Gêneros discursivos e ensino: uma proposta

Bibliographic Details
Main Author: Taddei, Angela Maria Soares Mendes
Publication Date: 2011
Format: Article
Language: por
Source: Confluência
Download full: https://revistaconfluencia.org.br/rc/article/view/670
Summary: This research, inserted in the realm of Applied Linguistics, focuses on the connections between discourse genres and mother-tongue teaching. Grounded on Mikhail Bakhtin’s theoretical cartography and motivated by the emergence of Parâmetros Curriculares Nacionais Língua Portuguesa (National Curricula Parameters for Portuguese Language), the present article proposes a workshop on reading, interpreting and producing manifold discourse genres, addressed to Portuguese language teachers.
id UFF-4_db22f25f80c951d000799d41a3905986
oai_identifier_str oai:ojs.emnuvens.com.br:article/670
network_acronym_str UFF-4
network_name_str Confluência
repository_id_str
spelling Gêneros discursivos e ensino: uma propostadiscourse genresmother-tongue teachinggenres workshopgêneros discursivosensino de língua maternaoficina de gênerosThis research, inserted in the realm of Applied Linguistics, focuses on the connections between discourse genres and mother-tongue teaching. Grounded on Mikhail Bakhtin’s theoretical cartography and motivated by the emergence of Parâmetros Curriculares Nacionais Língua Portuguesa (National Curricula Parameters for Portuguese Language), the present article proposes a workshop on reading, interpreting and producing manifold discourse genres, addressed to Portuguese language teachers.Esta pesquisa, inscrita no âmbito da Linguística Aplicada, aborda as conexões entre gêneros de discurso e ensino da língua materna. Ancorado na cartografia teórica de Mikhail Bakhtin, e motivado pelo advento dos Parâmetros Curriculares Nacionais Língua Portuguesa, o presente artigo propõe uma oficina de leitura, interpretação e produção de diversificados gêneros discursivos, endereçada a docentes de língua portuguesa.Liceu Literário Português2011-01-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://revistaconfluencia.org.br/rc/article/view/670Confluência; 2010: Número 39-40; 201-225Confluência; 2010: Número 39-40; 201-225Confluência; 2010: Número 39-40; 201-225Confluência; 2010: Número 39-40; 201-225Confluência; 2010: Número 39-40; 201-2252317-41531415-7403reponame:Confluênciainstname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFFporhttps://revistaconfluencia.org.br/rc/article/view/670/437https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessTaddei, Angela Maria Soares Mendes2022-02-01T13:21:16Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/670Revistahttps://revistaconfluencia.org.br/rcPUBhttps://revistaconfluencia.org.br/rc/oairevistaconfluencias.psd@id.uff.br||2318-45581678-7145opendoar:2022-02-01T13:21:16Confluência - Universidade Federal Fluminense (UFF)false
dc.title.none.fl_str_mv Gêneros discursivos e ensino: uma proposta
title Gêneros discursivos e ensino: uma proposta
spellingShingle Gêneros discursivos e ensino: uma proposta
Taddei, Angela Maria Soares Mendes
discourse genres
mother-tongue teaching
genres workshop
gêneros discursivos
ensino de língua materna
oficina de gêneros
title_short Gêneros discursivos e ensino: uma proposta
title_full Gêneros discursivos e ensino: uma proposta
title_fullStr Gêneros discursivos e ensino: uma proposta
title_full_unstemmed Gêneros discursivos e ensino: uma proposta
title_sort Gêneros discursivos e ensino: uma proposta
author Taddei, Angela Maria Soares Mendes
author_facet Taddei, Angela Maria Soares Mendes
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Taddei, Angela Maria Soares Mendes
dc.subject.por.fl_str_mv discourse genres
mother-tongue teaching
genres workshop
gêneros discursivos
ensino de língua materna
oficina de gêneros
topic discourse genres
mother-tongue teaching
genres workshop
gêneros discursivos
ensino de língua materna
oficina de gêneros
description This research, inserted in the realm of Applied Linguistics, focuses on the connections between discourse genres and mother-tongue teaching. Grounded on Mikhail Bakhtin’s theoretical cartography and motivated by the emergence of Parâmetros Curriculares Nacionais Língua Portuguesa (National Curricula Parameters for Portuguese Language), the present article proposes a workshop on reading, interpreting and producing manifold discourse genres, addressed to Portuguese language teachers.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-01-17
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo avaliado pelos pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistaconfluencia.org.br/rc/article/view/670
url https://revistaconfluencia.org.br/rc/article/view/670
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistaconfluencia.org.br/rc/article/view/670/437
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Liceu Literário Português
publisher.none.fl_str_mv Liceu Literário Português
dc.source.none.fl_str_mv Confluência; 2010: Número 39-40; 201-225
Confluência; 2010: Número 39-40; 201-225
Confluência; 2010: Número 39-40; 201-225
Confluência; 2010: Número 39-40; 201-225
Confluência; 2010: Número 39-40; 201-225
2317-4153
1415-7403
reponame:Confluência
instname:Universidade Federal Fluminense (UFF)
instacron:UFF
instname_str Universidade Federal Fluminense (UFF)
instacron_str UFF
institution UFF
reponame_str Confluência
collection Confluência
repository.name.fl_str_mv Confluência - Universidade Federal Fluminense (UFF)
repository.mail.fl_str_mv revistaconfluencias.psd@id.uff.br||
_version_ 1750226582002204672