Distance education and quality of education: a quantitative analysis
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pesquisa e Debate em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufjf.br/index.php/RPDE/article/view/31691 |
Resumo: | The present work, carried out in the pre-pandemic period of COVID-19, intends to focus on the Distance Education modality, in a way to emphasize the quality of the teaching method. To that, having as reference, in this study, the analysis of the responses of 95 teachers from different performance networks, who, through a questionnaire, answered questions pertinent to the influence of this teaching modality in their pedagogical routines. The referred research is based on an epistemological basis, for this purpose, the Cartesian-quantitative approach to survey data, and, through statistical analysis, to understand this investigative incidence. The purpose of this study aims, moreover, to highlight the influence of technology in education in general, aiming, through this, to expand an integrative and stable dialogue with all researchers interested in the area. |
id |
UFJF-7_8bd36426eb8acd133bc4526529d4d96a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufjf.br:article/31691 |
network_acronym_str |
UFJF-7 |
network_name_str |
Pesquisa e Debate em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Distance education and quality of education: a quantitative analysisEducación a distancia y calidad de la enseñanza: un análisis cuantitativoEducação a distância e qualidade do ensino: uma análise quantitativaEducação a distânciaAnálise quantitativaPesquisa educacionalGestão educacionalDistance educationQuantitative analysisEducational researchEducational managementEducación a distanciaAnálisis cuantitativoInvestigación educativaGestión educativaThe present work, carried out in the pre-pandemic period of COVID-19, intends to focus on the Distance Education modality, in a way to emphasize the quality of the teaching method. To that, having as reference, in this study, the analysis of the responses of 95 teachers from different performance networks, who, through a questionnaire, answered questions pertinent to the influence of this teaching modality in their pedagogical routines. The referred research is based on an epistemological basis, for this purpose, the Cartesian-quantitative approach to survey data, and, through statistical analysis, to understand this investigative incidence. The purpose of this study aims, moreover, to highlight the influence of technology in education in general, aiming, through this, to expand an integrative and stable dialogue with all researchers interested in the area.El presente trabajo, realizado en el período prepandémico de COVID-19, aborda la modalidad de Educación a Distancia, con el fin de enfatizar su calidad de la enseñanza. Por eso, la referencia utilizada para observar este aspecto es el análisis de las respuestas de 95 profesores, de diferentes redes de desempeño, quienes a través de un cuestionario respondieron preguntas relevantes al uso e influencia de esta modalidad de enseñanza en sus rutinas pedagógicas. La investigación referida tiene como base epistemológica, para tal efecto, el abordaje cartesiano-cuantitativo para realizar el levantamiento de datos, y, a través del análisis estadístico, comprender esta incidencia investigativa. El propósito de este estudio tiene como objetivo, además, plantear la influencia de la tecnología en la educación en general, buscando, a través de ella, ampliar un diálogo integrador y estable con todos los investigadores interesados en el área.O presente trabalho, realizado em período de pré-pandemia do COVID-19, aborda a modalidade Educação a Distância, de modo a enfatizar a sua qualidade de ensino. Para tanto, a referência utilizada para observar esse aspecto é a análise das respostas de 95 professores, de distintas redes de atuação, os quais, por meio de questionário, responderam a questionamentos pertinentes ao uso e à influência dessa modalidade de ensino em suas rotinas pedagógicas. A referida pesquisa tem como base epistemológica, para tal finalidade, a abordagem cartesiana-quantitativa para se fazer o levantamento de dados, e, por meio da análise estatística, entender essa incidência investigatória. A proposta do presente estudo objetiva, além disso, trazer à tona a influência da tecnologia na educação de forma geral, visando, por meio desta, ampliar um diálogo integrador e estável com todos os pesquisadores interessados na área.Centro de Políticas Públicas e Avaliação da Educação (CAEd)2021-02-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufjf.br/index.php/RPDE/article/view/3169110.34019/2237-9444.2021.v11.31691Pesquisa e Debate em Educação; v. 11 n. 1 (2021): Publicação contínua; 1-19, e316912237-94442237-9436reponame:Pesquisa e Debate em Educação (Online)instname:Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)instacron:UFJFporhttps://periodicos.ufjf.br/index.php/RPDE/article/view/31691/22125Copyright (c) 2021 Anderson do Espírito Santo da Silva; Pedro Ivo Camacho Alves Salvadorhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Anderson do Espírito Santo daSalvador, Pedro Ivo Camacho Alves2021-03-13T12:14:40Zoai:periodicos.ufjf.br:article/31691Revistahttps://periodicos.ufjf.br/index.php/RPDEPUBhttps://periodicos.ufjf.br/index.php/RPDE/oaifrederico.braida@arquitetura.ufjf.br / revista@caed.ufjf.brhttps://doi.org/10.34019/2237-94442237-94442237-9436opendoar:2023-01-12T16:09:30.573509Pesquisa e Debate em Educação (Online) - Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)true |
