Gestão da inovação no setor público: um estudo de caso na regional Centro Sul de Minas dos Correios

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Castro, Degnaldo de
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Dissertação
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Institucional da UFLA
Texto Completo: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11488
Resumo: This study aims to investigate the innovations applied in the public sector, starting with the relationship between knowledge, ideas and innovation, becoming a competitive advantage for organizations, following with a cataloging and analysis of the types of innovations in the public sector, ending with a case study in the Post about what kinds of innovations used by this company. Analyzing the articles realize the importance of knowledge management, idea management and innovation for the development of organizations, as well as the importance of knowing how to identify the different types of innovations in the literature. Clearly the little attention given to research on innovation in the public sector and the strong relationship between knowledge, ideas and innovation, as well as the recommendation that more research be conducted on the types of innovations for the public sector. Finally, we used a case study involving field research, desk research, participant observation and interviews with key actors working at the Post Office, specifically the Southern Regional Center of Mines - 08 based in Varginha MG, with 87 branches, being the research population, and a sample of 40 agencies that Regional. Through research top-down innovation of the type management it was evident with the absolute majority of the innovations with national origin as well as in item relevant aspects of innovation in the Post an absolute majority of the responses requested that employees who implement innovations are more ears.
id UFLA_6bccf1ad855e3c0e7bebff888ae62061
oai_identifier_str oai:localhost:1/11488
network_acronym_str UFLA
network_name_str Repositório Institucional da UFLA
repository_id_str
spelling Gestão da inovação no setor público: um estudo de caso na regional Centro Sul de Minas dos CorreiosInnovation management in public sector: a case study in post office of Regional Center South Minas GeraisGestão do conhecimentoAdministração pública - InovaçãoCorreiosKnowledge managementPublic administration - InnovationOrganizações PúblicasThis study aims to investigate the innovations applied in the public sector, starting with the relationship between knowledge, ideas and innovation, becoming a competitive advantage for organizations, following with a cataloging and analysis of the types of innovations in the public sector, ending with a case study in the Post about what kinds of innovations used by this company. Analyzing the articles realize the importance of knowledge management, idea management and innovation for the development of organizations, as well as the importance of knowing how to identify the different types of innovations in the literature. Clearly the little attention given to research on innovation in the public sector and the strong relationship between knowledge, ideas and innovation, as well as the recommendation that more research be conducted on the types of innovations for the public sector. Finally, we used a case study involving field research, desk research, participant observation and interviews with key actors working at the Post Office, specifically the Southern Regional Center of Mines - 08 based in Varginha MG, with 87 branches, being the research population, and a sample of 40 agencies that Regional. Through research top-down innovation of the type management it was evident with the absolute majority of the innovations with national origin as well as in item relevant aspects of innovation in the Post an absolute majority of the responses requested that employees who implement innovations are more ears.Este estudo tem como objetivo investigar as inovações aplicadas ao setor público, iniciando com a relação entre conhecimento, ideias e inovação, tornando-se uma vantagem competitiva para as organizações, seguindo com uma catalogação e análise dos tipos de inovações no setor público, finalizando com um estudo de caso, nos Correios, sobre quais são os tipos de inovações utilizados por esta empresa. Analisando os artigos, percebe-se a importância da gestão do conhecimento, gestão de ideias e inovação, para o desenvolvimento das organizações, assim como a importância de saber identificar os diferentes tipos de inovações existentes na literatura. Fica clara a pouca atenção dada à pesquisa sobre inovações no setor público e a forte relação entre conhecimento, ideias e inovação, assim como a recomendação de que mais pesquisas sejam realizadas sobre os tipos de inovações para o setor público. Por fim, foi utilizado um estudo de caso que envolveu pesquisa de campo, investigação documental, observação participante e entrevistas com atores-chave, que trabalham nos Correios, mais especificamente, na Regional Centro Sul de Minas - 08, sediada em Varginha MG, com 87 agências, sendo esta a população da pesquisa, tendo como amostra 40 agências dessa Regional. Por meio da pesquisa, ficou evidente o tipo de gestão da inovação top-down com a maioria absoluta das inovações de origem nacional, assim como no item aspectos relevantes sobre a inovação. Nos Correios, a maioria absoluta das respostas solicitaram que os colaboradores que implementam as inovações sejam mais ouvidos.Universidade Federal de LavrasPrograma de Pós-Graduação em Administração PúblicaUFLAbrasilDepartamento de AdministraçãoVilas Boas, Ana AliceCastro Junior, Joel de Lima PereiraZambalde, André LuizCastro, Degnaldo de2016-08-02T17:11:20Z2016-08-02T17:11:20Z2016-07-282016-06-28info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfCASTRO, D. de. Gestão da inovação no setor público: um estudo de caso na regional Centro Sul de Minas dos Correios. 2016. 124 p. Dissertação (Mestrado Profissional em Administração Pública) - Universidade Federal de Lavras, Lavras, 2016.http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11488porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFLAinstname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)instacron:UFLA2022-09-13T22:24:34Zoai:localhost:1/11488Repositório InstitucionalPUBhttp://repositorio.ufla.br/oai/requestnivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.bropendoar:2022-09-13T22:24:34Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)false
