Distance education and quality of education: a quantitative analysis

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Silva, Anderson do Espírito Santo da
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Salvador, Pedro Ivo Camacho Alves
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pesquisa e Debate em Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufjf.br/index.php/RPDE/article/view/31691
Resumo: The present work, carried out in the pre-pandemic period of COVID-19, intends to focus on the Distance Education modality, in a way to emphasize the quality of the teaching method. To that, having as reference, in this study, the analysis of the responses of 95 teachers from different performance networks, who, through a questionnaire, answered questions pertinent to the influence of this teaching modality in their pedagogical routines. The referred research is based on an epistemological basis, for this purpose, the Cartesian-quantitative approach to survey data, and, through statistical analysis, to understand this investigative incidence. The purpose of this study aims, moreover, to highlight the influence of technology in education in general, aiming, through this, to expand an integrative and stable dialogue with all researchers interested in the area.
id UFJF-7_8bd36426eb8acd133bc4526529d4d96a
oai_identifier_str oai:periodicos.ufjf.br:article/31691
network_acronym_str UFJF-7
network_name_str Pesquisa e Debate em Educação (Online)
repository_id_str
spelling Distance education and quality of education: a quantitative analysisEducación a distancia y calidad de la enseñanza: un análisis cuantitativoEducação a distância e qualidade do ensino: uma análise quantitativaEducação a distânciaAnálise quantitativaPesquisa educacionalGestão educacionalDistance educationQuantitative analysisEducational researchEducational managementEducación a distanciaAnálisis cuantitativoInvestigación educativaGestión educativaThe present work, carried out in the pre-pandemic period of COVID-19, intends to focus on the Distance Education modality, in a way to emphasize the quality of the teaching method. To that, having as reference, in this study, the analysis of the responses of 95 teachers from different performance networks, who, through a questionnaire, answered questions pertinent to the influence of this teaching modality in their pedagogical routines. The referred research is based on an epistemological basis, for this purpose, the Cartesian-quantitative approach to survey data, and, through statistical analysis, to understand this investigative incidence. The purpose of this study aims, moreover, to highlight the influence of technology in education in general, aiming, through this, to expand an integrative and stable dialogue with all researchers interested in the area.El presente trabajo, realizado en el período prepandémico de COVID-19, aborda la modalidad de Educación a Distancia, con el fin de enfatizar su calidad de la enseñanza. Por eso, la referencia utilizada para observar este aspecto es el análisis de las respuestas de 95 profesores, de diferentes redes de desempeño, quienes a través de un cuestionario respondieron preguntas relevantes al uso e influencia de esta modalidad de enseñanza en sus rutinas pedagógicas. La investigación referida tiene como base epistemológica, para tal efecto, el abordaje cartesiano-cuantitativo para realizar el levantamiento de datos, y, a través del análisis estadístico, comprender esta incidencia investigativa. El propósito de este estudio tiene como objetivo, además, plantear la influencia de la tecnología en la educación en general, buscando, a través de ella, ampliar un diálogo integrador y estable con todos los investigadores interesados en el área.O presente trabalho, realizado em período de pré-pandemia do COVID-19, aborda a modalidade Educação a Distância, de modo a enfatizar a sua qualidade de ensino. Para tanto, a referência utilizada para observar esse aspecto é a análise das respostas de 95 professores, de distintas redes de atuação, os quais, por meio de questionário, responderam a questionamentos pertinentes ao uso e à influência dessa modalidade de ensino em suas rotinas pedagógicas. A referida pesquisa tem como base epistemológica, para tal finalidade, a abordagem cartesiana-quantitativa para se fazer o levantamento de dados, e, por meio da análise estatística, entender essa incidência investigatória. A proposta do presente estudo objetiva, além disso, trazer à tona a influência da tecnologia na educação de forma geral, visando, por meio desta, ampliar um diálogo integrador e estável com todos os pesquisadores interessados na área.Centro de Políticas Públicas e Avaliação da Educação (CAEd)2021-02-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufjf.br/index.php/RPDE/article/view/3169110.34019/2237-9444.2021.v11.31691Pesquisa e Debate em Educação; v. 11 n. 1 (2021): Publicação contínua; 1-19, e316912237-94442237-9436reponame:Pesquisa e Debate em Educação (Online)instname:Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)instacron:UFJFporhttps://periodicos.ufjf.br/index.php/RPDE/article/view/31691/22125Copyright (c) 2021 Anderson do Espírito Santo da Silva; Pedro Ivo Camacho Alves Salvadorhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Anderson do Espírito Santo daSalvador, Pedro Ivo Camacho Alves2021-03-13T12:14:40Zoai:periodicos.ufjf.br:article/31691Revistahttps://periodicos.ufjf.br/index.php/RPDEPUBhttps://periodicos.ufjf.br/index.php/RPDE/oaifrederico.braida@arquitetura.ufjf.br / revista@caed.ufjf.brhttps://doi.org/10.34019/2237-94442237-94442237-9436opendoar:2023-01-12T16:09:30.573509Pesquisa e Debate em Educação (Online) - Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)true
