Inovação em Serviços e sua Gestão: um balanço das teorias internacionais contemporâneas
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Gestão & Conexões |
Texto Completo: | https://periodicos.ufes.br/ppgadm/article/view/4646 |
Resumo: | DOI: http://dx.doi.org/10.13071/regec.2317-5087.2013.2.2.4646.75-101This article aims to present the current state of the art of discussions regarding the theme service innovation and its management. For this, it resorts to a critical literature review based on the main authors who have devoted themselves to this discussion in the last decades. This review resulted in a synthesis of the way how the debate was constructed, its main advances and bottlenecks, markedly when the focus lies on innovation management. We conclude that the field of service innovation management represents an excellent research opportunity for the coming years, with room for proposing “new” models which may be more suitable for service companies operating in the Brazilian context. |
id |
UFES-2_eee49fed5f8035cb732beb588e9e6a9d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufes.br:article/4646 |
network_acronym_str |
UFES-2 |
network_name_str |
Gestão & Conexões |
repository_id_str |
|
spelling |
Inovação em Serviços e sua Gestão: um balanço das teorias internacionais contemporâneasService Innovation and its Management: a summary of the contemporary international theoriesDOI: http://dx.doi.org/10.13071/regec.2317-5087.2013.2.2.4646.75-101This article aims to present the current state of the art of discussions regarding the theme service innovation and its management. For this, it resorts to a critical literature review based on the main authors who have devoted themselves to this discussion in the last decades. This review resulted in a synthesis of the way how the debate was constructed, its main advances and bottlenecks, markedly when the focus lies on innovation management. We conclude that the field of service innovation management represents an excellent research opportunity for the coming years, with room for proposing “new” models which may be more suitable for service companies operating in the Brazilian context.DOI: http://dx.doi.org/10.13071/regec.2317-5087.2013.2.2.4646.75-101O objetivo deste artigo é mostrar o atual estado da arte das discussões acerca do tema da inovação em serviços e sua gestão. Para atingir este objetivo o artigo apresenta uma revisão crítica da literatura com base nos principais autores que vêm se dedicando a esta discussão nos últimos 20 anos. Desta revisão resultou uma síntese de como o debate foi construído, seus principais avanços e gargalos, notadamente quando o foco é gestão da inovação. Conclui-se que o campo da gestão da inovação em serviços representa uma excelente oportunidade de pesquisa para os próximos anos, com espaço para a proposição de “novos” modelos que possam ser mais adequados para as empresas de serviços que atuam no contexto brasileiro.Universidade Federal do Espírito Santo2013-11-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.documenthttps://periodicos.ufes.br/ppgadm/article/view/464610.13071/regec.2317-5087.2013.2.2.4646.75-101.Revista Gestão & Conexões; v. 2 n. 2 (2013): Política e Gestão da Ciência, Tecnologia e Inovação; 75-101Management and Connections Journal; Vol. 2 No. 2 (2013): Política e Gestão da Ciência, Tecnologia e Inovação; 75-1012317-5087reponame:Gestão & Conexõesinstname:Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)instacron:UFESporhttps://periodicos.ufes.br/ppgadm/article/view/4646/4522https://periodicos.ufes.br/ppgadm/article/view/4646/19238Copyright (c) 2014 Revista Gestão & Conexõesinfo:eu-repo/semantics/openAccessLenhari, Luciana CristinaCarvalho, Ruy de Quadros2019-11-18T17:22:48Zoai:periodicos.ufes.br:article/4646Revistahttps://periodicos.ufes.br/ppgadmPUBhttps://periodicos.ufes.br/ppgadm/oaigestao.conexoes@gmail.com||gestaoeconexoes@gmail.com2317-50872317-5087opendoar:2019-11-18T17:22:48Gestão & Conexões - Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Inovação em Serviços e sua Gestão: um balanço das teorias internacionais contemporâneas Service Innovation and its Management: a summary of the contemporary international theories |
title |
Inovação em Serviços e sua Gestão: um balanço das teorias internacionais contemporâneas |
spellingShingle |
Inovação em Serviços e sua Gestão: um balanço das teorias internacionais contemporâneas Lenhari, Luciana Cristina |
title_short |
Inovação em Serviços e sua Gestão: um balanço das teorias internacionais contemporâneas |
title_full |
Inovação em Serviços e sua Gestão: um balanço das teorias internacionais contemporâneas |
title_fullStr |
Inovação em Serviços e sua Gestão: um balanço das teorias internacionais contemporâneas |
title_full_unstemmed |
Inovação em Serviços e sua Gestão: um balanço das teorias internacionais contemporâneas |
title_sort |
Inovação em Serviços e sua Gestão: um balanço das teorias internacionais contemporâneas |
author |
Lenhari, Luciana Cristina |
author_facet |
Lenhari, Luciana Cristina Carvalho, Ruy de Quadros |
author_role |
author |
author2 |
Carvalho, Ruy de Quadros |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lenhari, Luciana Cristina Carvalho, Ruy de Quadros |
description |
DOI: http://dx.doi.org/10.13071/regec.2317-5087.2013.2.2.4646.75-101This article aims to present the current state of the art of discussions regarding the theme service innovation and its management. For this, it resorts to a critical literature review based on the main authors who have devoted themselves to this discussion in the last decades. This review resulted in a synthesis of the way how the debate was constructed, its main advances and bottlenecks, markedly when the focus lies on innovation management. We conclude that the field of service innovation management represents an excellent research opportunity for the coming years, with room for proposing “new” models which may be more suitable for service companies operating in the Brazilian context. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-11-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufes.br/ppgadm/article/view/4646 10.13071/regec.2317-5087.2013.2.2.4646.75-101. |
url |
https://periodicos.ufes.br/ppgadm/article/view/4646 |
identifier_str_mv |
10.13071/regec.2317-5087.2013.2.2.4646.75-101. |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufes.br/ppgadm/article/view/4646/4522 https://periodicos.ufes.br/ppgadm/article/view/4646/19238 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Gestão & Conexões info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Revista Gestão & Conexões |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Espírito Santo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Espírito Santo |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Gestão & Conexões; v. 2 n. 2 (2013): Política e Gestão da Ciência, Tecnologia e Inovação; 75-101 Management and Connections Journal; Vol. 2 No. 2 (2013): Política e Gestão da Ciência, Tecnologia e Inovação; 75-101 2317-5087 reponame:Gestão & Conexões instname:Universidade Federal do Espírito Santo (UFES) instacron:UFES |
instname_str |
Universidade Federal do Espírito Santo (UFES) |
instacron_str |
UFES |
institution |
UFES |
reponame_str |
Gestão & Conexões |
collection |
Gestão & Conexões |
repository.name.fl_str_mv |
Gestão & Conexões - Universidade Federal do Espírito Santo (UFES) |
repository.mail.fl_str_mv |
gestao.conexoes@gmail.com||gestaoeconexoes@gmail.com |
_version_ |
1799319718216073216 |