Impactos da Língua Espanhola na Formação do Profissional de Turismo

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: da Silva, Parley Lopes Bernini
Data de Publicação: 2022
Outros Autores: Maciel, Isis Cristina, Araujo, Regina Célia Garcia de, Correia, Mariana Knierim
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista de Cultura e Turismo
Texto Completo: https://periodicos.uesc.br/index.php/cultur/article/view/3303
Resumo: The analysis points out how the graduates of the Higher Course of Technology in Tourism Management of IF Sudeste MG represent the personal and professional contributions obtained through learning Spanish, given the reference that a second language becomes an instrument of professional prominence, especially those who work in Tourism. Methodologically qualitative, it is demarcated by content analysis; literature review and application of six semi-structured questionnaires. The essay concludes that the representation of those involved is oriented to cultural enrichment, which is revealed in the professional, since through activities such as the learning of a foreign language the recent Tourism Managers perceive themselves directed to plural professional development in the face of globalization that brings different nations and cultures closer.
id UESC-2_448ce3f52e2050b50df545ce60e8bcd7
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3303
network_acronym_str UESC-2
network_name_str Revista de Cultura e Turismo
repository_id_str
spelling Impactos da Língua Espanhola na Formação do Profissional de TurismoThe analysis points out how the graduates of the Higher Course of Technology in Tourism Management of IF Sudeste MG represent the personal and professional contributions obtained through learning Spanish, given the reference that a second language becomes an instrument of professional prominence, especially those who work in Tourism. Methodologically qualitative, it is demarcated by content analysis; literature review and application of six semi-structured questionnaires. The essay concludes that the representation of those involved is oriented to cultural enrichment, which is revealed in the professional, since through activities such as the learning of a foreign language the recent Tourism Managers perceive themselves directed to plural professional development in the face of globalization that brings different nations and cultures closer.A análise aponta como os egressos do Curso Superior de Tecnologia em Gestão de Turismo do IF Sudeste MG representam as contribuições pessoais e profissionais obtidas através aprendizado do Espanhol, haja vista a referenciação de que uma segunda língua se torna instrumento de destaque profissional, sobretudo àqueles que trabalham no Turismo. Metodologicamente qualitativo, é demarcado pela análise de conteúdo; revisão bibliográfica e aplicação de seis questionários semiestrutrados. O ensaio conclui que a representação dos envolvidos orientam-se ao enriquecimento cultural o qual revela-se no profissional, visto que através de atividades como o aprendizado de um idioma estrangeiro os recentes Gestores de Turismo percebem-se direcionados ao desenvolvimento profissional plural frente a globalização que aproxima diversas nações e culturas.Editus2022-07-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo Avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.uesc.br/index.php/cultur/article/view/330310.36113/cultur.v16i1.3303CULTUR - Revista de Cultura e Turismo; v. 16 n. 1 (2022): CULTUR, Ano 16, n. 01, Abr (2022)1982-583810.36113/cultur.v16i1reponame:Revista de Cultura e Turismoinstname:Universidade Estadual de Santa Cruz (UESC)instacron:UESCporhttps://periodicos.uesc.br/index.php/cultur/article/view/3303/2268Copyright (c) 2022 CULTUR - Revista de Cultura e Turismoinfo:eu-repo/semantics/openAccessda Silva, Parley Lopes BerniniMaciel, Isis CristinaAraujo, Regina Célia Garcia deCorreia, Mariana Knierim2022-07-22T11:00:08Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3303Revistahttps://periodicos.uesc.br/index.php/cultur/PUBhttps://periodicos.uesc.br/index.php/cultur/oaieditus@uesc.br||mavila1000@gmail.com||revistacet@hotmail.com1982-58381982-5838opendoar:2022-07-22T11:00:08Revista de Cultura e Turismo - Universidade Estadual de Santa Cruz (UESC)false
dc.title.none.fl_str_mv Impactos da Língua Espanhola na Formação do Profissional de Turismo
title Impactos da Língua Espanhola na Formação do Profissional de Turismo
spellingShingle Impactos da Língua Espanhola na Formação do Profissional de Turismo
da Silva, Parley Lopes Bernini
title_short Impactos da Língua Espanhola na Formação do Profissional de Turismo
title_full Impactos da Língua Espanhola na Formação do Profissional de Turismo
title_fullStr Impactos da Língua Espanhola na Formação do Profissional de Turismo
title_full_unstemmed Impactos da Língua Espanhola na Formação do Profissional de Turismo
title_sort Impactos da Língua Espanhola na Formação do Profissional de Turismo
author da Silva, Parley Lopes Bernini
author_facet da Silva, Parley Lopes Bernini
Maciel, Isis Cristina
Araujo, Regina Célia Garcia de
Correia, Mariana Knierim
author_role author
author2 Maciel, Isis Cristina
Araujo, Regina Célia Garcia de
Correia, Mariana Knierim
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv da Silva, Parley Lopes Bernini
Maciel, Isis Cristina
Araujo, Regina Célia Garcia de
Correia, Mariana Knierim
description The analysis points out how the graduates of the Higher Course of Technology in Tourism Management of IF Sudeste MG represent the personal and professional contributions obtained through learning Spanish, given the reference that a second language becomes an instrument of professional prominence, especially those who work in Tourism. Methodologically qualitative, it is demarcated by content analysis; literature review and application of six semi-structured questionnaires. The essay concludes that the representation of those involved is oriented to cultural enrichment, which is revealed in the professional, since through activities such as the learning of a foreign language the recent Tourism Managers perceive themselves directed to plural professional development in the face of globalization that brings different nations and cultures closer.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-07-22
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo Avaliado pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.uesc.br/index.php/cultur/article/view/3303
10.36113/cultur.v16i1.3303
url https://periodicos.uesc.br/index.php/cultur/article/view/3303
identifier_str_mv 10.36113/cultur.v16i1.3303
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.uesc.br/index.php/cultur/article/view/3303/2268
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2022 CULTUR - Revista de Cultura e Turismo
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2022 CULTUR - Revista de Cultura e Turismo
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editus
publisher.none.fl_str_mv Editus
dc.source.none.fl_str_mv CULTUR - Revista de Cultura e Turismo; v. 16 n. 1 (2022): CULTUR, Ano 16, n. 01, Abr (2022)
1982-5838
10.36113/cultur.v16i1
reponame:Revista de Cultura e Turismo
instname:Universidade Estadual de Santa Cruz (UESC)
instacron:UESC
instname_str Universidade Estadual de Santa Cruz (UESC)
instacron_str UESC
institution UESC
reponame_str Revista de Cultura e Turismo
collection Revista de Cultura e Turismo
repository.name.fl_str_mv Revista de Cultura e Turismo - Universidade Estadual de Santa Cruz (UESC)
repository.mail.fl_str_mv editus@uesc.br||mavila1000@gmail.com||revistacet@hotmail.com
_version_ 1799319079650066432