READING IN THE DIGITAL AGE: CAN MASSIVE USE OF THE INTERNET AFFECT TEXT UNDERSTANDING? o uso massivo da internet pode afetar a compreensão de textos?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Borges Omitto, Melina
Data de Publicação: 2023
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Temas em Educação
Texto Completo: https://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/article/view/66536
Resumo: This review aims to present the work "Aspects of reading in the digital age: how new technologies can affect our ability to understand text", authored by Joana Souza and published by the publisher Appris in 2020. Over four chapters she discusses with primacy the possible implications of reading in printed and digital media by natives and digital immigrants, verifying their ability to concentrate and pay attention, but not only that, it brings light to those who are interested in the issue of teaching reading and communication technologies and information about the challenges of educating children and adolescents in the digital age.
id UFPB-11_56c346ec0e6ba5e512de7a4744280db4
oai_identifier_str oai:periodicos.ufpb.br:article/66536
network_acronym_str UFPB-11
network_name_str Temas em Educação
repository_id_str
spelling READING IN THE DIGITAL AGE: CAN MASSIVE USE OF THE INTERNET AFFECT TEXT UNDERSTANDING? o uso massivo da internet pode afetar a compreensão de textos?LA LECTURA EN LA ERA DIGITAL: ¿PUEDE EL USO MASIVO DE INTERNET AFECTAR LA COMPRENSIÓN DEL TEXTO? o uso massivo da internet pode afetar a compreensão de textos?Leitura na era digital: : o uso massivo da internet pode afetar a compreensão de textos?ReadingDigital ageUnderstanding textsLeyendoEra digitalComprensión de textos.LeituraEra digitalCompreensão de textosThis review aims to present the work "Aspects of reading in the digital age: how new technologies can affect our ability to understand text", authored by Joana Souza and published by the publisher Appris in 2020. Over four chapters she discusses with primacy the possible implications of reading in printed and digital media by natives and digital immigrants, verifying their ability to concentrate and pay attention, but not only that, it brings light to those who are interested in the issue of teaching reading and communication technologies and information about the challenges of educating children and adolescents in the digital age.Esta revisión tiene como objetivo presentar el trabajo "Aspectos de la lectura en la era digital: cómo las nuevas tecnologías pueden afectar nuestra capacidad para comprender el texto", escrito por Joana Souza y publicado por la editorial Appris en 2020. A lo largo de cuatro capítulos, analiza con primacía las posibles implicaciones de la lectura en medios impresos y digitales por parte de nativos e inmigrantes digitales, verificando su capacidad de concentración y atención, pero no solo eso, ilumina a quienes están interesados ​​en el tema de la enseñanza de las tecnologías de la lectura y la comunicación e información sobre los desafíos de la educación de niños, niñas y adolescentes en la era digital.A presente resenha objetiva apresentar a obra “Aspectos da leitura na era digital: como as novas tecnologias podem afetar nossa capacidade de compreender texto" cuja autoria é de Joana Souza e a publicação da editora Appris no ano de 2020. Ao longo de quatro capítulos discute com primazia as possíveis implicações da leitura em meios impressos e digitais por nativos e imigrantes digitais, verificando capacidades de concentração e atenção dos mesmos, mas não só isto, traz luz para os que se interessam pela questão do ensino da leitura e das tecnologias de comunicação e informação sobre os desafios de educar crianças e adolescentes na era digital.Editora da UFPB2023-12-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/article/view/6653610.22478/ufpb.2359-7003.2024v33n1.66536Revista Temas em Educação; Vol. 33 No. 1 (2024): RTE - Publicação Contínua - Qualis A4; e-rte331202403Revista Temas em Educação; Vol. 33 Núm. 1 (2024): RTE - Publicação Contínua - Qualis A4; e-rte331202403Revista Temas em Educação; v. 33 n. 1 (2024): RTE - Publicação Contínua - Qualis A4; e-rte3312024032359-70030104-2777reponame:Temas em Educaçãoinstname:Universidade Federal da Paraíba (UFPB)instacron:UFPBporhttps://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/article/view/66536/38672Copyright (c) 2023 Revista Temas em Educaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBorges Omitto, Melina2023-12-18T18:48:25Zoai:periodicos.ufpb.br:article/66536Revistahttps://periodicos.ufpb.br/index.php/rteoPUBhttps://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/oaippge@ce.ufpb.br || revistateducppge@ce.ufpb.br || periodicos.ufpb@gmail.com2359-70030104-2777opendoar:2023-12-18T18:48:25Temas em Educação - Universidade Federal da Paraíba (UFPB)false
dc.title.none.fl_str_mv READING IN THE DIGITAL AGE: CAN MASSIVE USE OF THE INTERNET AFFECT TEXT UNDERSTANDING? o uso massivo da internet pode afetar a compreensão de textos?
