DIGA-ME COM QUEM TU ANDAS... (SOBRE POR QUE NEM TODA ABORDAGEM DO LÉXICO É UMA ABORDAGEM LEXICAL)
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista (Con)Textos Linguísticos (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufes.br/contextoslinguisticos/article/view/5208 |
Resumo: | This article discusses the approaches to lexis in the field of Engish language teaching from a historical perspective and examines the theoretical principles underlying the Lexical Approach (LEWIS, 1993). By drawing on written text by undergraduate students from the UFES, It also discusses the possible pedagogical implications of a lexical view of language. |
id |
UFES-6_fa9c5faa042b4f1620be3c2b40a692ca |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufes.br:article/5208 |
network_acronym_str |
UFES-6 |
network_name_str |
Revista (Con)Textos Linguísticos (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
DIGA-ME COM QUEM TU ANDAS... (SOBRE POR QUE NEM TODA ABORDAGEM DO LÉXICO É UMA ABORDAGEM LEXICAL)This article discusses the approaches to lexis in the field of Engish language teaching from a historical perspective and examines the theoretical principles underlying the Lexical Approach (LEWIS, 1993). By drawing on written text by undergraduate students from the UFES, It also discusses the possible pedagogical implications of a lexical view of language. Programa de Pós-Graduação em Linguística da Universidade Federal do Espírito Santo2008-03-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.ufes.br/contextoslinguisticos/article/view/5208Revista (Con)Textos Linguísticos; v. 2 n. 2 (2008): Revista (Con) Textos Linguísticos; 71-88Revista (Con)Textos Linguísticos; Vol. 2 No. 2 (2008): Revista (Con) Textos Linguísticos; 71-881982-291X2317-3475reponame:Revista (Con)Textos Linguísticos (Online)instname:Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)instacron:UFESporhttps://periodicos.ufes.br/contextoslinguisticos/article/view/5208/3892Copyright (c) 2008 Revista (Con)textos Linguísticosinfo:eu-repo/semantics/openAccessZaidan, Junia Claudia Santana de Mattos2013-06-21T08:00:02Zoai:periodicos.ufes.br:article/5208Revistahttps://periodicos.ufes.br/contextoslinguisticos/PUBhttps://periodicos.ufes.br/contextoslinguisticos/oai||meirelesalex@gmail.com2317-34751982-291Xopendoar:2013-06-21T08:00:02Revista (Con)Textos Linguísticos (Online) - Universidade Federal do Espírito Santo (UFES)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
DIGA-ME COM QUEM TU ANDAS... (SOBRE POR QUE NEM TODA ABORDAGEM DO LÉXICO É UMA ABORDAGEM LEXICAL) |
title |
DIGA-ME COM QUEM TU ANDAS... (SOBRE POR QUE NEM TODA ABORDAGEM DO LÉXICO É UMA ABORDAGEM LEXICAL) |
spellingShingle |
DIGA-ME COM QUEM TU ANDAS... (SOBRE POR QUE NEM TODA ABORDAGEM DO LÉXICO É UMA ABORDAGEM LEXICAL) Zaidan, Junia Claudia Santana de Mattos |
title_short |
DIGA-ME COM QUEM TU ANDAS... (SOBRE POR QUE NEM TODA ABORDAGEM DO LÉXICO É UMA ABORDAGEM LEXICAL) |
title_full |
DIGA-ME COM QUEM TU ANDAS... (SOBRE POR QUE NEM TODA ABORDAGEM DO LÉXICO É UMA ABORDAGEM LEXICAL) |
title_fullStr |
DIGA-ME COM QUEM TU ANDAS... (SOBRE POR QUE NEM TODA ABORDAGEM DO LÉXICO É UMA ABORDAGEM LEXICAL) |
title_full_unstemmed |
DIGA-ME COM QUEM TU ANDAS... (SOBRE POR QUE NEM TODA ABORDAGEM DO LÉXICO É UMA ABORDAGEM LEXICAL) |
title_sort |
DIGA-ME COM QUEM TU ANDAS... (SOBRE POR QUE NEM TODA ABORDAGEM DO LÉXICO É UMA ABORDAGEM LEXICAL) |
author |
Zaidan, Junia Claudia Santana de Mattos |
author_facet |
Zaidan, Junia Claudia Santana de Mattos |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Zaidan, Junia Claudia Santana de Mattos |
description |
This article discusses the approaches to lexis in the field of Engish language teaching from a historical perspective and examines the theoretical principles underlying the Lexical Approach (LEWIS, 1993). By drawing on written text by undergraduate students from the UFES, It also discusses the possible pedagogical implications of a lexical view of language. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-03-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufes.br/contextoslinguisticos/article/view/5208 |
url |
https://periodicos.ufes.br/contextoslinguisticos/article/view/5208 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufes.br/contextoslinguisticos/article/view/5208/3892 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2008 Revista (Con)textos Linguísticos info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2008 Revista (Con)textos Linguísticos |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Linguística da Universidade Federal do Espírito Santo |
publisher.none.fl_str_mv |
Programa de Pós-Graduação em Linguística da Universidade Federal do Espírito Santo |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista (Con)Textos Linguísticos; v. 2 n. 2 (2008): Revista (Con) Textos Linguísticos; 71-88 Revista (Con)Textos Linguísticos; Vol. 2 No. 2 (2008): Revista (Con) Textos Linguísticos; 71-88 1982-291X 2317-3475 reponame:Revista (Con)Textos Linguísticos (Online) instname:Universidade Federal do Espírito Santo (UFES) instacron:UFES |
instname_str |
Universidade Federal do Espírito Santo (UFES) |
instacron_str |
UFES |
institution |
UFES |
reponame_str |
Revista (Con)Textos Linguísticos (Online) |
collection |
Revista (Con)Textos Linguísticos (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista (Con)Textos Linguísticos (Online) - Universidade Federal do Espírito Santo (UFES) |
repository.mail.fl_str_mv |
||meirelesalex@gmail.com |
_version_ |
1799699009414103040 |