Gêneros discursivos e ensino: uma proposta
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Confluência |
Texto Completo: | https://revistaconfluencia.org.br/rc/article/view/670 |
Resumo: | This research, inserted in the realm of Applied Linguistics, focuses on the connections between discourse genres and mother-tongue teaching. Grounded on Mikhail Bakhtin’s theoretical cartography and motivated by the emergence of Parâmetros Curriculares Nacionais Língua Portuguesa (National Curricula Parameters for Portuguese Language), the present article proposes a workshop on reading, interpreting and producing manifold discourse genres, addressed to Portuguese language teachers. |
id |
UFF-4_db22f25f80c951d000799d41a3905986 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.emnuvens.com.br:article/670 |
network_acronym_str |
UFF-4 |
network_name_str |
Confluência |
repository_id_str |
|
spelling |
Gêneros discursivos e ensino: uma propostadiscourse genresmother-tongue teachinggenres workshopgêneros discursivosensino de língua maternaoficina de gênerosThis research, inserted in the realm of Applied Linguistics, focuses on the connections between discourse genres and mother-tongue teaching. Grounded on Mikhail Bakhtin’s theoretical cartography and motivated by the emergence of Parâmetros Curriculares Nacionais Língua Portuguesa (National Curricula Parameters for Portuguese Language), the present article proposes a workshop on reading, interpreting and producing manifold discourse genres, addressed to Portuguese language teachers.Esta pesquisa, inscrita no âmbito da Linguística Aplicada, aborda as conexões entre gêneros de discurso e ensino da língua materna. Ancorado na cartografia teórica de Mikhail Bakhtin, e motivado pelo advento dos Parâmetros Curriculares Nacionais Língua Portuguesa, o presente artigo propõe uma oficina de leitura, interpretação e produção de diversificados gêneros discursivos, endereçada a docentes de língua portuguesa.Liceu Literário Português2011-01-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos paresapplication/pdfhttps://revistaconfluencia.org.br/rc/article/view/670Confluência; 2010: Número 39-40; 201-225Confluência; 2010: Número 39-40; 201-225Confluência; 2010: Número 39-40; 201-225Confluência; 2010: Número 39-40; 201-225Confluência; 2010: Número 39-40; 201-2252317-41531415-7403reponame:Confluênciainstname:Universidade Federal Fluminense (UFF)instacron:UFFporhttps://revistaconfluencia.org.br/rc/article/view/670/437https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessTaddei, Angela Maria Soares Mendes2022-02-01T13:21:16Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/670Revistahttps://revistaconfluencia.org.br/rcPUBhttps://revistaconfluencia.org.br/rc/oairevistaconfluencias.psd@id.uff.br||2318-45581678-7145opendoar:2022-02-01T13:21:16Confluência - Universidade Federal Fluminense (UFF)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Gêneros discursivos e ensino: uma proposta |
title |
Gêneros discursivos e ensino: uma proposta |
spellingShingle |
Gêneros discursivos e ensino: uma proposta Taddei, Angela Maria Soares Mendes discourse genres mother-tongue teaching genres workshop gêneros discursivos ensino de língua materna oficina de gêneros |
title_short |
Gêneros discursivos e ensino: uma proposta |
title_full |
Gêneros discursivos e ensino: uma proposta |
title_fullStr |
Gêneros discursivos e ensino: uma proposta |
title_full_unstemmed |
Gêneros discursivos e ensino: uma proposta |
title_sort |
Gêneros discursivos e ensino: uma proposta |
author |
Taddei, Angela Maria Soares Mendes |
author_facet |
Taddei, Angela Maria Soares Mendes |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Taddei, Angela Maria Soares Mendes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
discourse genres mother-tongue teaching genres workshop gêneros discursivos ensino de língua materna oficina de gêneros |
topic |
discourse genres mother-tongue teaching genres workshop gêneros discursivos ensino de língua materna oficina de gêneros |
description |
This research, inserted in the realm of Applied Linguistics, focuses on the connections between discourse genres and mother-tongue teaching. Grounded on Mikhail Bakhtin’s theoretical cartography and motivated by the emergence of Parâmetros Curriculares Nacionais Língua Portuguesa (National Curricula Parameters for Portuguese Language), the present article proposes a workshop on reading, interpreting and producing manifold discourse genres, addressed to Portuguese language teachers. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-01-17 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistaconfluencia.org.br/rc/article/view/670 |
url |
https://revistaconfluencia.org.br/rc/article/view/670 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistaconfluencia.org.br/rc/article/view/670/437 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Liceu Literário Português |
publisher.none.fl_str_mv |
Liceu Literário Português |
dc.source.none.fl_str_mv |
Confluência; 2010: Número 39-40; 201-225 Confluência; 2010: Número 39-40; 201-225 Confluência; 2010: Número 39-40; 201-225 Confluência; 2010: Número 39-40; 201-225 Confluência; 2010: Número 39-40; 201-225 2317-4153 1415-7403 reponame:Confluência instname:Universidade Federal Fluminense (UFF) instacron:UFF |
instname_str |
Universidade Federal Fluminense (UFF) |
instacron_str |
UFF |
institution |
UFF |
reponame_str |
Confluência |
collection |
Confluência |
repository.name.fl_str_mv |
Confluência - Universidade Federal Fluminense (UFF) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaconfluencias.psd@id.uff.br|| |
_version_ |
1789440426647748608 |