JOGO DIDÁTICO NO ENSINO DE BIOLOGIA NA PLATAFORMA EDUCAPES E BIBLIOTECA DIGITAL BRASILEIRA DE TESES E DISSERTAÇÕES (2009-2019)

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: SILVA, WALLEX
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: COSTA, ODALEIA
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Teoria e Prática da Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/57158
Resumo: The objective of this work was to analyze the educational technological products and the academic productions produced on the following theme: didactic game in the teaching of Biology in the eduCAPES platform and in the Brazilian Digital Library of Theses and Dissertations (BDTD). Thus, 08 academic papers were analyzed for the formation of the corpus of this research. Given the results, it was noticed that the distributions of productions on the theme are being disseminated more often, especially in the Southeast and South. Given the facts, several contents were addressed in the research analyzed as: Microbiology, Cell Biology, Embryology, Genetics. among other contents pertaining to the area of ​​Biology. Regarding the level of education, research indicates that academic work is mainly directed to the middle level.
id UEM-11_6185caee62481917e834dcdcd9b818fe
oai_identifier_str oai:periodicos.uem.br/ojs:article/57158
network_acronym_str UEM-11
network_name_str Teoria e Prática da Educação (Online)
repository_id_str
spelling JOGO DIDÁTICO NO ENSINO DE BIOLOGIA NA PLATAFORMA EDUCAPES E BIBLIOTECA DIGITAL BRASILEIRA DE TESES E DISSERTAÇÕES (2009-2019) Jogo didáticoEnsino-AprendizagemEnsino de BiologiaThe objective of this work was to analyze the educational technological products and the academic productions produced on the following theme: didactic game in the teaching of Biology in the eduCAPES platform and in the Brazilian Digital Library of Theses and Dissertations (BDTD). Thus, 08 academic papers were analyzed for the formation of the corpus of this research. Given the results, it was noticed that the distributions of productions on the theme are being disseminated more often, especially in the Southeast and South. Given the facts, several contents were addressed in the research analyzed as: Microbiology, Cell Biology, Embryology, Genetics. among other contents pertaining to the area of ​​Biology. Regarding the level of education, research indicates that academic work is mainly directed to the middle level. El objetivo de este trabajo es analizar los productos tecnológicos educativos y las producciones académicas producidas sobre el siguiente tema: juego no didáctico de Biología en la plataforma eduCAPES y Biblioteca Digital Brasileña de Tesis y Disertaciones (BDTD). De esta forma, se analizaron 08 artículos académicos para la conformación del corpus de esta investigación. A partir de dos resultados, me doy cuenta de que la distribución de productos sobre el tema se está extendiendo con mayor frecuencia, principalmente en las regiones Sudeste y Sur. Entre dos factores, se abordan diferentes contenidos en las investigaciones analizadas tales como: Microbiología, Biología Celular, Embriología, Genética entre otros contenidos pertenecientes al área de Biología. En cuanto al nivel de educación, la investigación afirma que el trabajo académico se dirige principalmente al nivel Medio.O trabalho em questão teve como objetivo analisar os produtos tecnológicos educacionais e as produções acadêmicas produzidas sobre a seguinte temática: jogo didático no ensino de Biologia na plataforma eduCAPES e na Biblioteca Digital Brasileira de Teses e Dissertações (BDTD). Desse modo, foram analisados 08 trabalhos acadêmicos para a formação do corpus desta pesquisa. Diante dos resultados, percebeu-se que as distribuições das produções sobre a temática estão sendo disseminadas com maior frequência, principalmente nas regiões Sudeste e Sul. Diante dos fatos, diversos conteúdos foram abordados nas pesquisas analisadas como: Microbiologia, Biologia Celular, Embriologia, Genética entre outros conteúdos pertencentes à área da Biologia. Em relação ao nível de ensino, as pesquisas apontam que os trabalhos acadêmicos estão direcionados principalmente para o nível Médio.Universidade Estadual de Maringá2021-08-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTEXTOapplication/pdfhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/5715810.4025/tpe.v24i2.57158Teoria e Prática da Educação; v. 