Fr. José Maurício: the individuality of his prosodic solutions
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Per Musi |
Texto Completo: | https://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/5304 |
Resumo: | We started with the systematic relation between prosodic accents and dissonant chords, discovered in a small choral music work of Fr. José Maurício Nunes Garcia, composed at his initial phase. We looked for this procedure on his choral works of the period, comparing them with other composers’ works of the same time who were working in Brazil. Finally, we tried to find the continuity of his interest for prosody, in two of his most important works, composed in later moments. |
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Fr. José Maurício: the individuality of his prosodic solutionsP. José Maurício: la individualidad de sus soluciones prosódicasPe. José Maurício: a individualidade de suas soluções prosódicasJosé Maurício Nunes GarciaLuso-brazilian colonial musicSacred musicMusical prosodyJosé Maurício Nunes GarciaMúsica colonial luso-brasileiraMúsica sacraProsódia musicalJosé Maurício Nunes GarciaMúsica colonial luso-brasileñaMusica sacraProsodia MusicalWe started with the systematic relation between prosodic accents and dissonant chords, discovered in a small choral music work of Fr. José Maurício Nunes Garcia, composed at his initial phase. We looked for this procedure on his choral works of the period, comparing them with other composers’ works of the same time who were working in Brazil. Finally, we tried to find the continuity of his interest for prosody, in two of his most important works, composed in later moments.Se basó en la asociación sistemática de acentos prosódicos con acordes disonantes, descubiertos en una pequeña obra coral del Padre José Maurício Nunes García, compuesta en su fase inicial. El procedimiento fue buscado en sus obras corales de la misma época, también comparando con composiciones de otros autores que trabajaron en el Brasil colonial al mismo tiempo. Finalmente, buscó la continuidad de su interés por la prosodia en dos de sus obras más importantes, compuestas en épocas posteriores.Partiu-se da associação sistemática de acentos prosódicos a acordes dissonantes, descoberta numa pequena obra coral do Pe. José Maurício Nunes Garcia, composta em sua fase inicial. Procurou-se o procedimento em suas obras corais do mesmo período, comparando-se também com composições de outros autores que atuavam no Brasil colonial, na mesma época. Por fim, buscou-se encontrar a continuidade do seu interesse pela prosódia, em duas de suas mais importantes obras, compostas em períodos posteriores. Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)2019-08-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontextotextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/530410.35699/2317-6377.2019.5304Per Musi; No. 39 (2019): General Topics; 1-27Per Musi; Núm. 39 (2019): General Topics; 1-27Per Musi; n. 39 (2019): General Topics; 1-272317-63771517-7599reponame:Per Musiinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMGporhttps://periodicos.ufmg.br/index.php/permusi/article/view/5304/12059Copyright (c) 2019 Per Musiinfo:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Lutero Rodrigues da2020-10-30T19:19:41Zoai:periodicos.ufmg.br:article/5304Revistahttp://www.scielo.br/revistas/pm/iaboutj.htmPUBhttps://old.scielo.br/oai/scielo-oai.phpantoniom@fgvnf.br||permusi@ufmg.br2317-63771517-7599opendoar:2020-10-30T19:19:41Per Musi - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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