Labov's revisited proposal for the study of narrative

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Melo, Lélia Erbolato
Data de Publicação: 2004
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Signum: Estudos da Linguagem
Texto Completo: https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4548
Resumo: Based on examples taken from the corpora with five children who used to attend a nursery school at the Universidade de São Paulo, this paper aims at presenting and commenting the Labov narrative model, showing that it is not a question of content organization but of different kinds of discourse — which makes a text (or story) worth telling.  
id UEL-3_af72f36bb9293ecb15e7f45596eb4ed6
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4548
network_acronym_str UEL-3
network_name_str Signum: Estudos da Linguagem
repository_id_str
spelling Labov's revisited proposal for the study of narrativeA proposta revisitada de Labov para o estudo da narrativaNarrativeLabov modelChild.NarrativaModelo labovianoCriança.Based on examples taken from the corpora with five children who used to attend a nursery school at the Universidade de São Paulo, this paper aims at presenting and commenting the Labov narrative model, showing that it is not a question of content organization but of different kinds of discourse — which makes a text (or story) worth telling.  Este trabalho tem por objetivo apresentar e comentar, a partir de exemplos extraídos dos corpora de cinco crianças que freqüentavam uma creche da Universidade de São Paulo, o modelo de narrativa laboviano, mostrando que não se trata de uma questão de organização de conteúdo, mas de diferentes tipos de discurso, o que torna um texto digno de ser contado.  UEL2004-12-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado pelos paresapplication/pdfhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/454810.5433/2237-4876.2003v6n2p151Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 6 No. 2 (2003): Volume Atemático; 151-160Signum: Estudos da Linguagem; v. 6 n. 2 (2003): Volume Atemático; 151-1602237-4876reponame:Signum: Estudos da Linguageminstname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)instacron:UELporhttps://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4548/10905Melo, Lélia Erbolatoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-11-16T17:58:25Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/4548Revistahttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signumPUBhttps://www.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/oai||signum@uel.br2237-48761516-3083opendoar:2022-11-16T17:58:25Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)false
dc.title.none.fl_str_mv Labov's revisited proposal for the study of narrative
A proposta revisitada de Labov para o estudo da narrativa
title Labov's revisited proposal for the study of narrative
spellingShingle Labov's revisited proposal for the study of narrative
Melo, Lélia Erbolato
Narrative
Labov model
Child.
Narrativa
Modelo laboviano
Criança.
title_short Labov's revisited proposal for the study of narrative
title_full Labov's revisited proposal for the study of narrative
title_fullStr Labov's revisited proposal for the study of narrative
title_full_unstemmed Labov's revisited proposal for the study of narrative
title_sort Labov's revisited proposal for the study of narrative
author Melo, Lélia Erbolato
author_facet Melo, Lélia Erbolato
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Melo, Lélia Erbolato
dc.subject.por.fl_str_mv Narrative
Labov model
Child.
Narrativa
Modelo laboviano
Criança.
topic Narrative
Labov model
Child.
Narrativa
Modelo laboviano
Criança.
description Based on examples taken from the corpora with five children who used to attend a nursery school at the Universidade de São Paulo, this paper aims at presenting and commenting the Labov narrative model, showing that it is not a question of content organization but of different kinds of discourse — which makes a text (or story) worth telling.  
publishDate 2004
dc.date.none.fl_str_mv 2004-12-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4548
10.5433/2237-4876.2003v6n2p151
url https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4548
identifier_str_mv 10.5433/2237-4876.2003v6n2p151
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://ojs.uel.br/revistas/uel/index.php/signum/article/view/4548/10905
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UEL
publisher.none.fl_str_mv UEL
dc.source.none.fl_str_mv Signum: Estudos da Linguagem; Vol. 6 No. 2 (2003): Volume Atemático; 151-160
Signum: Estudos da Linguagem; v. 6 n. 2 (2003): Volume Atemático; 151-160
2237-4876
reponame:Signum: Estudos da Linguagem
instname:Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron:UEL
instname_str Universidade Estadual de Londrina (UEL)
instacron_str UEL
institution UEL
reponame_str Signum: Estudos da Linguagem
collection Signum: Estudos da Linguagem
repository.name.fl_str_mv Signum: Estudos da Linguagem - Universidade Estadual de Londrina (UEL)
repository.mail.fl_str_mv ||signum@uel.br
_version_ 1799305962104815616