24 n. 2 (2021); 160-1732237-87071415-837Xreponame:Teoria e Prática da Educação (Online)instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)instacron:UEMporhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/57158/751375152607Copyright (c) 2021 Teoria e Prática da Educaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSILVA, WALLEXCOSTA, ODALEIA2021-12-18T03:05:08Zoai:periodicos.uem.br/ojs:article/57158Revistahttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEducPUBhttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/oaiteoriaepraticadaeducacao@gmail.com || teoriaepraticadaeducacao@gmail.com2237-87071415-837xopendoar:2023-01-12T10:59:42.523355Teoria e Prática da Educação (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM)true
dc.title.none.fl_str_mv JOGO DIDÁTICO NO ENSINO DE BIOLOGIA NA PLATAFORMA EDUCAPES E BIBLIOTECA DIGITAL BRASILEIRA DE TESES E DISSERTAÇÕES (2009-2019)
title JOGO DIDÁTICO NO ENSINO DE BIOLOGIA NA PLATAFORMA EDUCAPES E BIBLIOTECA DIGITAL BRASILEIRA DE TESES E DISSERTAÇÕES (2009-2019)
spellingShingle JOGO DIDÁTICO NO ENSINO DE BIOLOGIA NA PLATAFORMA EDUCAPES E BIBLIOTECA DIGITAL BRASILEIRA DE TESES E DISSERTAÇÕES (2009-2019)
SILVA, WALLEX
Jogo didático
Ensino-Aprendizagem
Ensino de Biologia
title_short JOGO DIDÁTICO NO ENSINO DE BIOLOGIA NA PLATAFORMA EDUCAPES E BIBLIOTECA DIGITAL BRASILEIRA DE TESES E DISSERTAÇÕES (2009-2019)
title_full JOGO DIDÁTICO NO ENSINO DE BIOLOGIA NA PLATAFORMA EDUCAPES E BIBLIOTECA DIGITAL BRASILEIRA DE TESES E DISSERTAÇÕES (2009-2019)
title_fullStr JOGO DIDÁTICO NO ENSINO DE BIOLOGIA NA PLATAFORMA EDUCAPES E BIBLIOTECA DIGITAL BRASILEIRA DE TESES E DISSERTAÇÕES (2009-2019)
title_full_unstemmed JOGO DIDÁTICO NO ENSINO DE BIOLOGIA NA PLATAFORMA EDUCAPES E BIBLIOTECA DIGITAL BRASILEIRA DE TESES E DISSERTAÇÕES (2009-2019)
title_sort JOGO DIDÁTICO NO ENSINO DE BIOLOGIA NA PLATAFORMA EDUCAPES E BIBLIOTECA DIGITAL BRASILEIRA DE TESES E DISSERTAÇÕES (2009-2019)
author SILVA, WALLEX
author_facet SILVA, WALLEX
COSTA, ODALEIA
author_role author
author2 COSTA, ODALEIA
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv SILVA, WALLEX
COSTA, ODALEIA
dc.subject.por.fl_str_mv Jogo didático
Ensino-Aprendizagem
Ensino de Biologia
topic Jogo didático
Ensino-Aprendizagem
Ensino de Biologia
description The objective of this work was to analyze the educational technological products and the academic productions produced on the following theme: didactic game in the teaching of Biology in the eduCAPES platform and in the Brazilian Digital Library of Theses and Dissertations (BDTD). Thus, 08 academic papers were analyzed for the formation of the corpus of this research. Given the results, it was noticed that the distributions of productions on the theme are being disseminated more often, especially in the Southeast and South. Given the facts, several contents were addressed in the research analyzed as: Microbiology, Cell Biology, Embryology, Genetics. among other contents pertaining to the area of ​​Biology. Regarding the level of education, research indicates that academic work is mainly directed to the middle level.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-08-27
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
TEXTO
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/57158
10.4025/tpe.v24i2.57158
url https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/57158
identifier_str_mv 10.4025/tpe.v24i2.57158
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/57158/751375152607
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Teoria e Prática da Educação
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Teoria e Prática da Educação
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Maringá
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Maringá
dc.source.none.fl_str_mv Teoria e Prática da Educação; v. 24 n. 2 (2021); 160-173
2237-8707
1415-837X
reponame:Teoria e Prática da Educação (Online)
instname:Universidade Estadual de Maringá (UEM)
instacron:UEM
instname_str Universidade Estadual de Maringá (UEM)
instacron_str UEM
institution UEM
reponame_str Teoria e Prática da Educação (Online)
collection Teoria e Prática da Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Teoria e Prática da Educação (Online) - Universidade Estadual de Maringá (UEM)
repository.mail.fl_str_mv teoriaepraticadaeducacao@gmail.com || teoriaepraticadaeducacao@gmail.com
_version_ 1792207158263152640