois da encruzilhadaantropologia etnografiareflexividadeconfinamento racialações afirmativasanthropologyethnographyreflexivityracial inequalityaffirmative actionsantropologíaetnografíareflexividadconfinamiento racialacciones afirmativasThe history of Anthropology is permeated with elaborations constituting adiverse body of reflections about the anthropological practice, serving as areference for professionals in the field. However, this benchmark has beenthought of by privileging the experience of a limited profile of researchers, largelydisregarding experiences that are otherwise perceived as episodic, sparse, andindividual. The present essay proposes the exercise of connecting theseexperiences in order to reflect on ethical-methodological issues that presentthemselves both in fieldwork and in the experience of writing when we considerthe production of knowledge in the context of the implementation of affirmativeactions in Brazilian universities.El curso de la historia de la antropología está impregnado de elaboraciones que componen un cuerpo diverso de reflexiones sobre la práctica antropológica, sirviendo de referencia para los profesionales del área. Sin embargo, este marco ha sido pensado en privilegiar la experiencia de un perfil restringido de investigadores, desestimando en gran medida experiencias que, de otro modo, quedan percibidas como episódicas, dispersas e individuales. Este ensayo propone el ejercicio de conectar estas experiencias para reflexionar sobre cuestiones ético-metodológicas que surgen tanto en la investigación de campo como en la experiencia de escritura cuando consideramos la producción de conocimiento en el contexto de la validez de las acciones afirmativas.O curso da história da antropologia está permeado de elaborações que conformam um corpo diversificado de reflexões acerca da prática antropológica, servindo como um referencial para os profissionais da área. No entanto, esse referencial tem sido pensado privilegiando a experiência de um perfil restrito de pesquisadores, em grande parte desconsiderando experiências que, de outro modo, seguem percebidas como episódicas, esparsas e individuais. O presente ensaio propõe o exercício de conectar essas experiências para refletir sobre questões ético-metodológicas que se apresentam tanto na pesquisa de campo quanto na experiência da escrita quando consideramos a produção de conhecimento no contexto da vigência das ações afirmativas.Universidade Estadual de Londrina2022-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/xmlhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/4657710.5433/2176-6665.2022v27n3e46577Mediações - Revista de Ciências Sociais; v.27, n.3 (2022) - sep./dez.; 1 - 15Mediações - Revista de Ciências Sociais; v.27, n.3 (2022) - sep./dic.; 1 - 15Mediações - Revista de Ciências Sociais; v.27, n.3 (2022) - set./dez.; 1 - 152176-6665reponame:Mediações - Revista de Ciências Sociaisinstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/46577/48189https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/article/view/46577/49662Copyright (c) 2022 Barbara Pimentel da Silva Cruzhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessCruz, Barbara Pimentel da Silva2023-11-08T00:17:55Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/46577Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/indexPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/mediacoes/oaimediacoes@uel.br2176-66652176-6665opendoar:2023-11-08T00:17:55Mediações - Revista de Ciências Sociais - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
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