A estética da imobilidade na Trilogia do Ser Humano, de Roy Andersson
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2017 |
Tipo de documento: | Artigo de conferência |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) |
Texto Completo: | http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/49240 |
Resumo: | From his studies on the specificities that characterize painting, photography and cinema, Jacques Aumont identifies essential differences between the engagement of the gaze on a still image - in this case, photography and painting - and the moving picture of the cinema. Some works, however, mix these different languages, pointing to a regime of hybrid visuality, which seems to be the case on the films that make up the Trilogy of the Human Being, by Roy Andersson. |
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A estética da imobilidade na Trilogia do Ser Humano, de Roy AnderssonThe ‘aesthetics of immobility’ in Roy Andersson's Trilogy of Human Being.Ser humano - TrilogiaAndersson, RoySer humanoFrom his studies on the specificities that characterize painting, photography and cinema, Jacques Aumont identifies essential differences between the engagement of the gaze on a still image - in this case, photography and painting - and the moving picture of the cinema. Some works, however, mix these different languages, pointing to a regime of hybrid visuality, which seems to be the case on the films that make up the Trilogy of the Human Being, by Roy Andersson.A partir de seus estudos acerca das especificidades que caracterizam a pintura, a fotografia e o cinema, Jacques Aumont identifica diferenças essenciais entre a fruição do olhar sobre uma imagem fixa - no caso, a fotografia e a pintura – e as imagem em movimento do cinema. Algumas obras, no entanto, mesclam estas diferentes linguagens, apontando para um regime de visualidade híbrido, como é o caso dos filmes que compõem a trilogia do ser humano, de Roy Andersson.Socine2020-01-15T15:30:30Z2020-01-15T15:30:30Z2017info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectapplication/pdfLIMA, Natália Flávia Maia. A ‘estética da imobilidade’ na Trilogia do Ser Humano, de Roy Andersson.In: XXI Encontro Socine de Estudos de Cinema e Audiovisual, 21., 17-20 de out.2017,João Pessoa (PB). anais... João Pessoa (JP): Socine. 2017978-85-63552-24-2http://www.repositorio.ufc.br/handle/riufc/49240Lima, Natália Flávia Maiaporreponame:Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC)instname:Universidade Federal do Ceará (UFC)instacron:UFCinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-10-09T19:10:42Zoai:repositorio.ufc.br:riufc/49240Repositório InstitucionalPUBhttp://www.repositorio.ufc.br/ri-oai/requestbu@ufc.br || repositorio@ufc.bropendoar:2024-09-11T18:32:27.571349Repositório Institucional da Universidade Federal do Ceará (UFC) - Universidade Federal do Ceará (UFC)false |
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