Health education and the use of psychodrama in education for pregnant women
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2004 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Reme (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50900 |
Resumo: | This is a study of an education program for pregnant women using psychodrama. It had the objective of improving the teaching-learning process of pregnant women enrolled in a university extension program. The results showed that psychodrama can be a valuable tool for health professionals working with pregnant women, favoring the learning about pregnancy, delivery, puerperium and care with the newborn in a dynamic and creative way. |
id |
UFMG-27_9bc0edf3e32af7ff48d90e4252eff5ee |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/50900 |
network_acronym_str |
UFMG-27 |
network_name_str |
Reme (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Health education and the use of psychodrama in education for pregnant womenLa educación en salud y la utilización del psicodrama en una intervención educativa con mujeres embarazadasA educação em saúde e a utilização do psicodrama em uma intervenção educativa com gestantesHealth EducationPsychodramaLaborEducación en SaludPsicodramaTrabajo de PartoEducação em saúdePsicodramaTrabalho de PartoThis is a study of an education program for pregnant women using psychodrama. It had the objective of improving the teaching-learning process of pregnant women enrolled in a university extension program. The results showed that psychodrama can be a valuable tool for health professionals working with pregnant women, favoring the learning about pregnancy, delivery, puerperium and care with the newborn in a dynamic and creative way.El estudio enfoca una intervención educativa con mujeres embarazadas basada en la metodología del psicodrama. Tiene como objetivo ayudar en el proceso enseñanza-aprendizaje de las embarazadas inscritas en un curso de especialización universitaria. Los resultados mostraron que la metodología del psicodrama puede ser un instrumento valioso para el profesional de salud que trabaja con mujeres embarazadas pues ayuda a adquirir más conocimientos sobre el embarazo, nacimiento, puerperio y atención al recién nacido de una forma dinámica y creativaO estudo abordou uma intervenção educativa realizada com gestantes, baseada na metodologia do Psicodrama. Teve como objetivo favorecer o processo ensino-aprendizagem das gestantes inscritas em um Curso de Extensão Universitária. Os resultados demonstraram que a metodologia do Psicodrama pode ser um valioso instrumento para o profissional de saúde que trabalha com gestantes, favorecendo a aprendizagem de conhecimentos sobre gestação, parto, puerperio e cuidados com o recém-nascido, de uma forma dinâmica e criativa.Universidade Federal de Minas Gerais2004-03-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontext/plainapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50900REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 8 No. 1 (2004)REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 8 Núm. 1 (2004)REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 8 n. 1 (2004)2316-93891415-2762reponame:Reme (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50900/42960https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50900/42961Copyright (c) 2004 Reme: Revista Mineira de Enfermageminfo:eu-repo/semantics/openAccessBeretta, Maria Isabel RuizAndrade, Antônio dos Santos2024-01-25T12:47:54Zoai:periodicos.ufmg.br:article/50900Revistaremeufmg@gmail.comPUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/oairemeufmg@gmail.com2316-93891415-2762opendoar:2024-01-25T12:47:54Reme (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Health education and the use of psychodrama in education for pregnant women La educación en salud y la utilización del psicodrama en una intervención educativa con mujeres embarazadas A educação em saúde e a utilização do psicodrama em uma intervenção educativa com gestantes |
title |
Health education and the use of psychodrama in education for pregnant women |
spellingShingle |
Health education and the use of psychodrama in education for pregnant women Beretta, Maria Isabel Ruiz Health Education Psychodrama Labor Educación en Salud Psicodrama Trabajo de Parto Educação em saúde Psicodrama Trabalho de Parto |
title_short |
Health education and the use of psychodrama in education for pregnant women |
title_full |
Health education and the use of psychodrama in education for pregnant women |
title_fullStr |
Health education and the use of psychodrama in education for pregnant women |
title_full_unstemmed |
Health education and the use of psychodrama in education for pregnant women |
title_sort |
Health education and the use of psychodrama in education for pregnant women |
author |
Beretta, Maria Isabel Ruiz |
author_facet |
Beretta, Maria Isabel Ruiz Andrade, Antônio dos Santos |
author_role |
author |
author2 |
Andrade, Antônio dos Santos |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Beretta, Maria Isabel Ruiz Andrade, Antônio dos Santos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Health Education Psychodrama Labor Educación en Salud Psicodrama Trabajo de Parto Educação em saúde Psicodrama Trabalho de Parto |
topic |
Health Education Psychodrama Labor Educación en Salud Psicodrama Trabajo de Parto Educação em saúde Psicodrama Trabalho de Parto |
description |
This is a study of an education program for pregnant women using psychodrama. It had the objective of improving the teaching-learning process of pregnant women enrolled in a university extension program. The results showed that psychodrama can be a valuable tool for health professionals working with pregnant women, favoring the learning about pregnancy, delivery, puerperium and care with the newborn in a dynamic and creative way. |
publishDate |
2004 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2004-03-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50900 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50900 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50900/42960 https://periodicos.ufmg.br/index.php/reme/article/view/50900/42961 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2004 Reme: Revista Mineira de Enfermagem info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2004 Reme: Revista Mineira de Enfermagem |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
text/plain application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais |
dc.source.none.fl_str_mv |
REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 8 No. 1 (2004) REME-Revista Mineira de Enfermagem; Vol. 8 Núm. 1 (2004) REME-Revista Mineira de Enfermagem; v. 8 n. 1 (2004) 2316-9389 1415-2762 reponame:Reme (Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Reme (Online) |
collection |
Reme (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Reme (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
remeufmg@gmail.com |
_version_ |
1797041910998630400 |