Argumentative processes as interaction resources in classes
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2004 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Signum: Estudos da Linguagem |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3648 |
Resumo: | This text deals with the argumentative procedures used in high school and college classes. It is emphasized that the use of such procedures can only be understood within the specific communication and interaction situation, i.e., the class. The procedures witn higher frequency are the causal relations (cause and consequence), the quotations or testimonies, and the examples, because they are the most adaptable to the interaction in classes. The other argumentation procedures require deeper mental elaboration and are not discussed in this paper. |
id |
UEL-3_0c958d5c95ba7129e79fa51073cbe2ac |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3648 |
network_acronym_str |
UEL-3 |
network_name_str |
Signum: Estudos da Linguagem |
repository_id_str |
|
spelling |
Argumentative processes as interaction resources in classesProcessos argumentativos como recursos de interação em aulasSpoken languageInteractionArgumentationClasses.Língua faladaInteraçãoArgumentaçãoAulas.This text deals with the argumentative procedures used in high school and college classes. It is emphasized that the use of such procedures can only be understood within the specific communication and interaction situation, i.e., the class. The procedures witn higher frequency are the causal relations (cause and consequence), the quotations or testimonies, and the examples, because they are the most adaptable to the interaction in classes. The other argumentation procedures require deeper mental elaboration and are not discussed in this paper. Este texto trata dos processos argumentativos empregados em aulas para os ensinos médio e superior. É enfatizado o fato de que o uso desses procedimentos só pode ser compreendido dentro da situação específica de comunicação e interação, a aula. Os procedimentos de mais alta freqüência são as relações causais (causa e conseqüência), as citações ou testemunhas, os exemplos, que são aqueles que mais adaptam à interação em aulas. Os demais procedimentos de argumentação requerem uma elaboração mental maior e, por isso, não são discutidos neste trabalho. UEL2004-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/364810.5433/2237-4876.2002v5n1p185Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 5 No. 1 (2002): Volume Atemático; 185-198Signum: Estudos da Linguagem; v. 5 n. 1 (2002): Volume Atemático; 185-1982237-4876reponame:Signum: Estudos da Linguageminstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3648/2949Galembeck, Paulo de Tarsoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-16T17:57:44Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3648Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signumPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/oai||signum@uel.br2237-48761516-3083opendoar:2022-11-16T17:57:44Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Argumentative processes as interaction resources in classes Processos argumentativos como recursos de interação em aulas |
title |
Argumentative processes as interaction resources in classes |
spellingShingle |
Argumentative processes as interaction resources in classes Galembeck, Paulo de Tarso Spoken language Interaction Argumentation Classes. Língua falada Interação Argumentação Aulas. |
title_short |
Argumentative processes as interaction resources in classes |
title_full |
Argumentative processes as interaction resources in classes |
title_fullStr |
Argumentative processes as interaction resources in classes |
title_full_unstemmed |
Argumentative processes as interaction resources in classes |
title_sort |
Argumentative processes as interaction resources in classes |
author |
Galembeck, Paulo de Tarso |
author_facet |
Galembeck, Paulo de Tarso |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Galembeck, Paulo de Tarso |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Spoken language Interaction Argumentation Classes. Língua falada Interação Argumentação Aulas. |
topic |
Spoken language Interaction Argumentation Classes. Língua falada Interação Argumentação Aulas. |
description |
This text deals with the argumentative procedures used in high school and college classes. It is emphasized that the use of such procedures can only be understood within the specific communication and interaction situation, i.e., the class. The procedures witn higher frequency are the causal relations (cause and consequence), the quotations or testimonies, and the examples, because they are the most adaptable to the interaction in classes. The other argumentation procedures require deeper mental elaboration and are not discussed in this paper. |
publishDate |
2004 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2004-07-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3648 10.5433/2237-4876.2002v5n1p185 |
url |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3648 |
identifier_str_mv |
10.5433/2237-4876.2002v5n1p185 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/3648/2949 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UEL |
publisher.none.fl_str_mv |
UEL |
dc.source.none.fl_str_mv |
Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 5 No. 1 (2002): Volume Atemático; 185-198 Signum: Estudos da Linguagem; v. 5 n. 1 (2002): Volume Atemático; 185-198 2237-4876 reponame:Signum: Estudos da Linguagem instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL) instacron:UEL |
instname_str |
Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
instacron_str |
UEL |
institution |
UEL |
reponame_str |
Signum: Estudos da Linguagem |
collection |
Signum: Estudos da Linguagem |
repository.name.fl_str_mv |
Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||signum@uel.br |
_version_ |
1799305961169485824 |