The initial teacher training: the uses and appropriations of photography as an educational resource

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Guadagnini, Graziella Medeiros
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Docência do Ensino Superior (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/article/view/12656
Resumo: This work gave opportunity to know photography as an important tool in the process of initial training of teachers of the Pedagogy course of the State University of the Center-West of Paraná. Thus, perceiving the way technology is used in educational media, this work aims to promote an in-depth knowledge about photography and image reading, in emerging educational formats in the initial teacher training, as well as research on the ...
id UFMG-24_8f85b878b9a8bf918d7a32f25c68f850
oai_identifier_str oai:periodicos.ufmg.br:article/12656
network_acronym_str UFMG-24
network_name_str Revista Docência do Ensino Superior (Online)
repository_id_str
spelling The initial teacher training: the uses and appropriations of photography as an educational resourceLa formación inicial docente: los usos y apropiaciones de la fotografía como recurso educativoA formação inicial docente: os usos e apropriações da fotografia como recurso educacionalFormação DocenteEducaçãoFotografiaTeacher TrainingEducationPhotographyFormacion DocenteEducacionFotografíaThis work gave opportunity to know photography as an important tool in the process of initial training of teachers of the Pedagogy course of the State University of the Center-West of Paraná. Thus, perceiving the way technology is used in educational media, this work aims to promote an in-depth knowledge about photography and image reading, in emerging educational formats in the initial teacher training, as well as research on the ...Este trabajo oportunizó conocer la fotografía como importante herramienta en el proceso de la formación inicial de docentes del curso de Pedagogía de la Universidad Estadual del Centro-Oeste de Paraná. Así, percibiendo el modo de utilización de la tecnología en los medios educativos, este trabajo tiene por objetivo promover un conocimiento profundo sobre la fotografía y la lectura de imagen, en formatos educativos emergentes en la formación inicial de profesores, además de investigar sobre la ...Este trabalho oportunizou conhecer a fotografia como importante ferramenta no processo de formação inicial de docentes do curso de Pedagogia da Universidade Estadual do Centro-Oeste do Paraná. Assim, percebendo o modo de utilização da tecnologia nos meios educacionais, este trabalho tem por objetivo promover um conhecimento aprofundado sobre a fotografia e a leitura de imagem, em formatos educacionais emergentes na formação inicial de professores, além de pesquisar sobre a...Universidade Federal de Minas Gerais2019-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/article/view/12656Revista Docência do Ensino Superior; Vol. 9 (2019); 1-2Revista Docência do Ensino Superior; Vol. 9 (2019); 1-2Revista Docência do Ensino Superior; v. 9 (2019); 1-22237-58642358-6338reponame:Revista Docência do Ensino Superior (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/article/view/12656/11885Copyright (c) 2019 Graziella Medeiros Guadagniniinfo:eu-repo/semantics/openAccessGuadagnini, Graziella Medeiros2020-05-19T18:02:26Zoai:periodicos.ufmg.br:article/12656Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/indexPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/oairevistadocenciaensinosuperior@ufmg.br||2237-58642237-5864opendoar:2020-05-19T18:02:26Revista Docência do Ensino Superior (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv The initial teacher training: the uses and appropriations of photography as an educational resource
La formación inicial docente: los usos y apropiaciones de la fotografía como recurso educativo
A formação inicial docente: os usos e apropriações da fotografia como recurso educacional
title The initial teacher training: the uses and appropriations of photography as an educational resource
spellingShingle The initial teacher training: the uses and appropriations of photography as an educational resource
Guadagnini, Graziella Medeiros
Formação Docente
Educação
Fotografia
Teacher Training
Education
Photography
Formacion Docente
Educacion
Fotografía
title_short The initial teacher training: the uses and appropriations of photography as an educational resource
title_full The initial teacher training: the uses and appropriations of photography as an educational resource
title_fullStr The initial teacher training: the uses and appropriations of photography as an educational resource
title_full_unstemmed The initial teacher training: the uses and appropriations of photography as an educational resource
title_sort The initial teacher training: the uses and appropriations of photography as an educational resource
author Guadagnini, Graziella Medeiros
author_facet Guadagnini, Graziella Medeiros
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Guadagnini, Graziella Medeiros
dc.subject.por.fl_str_mv Formação Docente
Educação
Fotografia
Teacher Training
Education
Photography
Formacion Docente
Educacion
Fotografía
topic Formação Docente
Educação
Fotografia
Teacher Training
Education
Photography
Formacion Docente
Educacion
Fotografía
description This work gave opportunity to know photography as an important tool in the process of initial training of teachers of the Pedagogy course of the State University of the Center-West of Paraná. Thus, perceiving the way technology is used in educational media, this work aims to promote an in-depth knowledge about photography and image reading, in emerging educational formats in the initial teacher training, as well as research on the ...
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-07-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/article/view/12656
url https://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/article/view/12656
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/article/view/12656/11885
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Graziella Medeiros Guadagnini
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Graziella Medeiros Guadagnini
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais
dc.source.none.fl_str_mv Revista Docência do Ensino Superior; Vol. 9 (2019); 1-2
Revista Docência do Ensino Superior; Vol. 9 (2019); 1-2
Revista Docência do Ensino Superior; v. 9 (2019); 1-2
2237-5864
2358-6338
reponame:Revista Docência do Ensino Superior (Online)
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Revista Docência do Ensino Superior (Online)
collection Revista Docência do Ensino Superior (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Docência do Ensino Superior (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv revistadocenciaensinosuperior@ufmg.br||
_version_ 1797174637528875008