Padrões tipológicos da função interpessoal modalidade em artigos científicos de ciências agrárias: diferenças e similitudes entre português e inglês
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Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Repositório Institucional da UFLA |
Texto Completo: | http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/38579 |
Resumo: | The purpose of this investigation is identifying typological patterns of modality present in Brazilian Portuguese and English, specifically in scientific articles in the area of agricultural sciences. This would contribute to the teaching of English for Academic Purposes for graduate students of agricultural sciences. Thus, the authors compare scientific articles both in Portuguese and in English to observe the use of modal patterns. The computational tool AntConc 3.2.1w enables us to both identify and categorize the modalized structures so that use and frequency can be contrasted. The results unveil a strong convergence of use, which envisions the possibility of teaching approaches in the foreign language based on the familiarity with the genre. In conclusion, the authors reflect on the contribution of Systemic Functional Linguistics to the teaching and learning of English in academic context. |
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Padrões tipológicos da função interpessoal modalidade em artigos científicos de ciências agrárias: diferenças e similitudes entre português e inglêsTypological patterns across the interpersonal metafuntion modality in agricultural scientific articles: differences and similarities both in portuguese and englishEnsino de inglêsInglês para fins específicosArtigos científicosCiências agráriasTeaching of englishEnglish for specific purposesScientific articlesAgricultural sciencesThe purpose of this investigation is identifying typological patterns of modality present in Brazilian Portuguese and English, specifically in scientific articles in the area of agricultural sciences. This would contribute to the teaching of English for Academic Purposes for graduate students of agricultural sciences. Thus, the authors compare scientific articles both in Portuguese and in English to observe the use of modal patterns. The computational tool AntConc 3.2.1w enables us to both identify and categorize the modalized structures so that use and frequency can be contrasted. The results unveil a strong convergence of use, which envisions the possibility of teaching approaches in the foreign language based on the familiarity with the genre. In conclusion, the authors reflect on the contribution of Systemic Functional Linguistics to the teaching and learning of English in academic context.Pautando-se pelo propósito de subsidiar o ensino de inglês para fins acadêmicos para pós-graduandos de ciências agrárias, as autoras identificam padrões tipológicos de modalidade entre o inglês e o português brasileiro, especificamente em artigos científicos de ciências agrárias. Os artigos são processados no software AntConc 3.2.1w para identificação de estruturas modalizadas. Em seguida, categoriza-se os itens foco para que, então, se contraste o uso e frequência em uma língua e outra. Os resultados mostram uma grande convergência de uso, o que indica a possibilidade de abordagens de ensino baseadas em familiaridade com o gênero. Concluindo, as autoras refletem sobre a contribuição da Linguística Sistêmico-Funcional ao ensino-aprendizagem de inglês como língua estrangeira no contexto acadêmico.Pontifícia Universidade Católica de São Paulo2020-01-22T18:49:33Z2020-01-22T18:49:33Z2014info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfROMERO, T. R. de S.; JOSEPH, N. L. de L. Padrões tipológicos da função interpessoal modalidade em artigos científicos de ciências agrárias: diferenças e similitudes entre português e inglês. Revista DELTA, São Paulo, v. 30, n. 1, p. 115-136, 2014.http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/38579DELTA - Documentação e Estudos em Linguística Teórica e Aplicadareponame:Repositório Institucional da UFLAinstname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)instacron:UFLAhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessRomero, Tania Regina de SouzaJoseph, Norma Lírio de Leãopor2020-01-22T18:50:13Zoai:localhost:1/38579Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.ufla.br/oai/requestnivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.bropendoar:2020-01-22T18:50:13Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)false |
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