dc.title.none.fl_str_mv Gestão da inovação no setor público: um estudo de caso na regional Centro Sul de Minas dos Correios
Innovation management in public sector: a case study in post office of Regional Center South Minas Gerais
title Gestão da inovação no setor público: um estudo de caso na regional Centro Sul de Minas dos Correios
spellingShingle Gestão da inovação no setor público: um estudo de caso na regional Centro Sul de Minas dos Correios
Castro, Degnaldo de
Gestão do conhecimento
Administração pública - Inovação
Correios
Knowledge management
Public administration - Innovation
Organizações Públicas
title_short Gestão da inovação no setor público: um estudo de caso na regional Centro Sul de Minas dos Correios
title_full Gestão da inovação no setor público: um estudo de caso na regional Centro Sul de Minas dos Correios
title_fullStr Gestão da inovação no setor público: um estudo de caso na regional Centro Sul de Minas dos Correios
title_full_unstemmed Gestão da inovação no setor público: um estudo de caso na regional Centro Sul de Minas dos Correios
title_sort Gestão da inovação no setor público: um estudo de caso na regional Centro Sul de Minas dos Correios
author Castro, Degnaldo de
author_facet Castro, Degnaldo de
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv Vilas Boas, Ana Alice
Castro Junior, Joel de Lima Pereira
Zambalde, André Luiz
dc.contributor.author.fl_str_mv Castro, Degnaldo de
dc.subject.por.fl_str_mv Gestão do conhecimento
Administração pública - Inovação
Correios
Knowledge management
Public administration - Innovation
Organizações Públicas
topic Gestão do conhecimento
Administração pública - Inovação
Correios
Knowledge management
Public administration - Innovation
Organizações Públicas
description This study aims to investigate the innovations applied in the public sector, starting with the relationship between knowledge, ideas and innovation, becoming a competitive advantage for organizations, following with a cataloging and analysis of the types of innovations in the public sector, ending with a case study in the Post about what kinds of innovations used by this company. Analyzing the articles realize the importance of knowledge management, idea management and innovation for the development of organizations, as well as the importance of knowing how to identify the different types of innovations in the literature. Clearly the little attention given to research on innovation in the public sector and the strong relationship between knowledge, ideas and innovation, as well as the recommendation that more research be conducted on the types of innovations for the public sector. Finally, we used a case study involving field research, desk research, participant observation and interviews with key actors working at the Post Office, specifically the Southern Regional Center of Mines - 08 based in Varginha MG, with 87 branches, being the research population, and a sample of 40 agencies that Regional. Through research top-down innovation of the type management it was evident with the absolute majority of the innovations with national origin as well as in item relevant aspects of innovation in the Post an absolute majority of the responses requested that employees who implement innovations are more ears.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-08-02T17:11:20Z
2016-08-02T17:11:20Z
2016-07-28
2016-06-28
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/masterThesis
format masterThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv CASTRO, D. de. Gestão da inovação no setor público: um estudo de caso na regional Centro Sul de Minas dos Correios. 2016. 124 p. Dissertação (Mestrado Profissional em Administração Pública) - Universidade Federal de Lavras, Lavras, 2016.
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11488
identifier_str_mv CASTRO, D. de. Gestão da inovação no setor público: um estudo de caso na regional Centro Sul de Minas dos Correios. 2016. 124 p. Dissertação (Mestrado Profissional em Administração Pública) - Universidade Federal de Lavras, Lavras, 2016.
url http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11488
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Lavras
Programa de Pós-Graduação em Administração Pública
UFLA
brasil
Departamento de Administração
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Lavras
Programa de Pós-Graduação em Administração Pública
UFLA
brasil
Departamento de Administração
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Institucional da UFLA
instname:Universidade Federal de Lavras (UFLA)
instacron:UFLA
instname_str Universidade Federal de Lavras (UFLA)
instacron_str UFLA
institution UFLA
reponame_str Repositório Institucional da UFLA
collection Repositório Institucional da UFLA
repository.name.fl_str_mv Repositório Institucional da UFLA - Universidade Federal de Lavras (UFLA)
repository.mail.fl_str_mv nivaldo@ufla.br || repositorio.biblioteca@ufla.br
_version_ 1815439288332976128