dc.title.none.fl_str_mv Distance education and quality of education: a quantitative analysis
Educación a distancia y calidad de la enseñanza: un análisis cuantitativo
Educação a distância e qualidade do ensino: uma análise quantitativa
title Distance education and quality of education: a quantitative analysis
spellingShingle Distance education and quality of education: a quantitative analysis
Silva, Anderson do Espírito Santo da
Educação a distância
Análise quantitativa
Pesquisa educacional
Gestão educacional
Distance education
Quantitative analysis
Educational research
Educational management
Educación a distancia
Análisis cuantitativo
Investigación educativa
Gestión educativa
title_short Distance education and quality of education: a quantitative analysis
title_full Distance education and quality of education: a quantitative analysis
title_fullStr Distance education and quality of education: a quantitative analysis
title_full_unstemmed Distance education and quality of education: a quantitative analysis
title_sort Distance education and quality of education: a quantitative analysis
author Silva, Anderson do Espírito Santo da
author_facet Silva, Anderson do Espírito Santo da
Salvador, Pedro Ivo Camacho Alves
author_role author
author2 Salvador, Pedro Ivo Camacho Alves
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Silva, Anderson do Espírito Santo da
Salvador, Pedro Ivo Camacho Alves
dc.subject.por.fl_str_mv Educação a distância
Análise quantitativa
Pesquisa educacional
Gestão educacional
Distance education
Quantitative analysis
Educational research
Educational management
Educación a distancia
Análisis cuantitativo
Investigación educativa
Gestión educativa
topic Educação a distância
Análise quantitativa
Pesquisa educacional
Gestão educacional
Distance education
Quantitative analysis
Educational research
Educational management
Educación a distancia
Análisis cuantitativo
Investigación educativa
Gestión educativa
description The present work, carried out in the pre-pandemic period of COVID-19, intends to focus on the Distance Education modality, in a way to emphasize the quality of the teaching method. To that, having as reference, in this study, the analysis of the responses of 95 teachers from different performance networks, who, through a questionnaire, answered questions pertinent to the influence of this teaching modality in their pedagogical routines. The referred research is based on an epistemological basis, for this purpose, the Cartesian-quantitative approach to survey data, and, through statistical analysis, to understand this investigative incidence. The purpose of this study aims, moreover, to highlight the influence of technology in education in general, aiming, through this, to expand an integrative and stable dialogue with all researchers interested in the area.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-02-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufjf.br/index.php/RPDE/article/view/31691
10.34019/2237-9444.2021.v11.31691
url https://periodicos.ufjf.br/index.php/RPDE/article/view/31691
identifier_str_mv 10.34019/2237-9444.2021.v11.31691
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufjf.br/index.php/RPDE/article/view/31691/22125
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Anderson do Espírito Santo da Silva; Pedro Ivo Camacho Alves Salvador
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Anderson do Espírito Santo da Silva; Pedro Ivo Camacho Alves Salvador
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Centro de Políticas Públicas e Avaliação da Educação (CAEd)
publisher.none.fl_str_mv Centro de Políticas Públicas e Avaliação da Educação (CAEd)
dc.source.none.fl_str_mv Pesquisa e Debate em Educação; v. 11 n. 1 (2021): Publicação contínua; 1-19, e31691
2237-9444
2237-9436
reponame:Pesquisa e Debate em Educação (Online)
instname:Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)
instacron:UFJF
instname_str Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)
instacron_str UFJF
institution UFJF
reponame_str Pesquisa e Debate em Educação (Online)
collection Pesquisa e Debate em Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Pesquisa e Debate em Educação (Online) - Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)
repository.mail.fl_str_mv frederico.braida@arquitetura.ufjf.br / revista@caed.ufjf.br
_version_ 1797054123401543680