Avaliação dos resultados do planejamento estratégico no Grupo Santa Casa de Belo Horizonte no ciclo 2016 a 2020
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2024 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMG |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/1843/67544 https://orcid.org/0000-0002-9835-2623 |
Resumo: | The Santa Casa de Belo Horizonte Group prepared a strategic plan to be implemented from 2016 to 2020 with the aim of ensuring that the strategy is transformed into action and also creating commitment from all people, at different levels of the organization. The problem researched in this work is of interest in knowing what were the results of the strategic planning implemented in the analyzed period? The general objective was to carry out an evaluation of the strategic planning, verifying whether the strategy, as implemented, is achieving the objectives, challenges and goals that the organization sought to achieve. This work was conducted using a qualitative approach, the method used in this work was a case study, exploratory and descriptive. The data collection techniques used in this work were semi-structured interviews and documentary research. The results presented through the fulfillment of strategic objectives an average of 61.8% and a median of 64.7% of fulfillment of Strategic Planning. Considering that the values, mission and vision were explained by the research as perceived and achieved, it is concluded that the results demonstrated indicate that the institution managed to achieve the results proposed in the strategic planning cycle analyzed. The technical product presented is a technical report that the Santa Casa de Belo Horizonte Group can use to evaluate the performance of its strategic management. |
id |
UFMG_8748adedc6d2f05e215ba7fba417f239 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:repositorio.ufmg.br:1843/67544 |
network_acronym_str |
UFMG |
network_name_str |
Repositório Institucional da UFMG |
repository_id_str |
|
spelling |
Avaliação dos resultados do planejamento estratégico no Grupo Santa Casa de Belo Horizonte no ciclo 2016 a 2020Evaluation of the strategic planning results of the Santa Casa de Belo Horizonte Group in the 2016 to 2020 cyclePlanejamento EstratégicoEstratégias de SaúdeComportamento CompetitivoGestão em SaúdePlanejamento em SaúdeDissertação AcadêmicaPlanejamento EstratégicoEstratégias de SaúdeComportamento CompetitivoGestão em SaúdePlanejamento em SaúdeDissertação AcadêmicaThe Santa Casa de Belo Horizonte Group prepared a strategic plan to be implemented from 2016 to 2020 with the aim of ensuring that the strategy is transformed into action and also creating commitment from all people, at different levels of the organization. The problem researched in this work is of interest in knowing what were the results of the strategic planning implemented in the analyzed period? The general objective was to carry out an evaluation of the strategic planning, verifying whether the strategy, as implemented, is achieving the objectives, challenges and goals that the organization sought to achieve. This work was conducted using a qualitative approach, the method used in this work was a case study, exploratory and descriptive. The data collection techniques used in this work were semi-structured interviews and documentary research. The results presented through the fulfillment of strategic objectives an average of 61.8% and a median of 64.7% of fulfillment of Strategic Planning. Considering that the values, mission and vision were explained by the research as perceived and achieved, it is concluded that the results demonstrated indicate that the institution managed to achieve the results proposed in the strategic planning cycle analyzed. The technical product presented is a technical report that the Santa Casa de Belo Horizonte Group can use to evaluate the performance of its strategic management.O Grupo Santa Casa de Belo Horizonte elaborou um planejamento estratégico para ser implementado no período de 2016 a 2020 com a finalidade de assegurar que a estratégia seja transformada em ação e também de criar também um comprometimento de todas as pessoas, nos diferentes níveis da organização. O problema pesquisado neste trabalho tem o interesse em saber quais foram os resultados do planejamento estratégico implantado no período analisado? O objetivo geral foi realizar uma avaliação do planejamento estratégico verificando se a estratégia, tal como foi implementada, está proporcionando o alcance dos objetivos, desafios e metas das quais a organização buscou alcançar. Esse trabalho foi conduzido utilizando a abordagem qualitativa, o método utilizado neste trabalho foi estudo de caso, do tipo exploratório e descritivo. As técnicas de coleta de dados utilizadas neste trabalho foram a entrevista semiestruturada e a pesquisa documental. Os resultados apresentados por meio do cumprimento dos objetivos estratégicos uma média de 61,8% e uma mediana de 64,7% de cumprimento do Planejamento Estratégico. Tendo em vista que os valores, missão e visão foram explicitados pela pesquisa como percebidos e alcançados, conclui-se que os resultados demonstrados apontam que a instituição conseguiu alcançar os resultados propostos no ciclo de planejamento estratégico analisado. O produto técnico apresentado é um relatório técnico no qual o Grupo Santa Casa de Belo Horizonte possa utilizar para avaliar o desempenho de sua gestão estratégica.Universidade Federal de Minas GeraisBrasilENFERMAGEM - ESCOLA DE ENFERMAGEMPrograma de Pós-Graduação em Gestão de Serviços de SaúdeUFMGMárcio Augusto Gonçalveshttp://lattes.cnpq.br/1295685039791681Adriane VieiraMárcio Augusto GonçalvesAdriane VieiraLuiz Cláudio LouzadaTristão Sócrates Baptista CavalcanteIsaque Junio de Jesus Costa2024-04-23T11:13:54Z2024-04-23T11:13:54Z2024-03-13info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/1843/67544https://orcid.org/0000-0002-9835-2623porhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pt/info:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMG2024-04-23T11:13:55Zoai:repositorio.ufmg.br:1843/67544Repositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufmg.br/oairepositorio@ufmg.bropendoar:2024-04-23T11:13:55Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Avaliação dos resultados do planejamento estratégico no Grupo Santa Casa de Belo Horizonte no ciclo 2016 a 2020 Evaluation of the strategic planning results of the Santa Casa de Belo Horizonte Group in the 2016 to 2020 cycle |
