Argumentative processes as interaction resources in classes

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Galembeck, Paulo de Tarso
Data de Publicação: 2004
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Signum: Estudos da Linguagem
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3648
Resumo: This text deals with the argumentative procedures used in high school and college classes. It is emphasized that the use of such procedures can only be understood within the specific communication and interaction situation,    i.e., the class. The procedures witn higher frequency are the causal relations (cause and consequence), the quotations or testimonies, and the examples, because they are the most adaptable to the interaction in classes. The other argumentation procedures require deeper mental elaboration and are not discussed in this paper. 
id UEL-3_0c958d5c95ba7129e79fa51073cbe2ac
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3648
network_acronym_str UEL-3
network_name_str Signum: Estudos da Linguagem
repository_id_str
spelling Argumentative processes as interaction resources in classesProcessos argumentativos como recursos de interação em aulasSpoken languageInteractionArgumentationClasses.Língua faladaInteraçãoArgumentaçãoAulas.This text deals with the argumentative procedures used in high school and college classes. It is emphasized that the use of such procedures can only be understood within the specific communication and interaction situation,    i.e., the class. The procedures witn higher frequency are the causal relations (cause and consequence), the quotations or testimonies, and the examples, because they are the most adaptable to the interaction in classes. The other argumentation procedures require deeper mental elaboration and are not discussed in this paper.  Este texto trata dos processos argumentativos empregados em aulas para os ensinos médio e superior. É enfatizado o fato de que o uso desses procedimentos só pode ser compreendido dentro da situação específica de comunicação e interação, a aula. Os procedimentos de mais alta freqüência são as relações causais (causa e conseqüência), as citações ou testemunhas, os exemplos, que são aqueles que mais adaptam à interação em aulas. Os demais procedimentos de argumentação requerem uma elaboração mental maior e, por isso, não são discutidos neste trabalho. UEL2004-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/364810.5433/2237-4876.2002v5n1p185Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 5 No. 1 (2002): Volume Atemático; 185-198Signum: Estudos da Linguagem; v. 5 n. 1 (2002): Volume Atemático; 185-1982237-4876reponame:Signum: Estudos da Linguageminstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3648/2949Galembeck, Paulo de Tarsoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-16T17:57:44Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3648Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signumPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/oai||signum@uel.br2237-48761516-3083opendoar:2022-11-16T17:57:44Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
dc.title.none.fl_str_mv Argumentative processes as interaction resources in classes
Processos argumentativos como recursos de interação em aulas
title Argumentative processes as interaction resources in classes
spellingShingle Argumentative processes as interaction resources in classes
Galembeck, Paulo de Tarso
Spoken language
Interaction
Argumentation
Classes.
Língua falada
Interação
Argumentação
Aulas.
title_short Argumentative processes as interaction resources in classes
title_full Argumentative processes as interaction resources in classes
title_fullStr Argumentative processes as interaction resources in classes
title_full_unstemmed Argumentative processes as interaction resources in classes
title_sort Argumentative processes as interaction resources in classes
author Galembeck, Paulo de Tarso
author_facet Galembeck, Paulo de Tarso
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Galembeck, Paulo de Tarso
dc.subject.por.fl_str_mv Spoken language
Interaction
Argumentation
Classes.
Língua falada
Interação
Argumentação
Aulas.
topic Spoken language
Interaction
Argumentation
Classes.
Língua falada
Interação
Argumentação
Aulas.
description This text deals with the argumentative procedures used in high school and college classes. It is emphasized that the use of such procedures can only be understood within the specific communication and interaction situation,    i.e., the class. The procedures witn higher frequency are the causal relations (cause and consequence), the quotations or testimonies, and the examples, because they are the most adaptable to the interaction in classes. The other argumentation procedures require deeper mental elaboration and are not discussed in this paper. 
publishDate 2004
dc.date.none.fl_str_mv 2004-07-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3648
10.5433/2237-4876.2002v5n1p185
url https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3648
identifier_str_mv 10.5433/2237-4876.2002v5n1p185
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3648/2949
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UEL
publisher.none.fl_str_mv UEL
dc.source.none.fl_str_mv Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 5 No. 1 (2002): Volume Atemático; 185-198
Signum: Estudos da Linguagem; v. 5 n. 1 (2002): Volume Atemático; 185-198
2237-4876
reponame:Signum: Estudos da Linguagem
instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron:UEL
instname_str Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron_str UEL
institution UEL
reponame_str Signum: Estudos da Linguagem
collection Signum: Estudos da Linguagem
repository.name.fl_str_mv Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)
repository.mail.fl_str_mv ||signum@uel.br
_version_ 1799305961169485824