LA LECTURA EN LA ERA DIGITAL: ¿PUEDE EL USO MASIVO DE INTERNET AFECTAR LA COMPRENSIÓN DEL TEXTO? o uso massivo da internet pode afetar a compreensão de textos?
Leitura na era digital: : o uso massivo da internet pode afetar a compreensão de textos?
title READING IN THE DIGITAL AGE: CAN MASSIVE USE OF THE INTERNET AFFECT TEXT UNDERSTANDING? o uso massivo da internet pode afetar a compreensão de textos?
spellingShingle READING IN THE DIGITAL AGE: CAN MASSIVE USE OF THE INTERNET AFFECT TEXT UNDERSTANDING? o uso massivo da internet pode afetar a compreensão de textos?
Borges Omitto, Melina
Reading
Digital age
Understanding texts
Leyendo
Era digital
Comprensión de textos.
Leitura
Era digital
Compreensão de textos
title_short READING IN THE DIGITAL AGE: CAN MASSIVE USE OF THE INTERNET AFFECT TEXT UNDERSTANDING? o uso massivo da internet pode afetar a compreensão de textos?
title_full READING IN THE DIGITAL AGE: CAN MASSIVE USE OF THE INTERNET AFFECT TEXT UNDERSTANDING? o uso massivo da internet pode afetar a compreensão de textos?
title_fullStr READING IN THE DIGITAL AGE: CAN MASSIVE USE OF THE INTERNET AFFECT TEXT UNDERSTANDING? o uso massivo da internet pode afetar a compreensão de textos?
title_full_unstemmed READING IN THE DIGITAL AGE: CAN MASSIVE USE OF THE INTERNET AFFECT TEXT UNDERSTANDING? o uso massivo da internet pode afetar a compreensão de textos?
title_sort READING IN THE DIGITAL AGE: CAN MASSIVE USE OF THE INTERNET AFFECT TEXT UNDERSTANDING? o uso massivo da internet pode afetar a compreensão de textos?
author Borges Omitto, Melina
author_facet Borges Omitto, Melina
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Borges Omitto, Melina
dc.subject.por.fl_str_mv Reading
Digital age
Understanding texts
Leyendo
Era digital
Comprensión de textos.
Leitura
Era digital
Compreensão de textos
topic Reading
Digital age
Understanding texts
Leyendo
Era digital
Comprensión de textos.
Leitura
Era digital
Compreensão de textos
description This review aims to present the work "Aspects of reading in the digital age: how new technologies can affect our ability to understand text", authored by Joana Souza and published by the publisher Appris in 2020. Over four chapters she discusses with primacy the possible implications of reading in printed and digital media by natives and digital immigrants, verifying their ability to concentrate and pay attention, but not only that, it brings light to those who are interested in the issue of teaching reading and communication technologies and information about the challenges of educating children and adolescents in the digital age.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-12-18
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/article/view/66536
10.22478/ufpb.2359-7003.2024v33n1.66536
url https://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/article/view/66536
identifier_str_mv 10.22478/ufpb.2359-7003.2024v33n1.66536
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/article/view/66536/38672
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Revista Temas em Educação
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Revista Temas em Educação
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Editora da UFPB
publisher.none.fl_str_mv Editora da UFPB
dc.source.none.fl_str_mv Revista Temas em Educação; Vol. 33 No. 1 (2024): RTE - Publicação Contínua - Qualis A4; e-rte331202403
Revista Temas em Educação; Vol. 33 Núm. 1 (2024): RTE - Publicação Contínua - Qualis A4; e-rte331202403
Revista Temas em Educação; v. 33 n. 1 (2024): RTE - Publicação Contínua - Qualis A4; e-rte331202403
2359-7003
0104-2777
reponame:Temas em Educação
instname:Universidade Federal da Paraíba (UFPB)
instacron:UFPB
instname_str Universidade Federal da Paraíba (UFPB)
instacron_str UFPB
institution UFPB
reponame_str Temas em Educação
collection Temas em Educação
repository.name.fl_str_mv Temas em Educação - Universidade Federal da Paraíba (UFPB)
repository.mail.fl_str_mv ppge@ce.ufpb.br || revistateducppge@ce.ufpb.br || periodicos.ufpb@gmail.com
_version_ 1798045908207665152