Impactos da Língua Espanhola na Formação do Profissional de Turismo
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista de Cultura e Turismo |
Texto Completo: | https://periodicos.uesc.br/index.php/cultur/article/view/3303 |
Resumo: | The analysis points out how the graduates of the Higher Course of Technology in Tourism Management of IF Sudeste MG represent the personal and professional contributions obtained through learning Spanish, given the reference that a second language becomes an instrument of professional prominence, especially those who work in Tourism. Methodologically qualitative, it is demarcated by content analysis; literature review and application of six semi-structured questionnaires. The essay concludes that the representation of those involved is oriented to cultural enrichment, which is revealed in the professional, since through activities such as the learning of a foreign language the recent Tourism Managers perceive themselves directed to plural professional development in the face of globalization that brings different nations and cultures closer. |
id |
UESC-2_448ce3f52e2050b50df545ce60e8bcd7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3303 |
network_acronym_str |
UESC-2 |
network_name_str |
Revista de Cultura e Turismo |
repository_id_str |
|
spelling |
Impactos da Língua Espanhola na Formação do Profissional de TurismoThe analysis points out how the graduates of the Higher Course of Technology in Tourism Management of IF Sudeste MG represent the personal and professional contributions obtained through learning Spanish, given the reference that a second language becomes an instrument of professional prominence, especially those who work in Tourism. Methodologically qualitative, it is demarcated by content analysis; literature review and application of six semi-structured questionnaires. The essay concludes that the representation of those involved is oriented to cultural enrichment, which is revealed in the professional, since through activities such as the learning of a foreign language the recent Tourism Managers perceive themselves directed to plural professional development in the face of globalization that brings different nations and cultures closer.A análise aponta como os egressos do Curso Superior de Tecnologia em Gestão de Turismo do IF Sudeste MG representam as contribuições pessoais e profissionais obtidas através aprendizado do Espanhol, haja vista a referenciação de que uma segunda língua se torna instrumento de destaque profissional, sobretudo àqueles que trabalham no Turismo. Metodologicamente qualitativo, é demarcado pela análise de conteúdo; revisão bibliográfica e aplicação de seis questionários semiestrutrados. O ensaio conclui que a representação dos envolvidos orientam-se ao enriquecimento cultural o qual revela-se no profissional, visto que através de atividades como o aprendizado de um idioma estrangeiro os recentes Gestores de Turismo percebem-se direcionados ao desenvolvimento profissional plural frente a globalização que aproxima diversas nações e culturas.Editus2022-07-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo Avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.uesc.br/index.php/cultur/article/view/330310.36113/cultur.v16i1.3303CULTUR - Revista de Cultura e Turismo; v. 16 n. 1 (2022): CULTUR, Ano 16, n. 01, Abr (2022)1982-583810.36113/cultur.v16i1reponame:Revista de Cultura e Turismoinstname:Universidade Estadual de Santa Cruz (UESC)instacron:UESCporhttps://periodicos.uesc.br/index.php/cultur/article/view/3303/2268Copyright (c) 2022 CULTUR - Revista de Cultura e Turismoinfo:eu-repo/semantics/openAccessda Silva, Parley Lopes BerniniMaciel, Isis CristinaAraujo, Regina Célia Garcia deCorreia, Mariana Knierim2022-07-22T11:00:08Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3303Revistahttps://periodicos.uesc.br/index.php/cultur/PUBhttps://periodicos.uesc.br/index.php/cultur/oaieditus@uesc.br||mavila1000@gmail.com||revistacet@hotmail.com1982-58381982-5838opendoar:2022-07-22T11:00:08Revista de Cultura e Turismo - Universidade Estadual de Santa Cruz (UESC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Impactos da Língua Espanhola na Formação do Profissional de Turismo |
title |
Impactos da Língua Espanhola na Formação do Profissional de Turismo |
spellingShingle |
Impactos da Língua Espanhola na Formação do Profissional de Turismo da Silva, Parley Lopes Bernini |
title_short |
Impactos da Língua Espanhola na Formação do Profissional de Turismo |
title_full |
Impactos da Língua Espanhola na Formação do Profissional de Turismo |
title_fullStr |
Impactos da Língua Espanhola na Formação do Profissional de Turismo |
title_full_unstemmed |
Impactos da Língua Espanhola na Formação do Profissional de Turismo |
title_sort |
Impactos da Língua Espanhola na Formação do Profissional de Turismo |
author |
da Silva, Parley Lopes Bernini |
author_facet |
da Silva, Parley Lopes Bernini Maciel, Isis Cristina Araujo, Regina Célia Garcia de Correia, Mariana Knierim |
author_role |
author |
author2 |
Maciel, Isis Cristina Araujo, Regina Célia Garcia de Correia, Mariana Knierim |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
da Silva, Parley Lopes Bernini Maciel, Isis Cristina Araujo, Regina Célia Garcia de Correia, Mariana Knierim |
description |
The analysis points out how the graduates of the Higher Course of Technology in Tourism Management of IF Sudeste MG represent the personal and professional contributions obtained through learning Spanish, given the reference that a second language becomes an instrument of professional prominence, especially those who work in Tourism. Methodologically qualitative, it is demarcated by content analysis; literature review and application of six semi-structured questionnaires. The essay concludes that the representation of those involved is oriented to cultural enrichment, which is revealed in the professional, since through activities such as the learning of a foreign language the recent Tourism Managers perceive themselves directed to plural professional development in the face of globalization that brings different nations and cultures closer. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-07-22 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo Avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.uesc.br/index.php/cultur/article/view/3303 10.36113/cultur.v16i1.3303 |
url |
https://periodicos.uesc.br/index.php/cultur/article/view/3303 |
identifier_str_mv |
10.36113/cultur.v16i1.3303 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.uesc.br/index.php/cultur/article/view/3303/2268 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 CULTUR - Revista de Cultura e Turismo info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 CULTUR - Revista de Cultura e Turismo |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editus |
publisher.none.fl_str_mv |
Editus |
dc.source.none.fl_str_mv |
CULTUR - Revista de Cultura e Turismo; v. 16 n. 1 (2022): CULTUR, Ano 16, n. 01, Abr (2022) 1982-5838 10.36113/cultur.v16i1 reponame:Revista de Cultura e Turismo instname:Universidade Estadual de Santa Cruz (UESC) instacron:UESC |
instname_str |
Universidade Estadual de Santa Cruz (UESC) |
instacron_str |
UESC |
institution |
UESC |
reponame_str |
Revista de Cultura e Turismo |
collection |
Revista de Cultura e Turismo |
repository.name.fl_str_mv |
Revista de Cultura e Turismo - Universidade Estadual de Santa Cruz (UESC) |
repository.mail.fl_str_mv |
editus@uesc.br||mavila1000@gmail.com||revistacet@hotmail.com |
_version_ |
1799319079650066432 |