The challenge of learning and caring for a family while in nursing school

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mendes, Ana Márcia Chiaradia
Data de Publicação: 2006
Outros Autores: Bousso, Regina Szylit
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Reme (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50792
Resumo: In Nursing School, students have to go through situations in which they learn to deal with suffering and the life experience of others. This essay is a student's report of how she experienced the opportunity of taking care of a family and their sick child, during the hospitalization process, through a case report that focused on the family and the experience of illness, based on the Calgary Family Assessment Model. The results show the importance of making students aware of issues for nursing family and the constant search for scientific evidence to improve nursing care.
id UFMG-27_4c882f6559f22b0558cc6fada082c7f1
oai_identifier_str oai:periodicos.ufmg.br:article/50792
network_acronym_str UFMG-27
network_name_str Reme (Online)
repository_id_str
spelling The challenge of learning and caring for a family while in nursing schoolEl desafío de aprender y vivir el cuidado de la familia en la escuela de enfermerasO desafio de aprender e experimentar o cuidado da família na graduação em enfermagemFamily NursingFamily Well-BeingFamily HealthStudents, NursingNursing CareEnfermería de la FamiliaBienestar FamiliarSalud de la FamiliaEstudiantes de EnfermeríaAtención de EnfermeríaEnfermagem FamiliarBem-Estar FamiliarSaúde da FamíliaEstudantes de EnfermagemCuidados de EnfermagemIn Nursing School, students have to go through situations in which they learn to deal with suffering and the life experience of others. This essay is a student's report of how she experienced the opportunity of taking care of a family and their sick child, during the hospitalization process, through a case report that focused on the family and the experience of illness, based on the Calgary Family Assessment Model. The results show the importance of making students aware of issues for nursing family and the constant search for scientific evidence to improve nursing care.En la Escuela de Enfermeras los estudiantes viven situaciones dónde aprenden a lidiar con la experiencia del otro. Este ensayo es un relato de la experiencia de una estudiante de segundo año que tuvo la oportunidad de cuidar a un niño enfermo y a su familia durante el proceso de hospitalización, a partir de un estudio de caso centrado en la familia y la experiencia de la enfermedad, según el Modelo Calgary de Evaluación de la Familia. Los resultados realzan la importancia de hacer sentir a los estudiantes lo que significa cuidar a la familia y buscar siempre evidencias científicas que permitan perfeccionar la práctica profesional.Na graduação, os estudantes de Enfermagem passam por situações em que aprendem a lidar com a experiência do outro. Este trabalho é um relato de experiência de como uma aluna do segundo ano vivenciou o cuidado de uma criança e sua família, durante o processo de hospitalização, a partir de um estudo de caso que teve como foco a família e a experiência de doença, baseado no Modelo Calgary de Avaliação da Família. Os resultados ressaltam a importância da sensibilização dos alunos para o cuidado da família e para a busca de evidências científicas que possibilitem o aperfeiçoamento da prática profissional.Universidade Federal de Minas Gerais2006-01-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Parestext/plainapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50792REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 10 No. 1 (2006)REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 10 Núm. 1 (2006)REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 10 n. 1 (2006)2316-93891415-2762reponame:Reme (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50792/42756https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50792/42757Copyright (c) 2006 Reme: Revista Mineira de Enfermageminfo:eu-repo/semantics/openAccessMendes, Ana Márcia ChiaradiaBousso, Regina Szylit2024-01-24T19:38:46Zoai:periodicos.ufmg.br:article/50792Revistaremeufmg@gmail.comPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/oairemeufmg@gmail.com2316-93891415-2762opendoar:2024-01-24T19:38:46Reme (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv The challenge of learning and caring for a family while in nursing school
El desafío de aprender y vivir el cuidado de la familia en la escuela de enfermeras
O desafio de aprender e experimentar o cuidado da família na graduação em enfermagem
title The challenge of learning and caring for a family while in nursing school
spellingShingle The challenge of learning and caring for a family while in nursing school
Mendes, Ana Márcia Chiaradia
Family Nursing
Family Well-Being
Family Health
Students, Nursing
Nursing Care
Enfermería de la Familia
Bienestar Familiar
Salud de la Familia
Estudiantes de Enfermería
Atención de Enfermería
Enfermagem Familiar
Bem-Estar Familiar
Saúde da Família
Estudantes de Enfermagem
Cuidados de Enfermagem
title_short The challenge of learning and caring for a family while in nursing school
title_full The challenge of learning and caring for a family while in nursing school
title_fullStr The challenge of learning and caring for a family while in nursing school
title_full_unstemmed The challenge of learning and caring for a family while in nursing school
title_sort The challenge of learning and caring for a family while in nursing school
author Mendes, Ana Márcia Chiaradia
author_facet Mendes, Ana Márcia Chiaradia
Bousso, Regina Szylit
author_role author
author2 Bousso, Regina Szylit
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Mendes, Ana Márcia Chiaradia
Bousso, Regina Szylit
dc.subject.por.fl_str_mv Family Nursing
Family Well-Being
Family Health
Students, Nursing
Nursing Care
Enfermería de la Familia
Bienestar Familiar
Salud de la Familia
Estudiantes de Enfermería
Atención de Enfermería
Enfermagem Familiar
Bem-Estar Familiar
Saúde da Família
Estudantes de Enfermagem
Cuidados de Enfermagem
topic Family Nursing
Family Well-Being
Family Health
Students, Nursing
Nursing Care
Enfermería de la Familia
Bienestar Familiar
Salud de la Familia
Estudiantes de Enfermería
Atención de Enfermería
Enfermagem Familiar
Bem-Estar Familiar
Saúde da Família
Estudantes de Enfermagem
Cuidados de Enfermagem
description In Nursing School, students have to go through situations in which they learn to deal with suffering and the life experience of others. This essay is a student's report of how she experienced the opportunity of taking care of a family and their sick child, during the hospitalization process, through a case report that focused on the family and the experience of illness, based on the Calgary Family Assessment Model. The results show the importance of making students aware of issues for nursing family and the constant search for scientific evidence to improve nursing care.
publishDate 2006
dc.date.none.fl_str_mv 2006-01-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo avaliado pelos Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50792
url https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50792
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50792/42756
https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50792/42757
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2006 Reme: Revista Mineira de Enfermagem
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2006 Reme: Revista Mineira de Enfermagem
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv text/plain
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Minas Gerais
dc.source.none.fl_str_mv REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 10 No. 1 (2006)
REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 10 Núm. 1 (2006)
REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 10 n. 1 (2006)
2316-9389
1415-2762
reponame:Reme (Online)
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Reme (Online)
collection Reme (Online)
repository.name.fl_str_mv Reme (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv remeufmg@gmail.com
_version_ 1797041910288744448