Information: the most important input to the development of tourism in the State of Santa Catarina, Brazil.
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23499 |
Resumo: | The need to make information available to companies has led to reflections about the production, demand, dissemination and use of information. The purpose of this exploratory study, is to examine the situation of tourism information in the State of Santa Catarina, Brazil. This paper analyses a sample of 50 companies in the cities of Florianópolis and São Jose. The data were obtained through questionnaires and interviews. Results are presented for three indicators: business management information, dissemination of promotional material at the origin, and tourist orientation at destination. The study emphasizes the need for the creation of a Center of Tourism. |
id |
UFMG-2_deafa55937170e25a75c2912e9a979ee |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufmg.br:article/23499 |
network_acronym_str |
UFMG-2 |
network_name_str |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Information: the most important input to the development of tourism in the State of Santa Catarina, Brazil.Informação: insumo básico para o desenvolvimento do setor de turismo em Santa CatarinaThe need to make information available to companies has led to reflections about the production, demand, dissemination and use of information. The purpose of this exploratory study, is to examine the situation of tourism information in the State of Santa Catarina, Brazil. This paper analyses a sample of 50 companies in the cities of Florianópolis and São Jose. The data were obtained through questionnaires and interviews. Results are presented for three indicators: business management information, dissemination of promotional material at the origin, and tourist orientation at destination. The study emphasizes the need for the creation of a Center of Tourism.A necessidade de disponibilizar informações empresariais tem levado a reflexões sobre a produção, demanda, divulgação e uso da informação. O objetivo deste estudo exploratório, desenvolvido em nível de iniciação científica, é diagnosticar a situação da informação no setor de turismo em Santa Catarina. Analisa-se a amostra de 50 empresas de turismo dos municípios de Florianópolis e São José. Os dados foram obtidos através de um questionário e entrevista´in loco´. Apresentam-se os resultados de três indicadores: informação para gestão empresarial; divulgação da informação sobre turismo, (material promocional, na origem); e informação de orientação ao turista no destino. Conclui-se que é urgente a necessidade de se criar um centro referencial de informações sobre o turismo e conscientizar os empresário sobre sua importância para o desenvolvimento do setor.Perspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da Informação2008-03-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23499Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 9 No. 1 (2004)Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 9 Núm. 1 (2004)Perspectivas em Ciência da Informação; v. 9 n. 1 (2004)1981-53441413-9936reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23499/18961Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessNascimento, Maria de JesusSilva, Paula Sanhudo2020-06-29T13:44:51Zoai:periodicos.ufmg.br:article/23499Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/PUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai||pci@eci.ufmg.br1981-53441413-9936opendoar:2020-06-29T13:44:51Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Information: the most important input to the development of tourism in the State of Santa Catarina, Brazil. Informação: insumo básico para o desenvolvimento do setor de turismo em Santa Catarina |
title |
Information: the most important input to the development of tourism in the State of Santa Catarina, Brazil. |
spellingShingle |
Information: the most important input to the development of tourism in the State of Santa Catarina, Brazil. Nascimento, Maria de Jesus |
title_short |
Information: the most important input to the development of tourism in the State of Santa Catarina, Brazil. |
title_full |
Information: the most important input to the development of tourism in the State of Santa Catarina, Brazil. |
title_fullStr |
Information: the most important input to the development of tourism in the State of Santa Catarina, Brazil. |
title_full_unstemmed |
Information: the most important input to the development of tourism in the State of Santa Catarina, Brazil. |
title_sort |
Information: the most important input to the development of tourism in the State of Santa Catarina, Brazil. |
author |
Nascimento, Maria de Jesus |
author_facet |
Nascimento, Maria de Jesus Silva, Paula Sanhudo |
author_role |
author |
author2 |
Silva, Paula Sanhudo |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Nascimento, Maria de Jesus Silva, Paula Sanhudo |
description |
The need to make information available to companies has led to reflections about the production, demand, dissemination and use of information. The purpose of this exploratory study, is to examine the situation of tourism information in the State of Santa Catarina, Brazil. This paper analyses a sample of 50 companies in the cities of Florianópolis and São Jose. The data were obtained through questionnaires and interviews. Results are presented for three indicators: business management information, dissemination of promotional material at the origin, and tourist orientation at destination. The study emphasizes the need for the creation of a Center of Tourism. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-03-11 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23499 |
url |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23499 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23499/18961 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação |
publisher.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação Perspectivas em Ciência da Informação |
dc.source.none.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 9 No. 1 (2004) Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 9 Núm. 1 (2004) Perspectivas em Ciência da Informação; v. 9 n. 1 (2004) 1981-5344 1413-9936 reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online) instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
collection |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
||pci@eci.ufmg.br |
_version_ |
1799711084889767936 |