dc.title.none.fl_str_mv |
Distance education and quality of education: a quantitative analysis Educación a distancia y calidad de la enseñanza: un análisis cuantitativo Educação a distância e qualidade do ensino: uma análise quantitativa |
title |
Distance education and quality of education: a quantitative analysis |
spellingShingle |
Distance education and quality of education: a quantitative analysis Silva, Anderson do Espírito Santo da Educação a distância Análise quantitativa Pesquisa educacional Gestão educacional Distance education Quantitative analysis Educational research Educational management Educación a distancia Análisis cuantitativo Investigación educativa Gestión educativa |
title_short |
Distance education and quality of education: a quantitative analysis |
title_full |
Distance education and quality of education: a quantitative analysis |
title_fullStr |
Distance education and quality of education: a quantitative analysis |
title_full_unstemmed |
Distance education and quality of education: a quantitative analysis |
title_sort |
Distance education and quality of education: a quantitative analysis |
author |
Silva, Anderson do Espírito Santo da |
author_facet |
Silva, Anderson do Espírito Santo da Salvador, Pedro Ivo Camacho Alves |
author_role |
author |
author2 |
Salvador, Pedro Ivo Camacho Alves |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Silva, Anderson do Espírito Santo da Salvador, Pedro Ivo Camacho Alves |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação a distância Análise quantitativa Pesquisa educacional Gestão educacional Distance education Quantitative analysis Educational research Educational management Educación a distancia Análisis cuantitativo Investigación educativa Gestión educativa |
topic |
Educação a distância Análise quantitativa Pesquisa educacional Gestão educacional Distance education Quantitative analysis Educational research Educational management Educación a distancia Análisis cuantitativo Investigación educativa Gestión educativa |
description |
The present work, carried out in the pre-pandemic period of COVID-19, intends to focus on the Distance Education modality, in a way to emphasize the quality of the teaching method. To that, having as reference, in this study, the analysis of the responses of 95 teachers from different performance networks, who, through a questionnaire, answered questions pertinent to the influence of this teaching modality in their pedagogical routines. The referred research is based on an epistemological basis, for this purpose, the Cartesian-quantitative approach to survey data, and, through statistical analysis, to understand this investigative incidence. The purpose of this study aims, moreover, to highlight the influence of technology in education in general, aiming, through this, to expand an integrative and stable dialogue with all researchers interested in the area. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-02-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufjf.br/index.php/RPDE/article/view/31691 10.34019/2237-9444.2021.v11.31691 |
url |
https://periodicos.ufjf.br/index.php/RPDE/article/view/31691 |
identifier_str_mv |
10.34019/2237-9444.2021.v11.31691 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufjf.br/index.php/RPDE/article/view/31691/22125 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Anderson do Espírito Santo da Silva; Pedro Ivo Camacho Alves Salvador https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Anderson do Espírito Santo da Silva; Pedro Ivo Camacho Alves Salvador https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Políticas Públicas e Avaliação da Educação (CAEd) |
publisher.none.fl_str_mv |
Centro de Políticas Públicas e Avaliação da Educação (CAEd) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Pesquisa e Debate em Educação; v. 11 n. 1 (2021): Publicação contínua; 1-19, e31691 2237-9444 2237-9436 reponame:Pesquisa e Debate em Educação (Online) instname:Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF) instacron:UFJF |
instname_str |
Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF) |
instacron_str |
UFJF |
institution |
UFJF |
reponame_str |
Pesquisa e Debate em Educação (Online) |
collection |
Pesquisa e Debate em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pesquisa e Debate em Educação (Online) - Universidade Federal de Juiz de Fora (UFJF) |
repository.mail.fl_str_mv |
frederico.braida@arquitetura.ufjf.br / revista@caed.ufjf.br |
_version_ |
1797054123401543680 |