title |
Avaliação dos resultados do planejamento estratégico no Grupo Santa Casa de Belo Horizonte no ciclo 2016 a 2020 |
spellingShingle |
Avaliação dos resultados do planejamento estratégico no Grupo Santa Casa de Belo Horizonte no ciclo 2016 a 2020 Isaque Junio de Jesus Costa Planejamento Estratégico Estratégias de Saúde Comportamento Competitivo Gestão em Saúde Planejamento em Saúde Dissertação Acadêmica Planejamento Estratégico Estratégias de Saúde Comportamento Competitivo Gestão em Saúde Planejamento em Saúde Dissertação Acadêmica |
title_short |
Avaliação dos resultados do planejamento estratégico no Grupo Santa Casa de Belo Horizonte no ciclo 2016 a 2020 |
title_full |
Avaliação dos resultados do planejamento estratégico no Grupo Santa Casa de Belo Horizonte no ciclo 2016 a 2020 |
title_fullStr |
Avaliação dos resultados do planejamento estratégico no Grupo Santa Casa de Belo Horizonte no ciclo 2016 a 2020 |
title_full_unstemmed |
Avaliação dos resultados do planejamento estratégico no Grupo Santa Casa de Belo Horizonte no ciclo 2016 a 2020 |
title_sort |
Avaliação dos resultados do planejamento estratégico no Grupo Santa Casa de Belo Horizonte no ciclo 2016 a 2020 |
author |
Isaque Junio de Jesus Costa |
author_facet |
Isaque Junio de Jesus Costa |
author_role |
author |
dc.contributor.none.fl_str_mv |
Márcio Augusto Gonçalves http://lattes.cnpq.br/1295685039791681 Adriane Vieira Márcio Augusto Gonçalves Adriane Vieira Luiz Cláudio Louzada Tristão Sócrates Baptista Cavalcante |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Isaque Junio de Jesus Costa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Planejamento Estratégico Estratégias de Saúde Comportamento Competitivo Gestão em Saúde Planejamento em Saúde Dissertação Acadêmica Planejamento Estratégico Estratégias de Saúde Comportamento Competitivo Gestão em Saúde Planejamento em Saúde Dissertação Acadêmica |
topic |
Planejamento Estratégico Estratégias de Saúde Comportamento Competitivo Gestão em Saúde Planejamento em Saúde Dissertação Acadêmica Planejamento Estratégico Estratégias de Saúde Comportamento Competitivo Gestão em Saúde Planejamento em Saúde Dissertação Acadêmica |
description |
The Santa Casa de Belo Horizonte Group prepared a strategic plan to be implemented from 2016 to 2020 with the aim of ensuring that the strategy is transformed into action and also creating commitment from all people, at different levels of the organization. The problem researched in this work is of interest in knowing what were the results of the strategic planning implemented in the analyzed period? The general objective was to carry out an evaluation of the strategic planning, verifying whether the strategy, as implemented, is achieving the objectives, challenges and goals that the organization sought to achieve. This work was conducted using a qualitative approach, the method used in this work was a case study, exploratory and descriptive. The data collection techniques used in this work were semi-structured interviews and documentary research. The results presented through the fulfillment of strategic objectives an average of 61.8% and a median of 64.7% of fulfillment of Strategic Planning. Considering that the values, mission and vision were explained by the research as perceived and achieved, it is concluded that the results demonstrated indicate that the institution managed to achieve the results proposed in the strategic planning cycle analyzed. The technical product presented is a technical report that the Santa Casa de Belo Horizonte Group can use to evaluate the performance of its strategic management. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-04-23T11:13:54Z 2024-04-23T11:13:54Z 2024-03-13 |
dc.type.status.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
format |
masterThesis |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/1843/67544 https://orcid.org/0000-0002-9835-2623 |
url |
http://hdl.handle.net/1843/67544 https://orcid.org/0000-0002-9835-2623 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pt/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pt/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais Brasil ENFERMAGEM - ESCOLA DE ENFERMAGEM Programa de Pós-Graduação em Gestão de Serviços de Saúde UFMG |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Minas Gerais Brasil ENFERMAGEM - ESCOLA DE ENFERMAGEM Programa de Pós-Graduação em Gestão de Serviços de Saúde UFMG |
dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:Repositório Institucional da UFMG instname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) instacron:UFMG |
instname_str |
Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
instacron_str |
UFMG |
institution |
UFMG |
reponame_str |
Repositório Institucional da UFMG |
collection |
Repositório Institucional da UFMG |
repository.name.fl_str_mv |
Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) |
repository.mail.fl_str_mv |
repositorio@ufmg.br |
_version_ |
1816829874249138176 |