The initial teacher training: the uses and appropriations of photography as an educational resource
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Docência do Ensino Superior (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/article/view/12656 |
Resumo: | This work gave opportunity to know photography as an important tool in the process of initial training of teachers of the Pedagogy course of the State University of the Center-West of Paraná. Thus, perceiving the way technology is used in educational media, this work aims to promote an in-depth knowledge about photography and image reading, in emerging educational formats in the initial teacher training, as well as research on the ... |
id |
UFMG-24_8f85b878b9a8bf918d7a32f25c68f850 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/12656 |
network_acronym_str |
UFMG-24 |
network_name_str |
Revista Docência do Ensino Superior (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The initial teacher training: the uses and appropriations of photography as an educational resourceLa formación inicial docente: los usos y apropiaciones de la fotografía como recurso educativoA formação inicial docente: os usos e apropriações da fotografia como recurso educacionalFormação DocenteEducaçãoFotografiaTeacher TrainingEducationPhotographyFormacion DocenteEducacionFotografíaThis work gave opportunity to know photography as an important tool in the process of initial training of teachers of the Pedagogy course of the State University of the Center-West of Paraná. Thus, perceiving the way technology is used in educational media, this work aims to promote an in-depth knowledge about photography and image reading, in emerging educational formats in the initial teacher training, as well as research on the ...Este trabajo oportunizó conocer la fotografía como importante herramienta en el proceso de la formación inicial de docentes del curso de Pedagogía de la Universidad Estadual del Centro-Oeste de Paraná. Así, percibiendo el modo de utilización de la tecnología en los medios educativos, este trabajo tiene por objetivo promover un conocimiento profundo sobre la fotografía y la lectura de imagen, en formatos educativos emergentes en la formación inicial de profesores, además de investigar sobre la ...Este trabalho oportunizou conhecer a fotografia como importante ferramenta no processo de formação inicial de docentes do curso de Pedagogia da Universidade Estadual do Centro-Oeste do Paraná. Assim, percebendo o modo de utilização da tecnologia nos meios educacionais, este trabalho tem por objetivo promover um conhecimento aprofundado sobre a fotografia e a leitura de imagem, em formatos educacionais emergentes na formação inicial de professores, além de pesquisar sobre a...Universidade Federal de Minas Gerais2019-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/article/view/12656Revista Docência do Ensino Superior; Vol. 9 (2019); 1-2Revista Docência do Ensino Superior; Vol. 9 (2019); 1-2Revista Docência do Ensino Superior; v. 9 (2019); 1-22237-58642358-6338reponame:Revista Docência do Ensino Superior (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/article/view/12656/11885Copyright (c) 2019 Graziella Medeiros Guadagniniinfo:eu-repo/semantics/openAccessGuadagnini, Graziella Medeiros2020-05-19T18:02:26Zoai:periodicos.ufmg.br:article/12656Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/indexPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/oairevistadocenciaensinosuperior@ufmg.br||2237-58642237-5864opendoar:2020-05-19T18:02:26Revista Docência do Ensino Superior (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The initial teacher training: the uses and appropriations of photography as an educational resource La formación inicial docente: los usos y apropiaciones de la fotografía como recurso educativo A formação inicial docente: os usos e apropriações da fotografia como recurso educacional |
title |
The initial teacher training: the uses and appropriations of photography as an educational resource |
spellingShingle |
The initial teacher training: the uses and appropriations of photography as an educational resource Guadagnini, Graziella Medeiros Formação Docente Educação Fotografia Teacher Training Education Photography Formacion Docente Educacion Fotografía |
title_short |
The initial teacher training: the uses and appropriations of photography as an educational resource |
title_full |
The initial teacher training: the uses and appropriations of photography as an educational resource |
title_fullStr |
The initial teacher training: the uses and appropriations of photography as an educational resource |
title_full_unstemmed |
The initial teacher training: the uses and appropriations of photography as an educational resource |
title_sort |
The initial teacher training: the uses and appropriations of photography as an educational resource |
author |
Guadagnini, Graziella Medeiros |
author_facet |
Guadagnini, Graziella Medeiros |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Guadagnini, Graziella Medeiros |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Formação Docente Educação Fotografia Teacher Training Education Photography Formacion Docente Educacion Fotografía |
topic |
Formação Docente Educação Fotografia Teacher Training Education Photography Formacion Docente Educacion Fotografía |
description |
This work gave opportunity to know photography as an important tool in the process of initial training of teachers of the Pedagogy course of the State University of the Center-West of Paraná. Thus, perceiving the way technology is used in educational media, this work aims to promote an in-depth knowledge about photography and image reading, in emerging educational formats in the initial teacher training, as well as research on the ... |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-07-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/article/view/12656 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/article/view/12656 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/article/view/12656/11885 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Graziella Medeiros Guadagnini info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Graziella Medeiros Guadagnini |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Docência do Ensino Superior; Vol. 9 (2019); 1-2 Revista Docência do Ensino Superior; Vol. 9 (2019); 1-2 Revista Docência do Ensino Superior; v. 9 (2019); 1-2 2237-5864 2358-6338 reponame:Revista Docência do Ensino Superior (Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Revista Docência do Ensino Superior (Online) |
collection |
Revista Docência do Ensino Superior (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Docência do Ensino Superior (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistadocenciaensinosuperior@ufmg.br|| |
_version_ |
1797174637528875008 |