Labov's revisited proposal for the study of narrative
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2004 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Signum: Estudos da Linguagem |
Texto Completo: | https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4548 |
Resumo: | Based on examples taken from the corpora with five children who used to attend a nursery school at the Universidade de São Paulo, this paper aims at presenting and commenting the Labov narrative model, showing that it is not a question of content organization but of different kinds of discourse — which makes a text (or story) worth telling. |
id |
UEL-3_af72f36bb9293ecb15e7f45596eb4ed6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4548 |
network_acronym_str |
UEL-3 |
network_name_str |
Signum: Estudos da Linguagem |
repository_id_str |
|
spelling |
Labov's revisited proposal for the study of narrativeA proposta revisitada de Labov para o estudo da narrativaNarrativeLabov modelChild.NarrativaModelo labovianoCriança.Based on examples taken from the corpora with five children who used to attend a nursery school at the Universidade de São Paulo, this paper aims at presenting and commenting the Labov narrative model, showing that it is not a question of content organization but of different kinds of discourse — which makes a text (or story) worth telling. Este trabalho tem por objetivo apresentar e comentar, a partir de exemplos extraídos dos corpora de cinco crianças que freqüentavam uma creche da Universidade de São Paulo, o modelo de narrativa laboviano, mostrando que não se trata de uma questão de organização de conteúdo, mas de diferentes tipos de discurso, o que torna um texto digno de ser contado. UEL2004-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/454810.5433/2237-4876.2003v6n2p151Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 6 No. 2 (2003): Volume Atemático; 151-160Signum: Estudos da Linguagem; v. 6 n. 2 (2003): Volume Atemático; 151-1602237-4876reponame:Signum: Estudos da Linguageminstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4548/10905Melo, Lélia Erbolatoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-16T17:58:25Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4548Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signumPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/oai||signum@uel.br2237-48761516-3083opendoar:2022-11-16T17:58:25Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Labov's revisited proposal for the study of narrative A proposta revisitada de Labov para o estudo da narrativa |
title |
Labov's revisited proposal for the study of narrative |
spellingShingle |
Labov's revisited proposal for the study of narrative Melo, Lélia Erbolato Narrative Labov model Child. Narrativa Modelo laboviano Criança. |
title_short |
Labov's revisited proposal for the study of narrative |
title_full |
Labov's revisited proposal for the study of narrative |
title_fullStr |
Labov's revisited proposal for the study of narrative |
title_full_unstemmed |
Labov's revisited proposal for the study of narrative |
title_sort |
Labov's revisited proposal for the study of narrative |
author |
Melo, Lélia Erbolato |
author_facet |
Melo, Lélia Erbolato |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Melo, Lélia Erbolato |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Narrative Labov model Child. Narrativa Modelo laboviano Criança. |
topic |
Narrative Labov model Child. Narrativa Modelo laboviano Criança. |
description |
Based on examples taken from the corpora with five children who used to attend a nursery school at the Universidade de São Paulo, this paper aims at presenting and commenting the Labov narrative model, showing that it is not a question of content organization but of different kinds of discourse — which makes a text (or story) worth telling. |
publishDate |
2004 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2004-12-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4548 10.5433/2237-4876.2003v6n2p151 |
url |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4548 |
identifier_str_mv |
10.5433/2237-4876.2003v6n2p151 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4548/10905 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UEL |
publisher.none.fl_str_mv |
UEL |
dc.source.none.fl_str_mv |
Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 6 No. 2 (2003): Volume Atemático; 151-160 Signum: Estudos da Linguagem; v. 6 n. 2 (2003): Volume Atemático; 151-160 2237-4876 reponame:Signum: Estudos da Linguagem instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL) instacron:UEL |
instname_str |
Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
instacron_str |
UEL |
institution |
UEL |
reponame_str |
Signum: Estudos da Linguagem |
collection |
Signum: Estudos da Linguagem |
repository.name.fl_str_mv |
Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL) |
repository.mail.fl_str_mv |
||signum@uel.br |
_version_ |
1799305962104815616 |