A Estratégia Saúde da Família na prevenção da recidiva da gravidez na adolescência
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2013 |
Tipo de documento: | Trabalho de conclusão de curso |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFMG |
Texto Completo: | http://hdl.handle.net/1843/BUBD-9K5NGV |
Resumo: | Teenage pregnancy is a unique event, fortuity, which "escaped" to control, however, the more severe a second teenage pregnancy in the same conditions, which implies problems as the small interval between causing low birth weight in newborns. Women who start motherhood in adolescence tend to have a larger number of children throughout their reproductive life. In most cases, the first pregnancy is unplanned and sometimes unwanted. Thus, the probability of pregnancy followingthe purchase of the first character unwanted becomes very high. Moreover, often the municipality does not provide all contraceptive methods, making it difficult to prevent this recurrence. This research aims to identify preventive actions to prevent recurrence of teen pregnancy. The study was developed using the literature review. The survey results showed that educational programs for teens are strongly recommended because teenagers mostly have little information about sexuality. Carein planning and reproductive health of adolescents must rely, in particular, with the participation of teachers, parents and services for adolescent must have a strong educational component, with the participation of adolescents themselves. |
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A Estratégia Saúde da Família na prevenção da recidiva da gravidez na adolescênciaRecidiva de gravidez na adolescênciaGravidez na adolescênciaEstratégia saúde da famíliaSaúde da famíliaTeenage pregnancy is a unique event, fortuity, which "escaped" to control, however, the more severe a second teenage pregnancy in the same conditions, which implies problems as the small interval between causing low birth weight in newborns. Women who start motherhood in adolescence tend to have a larger number of children throughout their reproductive life. In most cases, the first pregnancy is unplanned and sometimes unwanted. Thus, the probability of pregnancy followingthe purchase of the first character unwanted becomes very high. Moreover, often the municipality does not provide all contraceptive methods, making it difficult to prevent this recurrence. This research aims to identify preventive actions to prevent recurrence of teen pregnancy. The study was developed using the literature review. The survey results showed that educational programs for teens are strongly recommended because teenagers mostly have little information about sexuality. Carein planning and reproductive health of adolescents must rely, in particular, with the participation of teachers, parents and services for adolescent must have a strong educational component, with the participation of adolescents themselves.A gravidez na adolescência é um evento único, fortuito, que escapou ao controle, entretanto, mais grave é uma segunda gestação na adolescência nas mesmas condições, que pressupõe problemas como o pequeno intervalo interpartal ocasionando baixo peso nos recém-nascidos. Mulheres que iniciam a maternidade na adolescência, tendem a ter um número maior de filhos durante toda a sua vida reprodutiva. Na maioria dos casos, a primeira gravidez não é planejada, e algumas vezes indesejada. Assim, a probabilidade das seguintes gestações adquirirem o caráter não desejado da primeira torna-se altíssimo. Além disso, muitas vezes o município não disponibiliza todos os métodos contraceptivos, o que dificulta a prevenção desta reincidência. Esta pesquisa tem como objetivo identificar açõespreventivas para evitar a reincidência de gestação em adolescentes. O estudo foi desenvolvido utilizando-se da revisão bibliográfica. Os resultados da pesquisa revelaram que os programas educacionais para os adolescentes são fortemente recomendados, pois os adolescentes em sua maioria possuem pouca informação sobre a sexualidade. Oatendimento em saúde reprodutiva e o planejamento dos adolescentes devem contar, em especial, com a participação dos professores, e dos pais e os serviços para adolescente devem ter um forte componente educativo, com a participação dos próprios adolescentes.Universidade Federal de Minas GeraisUFMGMario Dias Correa JuniorEulita Maria BarcelosFernanda Aparecida Bezerra2019-08-11T09:20:42Z2019-08-11T09:20:42Z2013-03-07info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisapplication/pdfhttp://hdl.handle.net/1843/BUBD-9K5NGVinfo:eu-repo/semantics/openAccessporreponame:Repositório Institucional da UFMGinstname:Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)instacron:UFMG2019-11-14T14:38:38Zoai:repositorio.ufmg.br:1843/BUBD-9K5NGVRepositório InstitucionalPUBhttps://repositorio.ufmg.br/oairepositorio@ufmg.bropendoar:2019-11-14T14:38:38Repositório Institucional da UFMG - Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG)false |
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