Information: the most important input to the development of tourism in the State of Santa Catarina, Brazil.

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Nascimento, Maria de Jesus
Data de Publicação: 2008
Outros Autores: Silva, Paula Sanhudo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23499
Resumo: The need to make information available to companies has led to reflections about the production, demand, dissemination and use of information. The purpose of this exploratory study, is to examine the situation of tourism information in the State of Santa Catarina, Brazil. This paper analyses a sample of 50 companies in the cities of Florianópolis and São Jose. The data were obtained through questionnaires and interviews. Results are presented for three indicators: business management information, dissemination of promotional material at the origin, and tourist orientation at destination. The study emphasizes the need for the creation of a Center of Tourism.
id UFMG-2_deafa55937170e25a75c2912e9a979ee
oai_identifier_str oai:periodicos.ufmg.br:article/23499
network_acronym_str UFMG-2
network_name_str Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
repository_id_str
spelling Information: the most important input to the development of tourism in the State of Santa Catarina, Brazil.Informação: insumo básico para o desenvolvimento do setor de turismo em Santa CatarinaThe need to make information available to companies has led to reflections about the production, demand, dissemination and use of information. The purpose of this exploratory study, is to examine the situation of tourism information in the State of Santa Catarina, Brazil. This paper analyses a sample of 50 companies in the cities of Florianópolis and São Jose. The data were obtained through questionnaires and interviews. Results are presented for three indicators: business management information, dissemination of promotional material at the origin, and tourist orientation at destination. The study emphasizes the need for the creation of a Center of Tourism.A necessidade de disponibilizar informações empresariais tem levado a reflexões sobre a produção, demanda, divulgação e uso da informação. O objetivo deste estudo exploratório, desenvolvido em nível de iniciação científica, é diagnosticar a situação da informação no setor de turismo em Santa Catarina. Analisa-se a amostra de 50 empresas de turismo dos municípios de Florianópolis e São José. Os dados foram obtidos através de um questionário e entrevista´in loco´. Apresentam-se os resultados de três indicadores: informação para gestão empresarial; divulgação da informação sobre turismo, (material promocional, na origem); e informação de orientação ao turista no destino. Conclui-se que é urgente a necessidade de se criar um centro referencial de informações sobre o turismo e conscientizar os empresário sobre sua importância para o desenvolvimento do setor.Perspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da InformaçãoPerspectivas em Ciência da Informação2008-03-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23499Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 9 No. 1 (2004)Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 9 Núm. 1 (2004)Perspectivas em Ciência da Informação; v. 9 n. 1 (2004)1981-53441413-9936reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23499/18961Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessNascimento, Maria de JesusSilva, Paula Sanhudo2020-06-29T13:44:51Zoai:periodicos.ufmg.br:article/23499Revistahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/PUBhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/oai||pci@eci.ufmg.br1981-53441413-9936opendoar:2020-06-29T13:44:51Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false
dc.title.none.fl_str_mv Information: the most important input to the development of tourism in the State of Santa Catarina, Brazil.
Informação: insumo básico para o desenvolvimento do setor de turismo em Santa Catarina
title Information: the most important input to the development of tourism in the State of Santa Catarina, Brazil.
spellingShingle Information: the most important input to the development of tourism in the State of Santa Catarina, Brazil.
Nascimento, Maria de Jesus
title_short Information: the most important input to the development of tourism in the State of Santa Catarina, Brazil.
title_full Information: the most important input to the development of tourism in the State of Santa Catarina, Brazil.
title_fullStr Information: the most important input to the development of tourism in the State of Santa Catarina, Brazil.
title_full_unstemmed Information: the most important input to the development of tourism in the State of Santa Catarina, Brazil.
title_sort Information: the most important input to the development of tourism in the State of Santa Catarina, Brazil.
author Nascimento, Maria de Jesus
author_facet Nascimento, Maria de Jesus
Silva, Paula Sanhudo
author_role author
author2 Silva, Paula Sanhudo
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Nascimento, Maria de Jesus
Silva, Paula Sanhudo
description The need to make information available to companies has led to reflections about the production, demand, dissemination and use of information. The purpose of this exploratory study, is to examine the situation of tourism information in the State of Santa Catarina, Brazil. This paper analyses a sample of 50 companies in the cities of Florianópolis and São Jose. The data were obtained through questionnaires and interviews. Results are presented for three indicators: business management information, dissemination of promotional material at the origin, and tourist orientation at destination. The study emphasizes the need for the creation of a Center of Tourism.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-03-11
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23499
url https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23499
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufmg.br/index.php/pci/article/view/23499/18961
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Perspectivas em Ciência da Informação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
publisher.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
Perspectivas em Ciência da Informação
dc.source.none.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 9 No. 1 (2004)
Perspectivas em Ciência da Informação; Vol. 9 Núm. 1 (2004)
Perspectivas em Ciência da Informação; v. 9 n. 1 (2004)
1981-5344
1413-9936
reponame:Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron:UFMG
instname_str Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
instacron_str UFMG
institution UFMG
reponame_str Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
collection Perspectivas em Ciência da Informação (Online)
repository.name.fl_str_mv Perspectivas em Ciência da Informação (Online) - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)
repository.mail.fl_str_mv ||pci@eci.ufmg.br
_version_ 1799711084889767936