READING IN THE DIGITAL AGE: CAN MASSIVE USE OF THE INTERNET AFFECT TEXT UNDERSTANDING? o uso massivo da internet pode afetar a compreensão de textos?
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Temas em Educação |
Texto Completo: | https://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/article/view/66536 |
Resumo: | This review aims to present the work "Aspects of reading in the digital age: how new technologies can affect our ability to understand text", authored by Joana Souza and published by the publisher Appris in 2020. Over four chapters she discusses with primacy the possible implications of reading in printed and digital media by natives and digital immigrants, verifying their ability to concentrate and pay attention, but not only that, it brings light to those who are interested in the issue of teaching reading and communication technologies and information about the challenges of educating children and adolescents in the digital age. |
id |
UFPB-11_56c346ec0e6ba5e512de7a4744280db4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.ufpb.br:article/66536 |
network_acronym_str |
UFPB-11 |
network_name_str |
Temas em Educação |
repository_id_str |
|
spelling |
READING IN THE DIGITAL AGE: CAN MASSIVE USE OF THE INTERNET AFFECT TEXT UNDERSTANDING? o uso massivo da internet pode afetar a compreensão de textos?LA LECTURA EN LA ERA DIGITAL: ¿PUEDE EL USO MASIVO DE INTERNET AFECTAR LA COMPRENSIÓN DEL TEXTO? o uso massivo da internet pode afetar a compreensão de textos?Leitura na era digital: : o uso massivo da internet pode afetar a compreensão de textos?ReadingDigital ageUnderstanding textsLeyendoEra digitalComprensión de textos.LeituraEra digitalCompreensão de textosThis review aims to present the work "Aspects of reading in the digital age: how new technologies can affect our ability to understand text", authored by Joana Souza and published by the publisher Appris in 2020. Over four chapters she discusses with primacy the possible implications of reading in printed and digital media by natives and digital immigrants, verifying their ability to concentrate and pay attention, but not only that, it brings light to those who are interested in the issue of teaching reading and communication technologies and information about the challenges of educating children and adolescents in the digital age.Esta revisión tiene como objetivo presentar el trabajo "Aspectos de la lectura en la era digital: cómo las nuevas tecnologías pueden afectar nuestra capacidad para comprender el texto", escrito por Joana Souza y publicado por la editorial Appris en 2020. A lo largo de cuatro capítulos, analiza con primacía las posibles implicaciones de la lectura en medios impresos y digitales por parte de nativos e inmigrantes digitales, verificando su capacidad de concentración y atención, pero no solo eso, ilumina a quienes están interesados en el tema de la enseñanza de las tecnologías de la lectura y la comunicación e información sobre los desafíos de la educación de niños, niñas y adolescentes en la era digital.A presente resenha objetiva apresentar a obra “Aspectos da leitura na era digital: como as novas tecnologias podem afetar nossa capacidade de compreender texto" cuja autoria é de Joana Souza e a publicação da editora Appris no ano de 2020. Ao longo de quatro capítulos discute com primazia as possíveis implicações da leitura em meios impressos e digitais por nativos e imigrantes digitais, verificando capacidades de concentração e atenção dos mesmos, mas não só isto, traz luz para os que se interessam pela questão do ensino da leitura e das tecnologias de comunicação e informação sobre os desafios de educar crianças e adolescentes na era digital.Editora da UFPB2023-12-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/article/view/6653610.22478/ufpb.2359-7003.2024v33n1.66536Revista Temas em Educação; Vol. 33 No. 1 (2024): RTE - Publicação Contínua - Qualis A4; e-rte331202403Revista Temas em Educação; Vol. 33 Núm. 1 (2024): RTE - Publicação Contínua - Qualis A4; e-rte331202403Revista Temas em Educação; v. 33 n. 1 (2024): RTE - Publicação Contínua - Qualis A4; e-rte3312024032359-70030104-2777reponame:Temas em Educaçãoinstname:Universidade Federal da Paraíba (UFPB)instacron:UFPBporhttps://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/article/view/66536/38672Copyright (c) 2023 Revista Temas em Educaçãohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessBorges Omitto, Melina2023-12-18T18:48:25Zoai:periodicos.ufpb.br:article/66536Revistahttps://periodicos.ufpb.br/index.php/rteoPUBhttps://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/oaippge@ce.ufpb.br || revistateducppge@ce.ufpb.br || periodicos.ufpb@gmail.com2359-70030104-2777opendoar:2023-12-18T18:48:25Temas em Educação - Universidade Federal da Paraíba (UFPB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
READING IN THE DIGITAL AGE: CAN MASSIVE USE OF THE INTERNET AFFECT TEXT UNDERSTANDING? o uso massivo da internet pode afetar a compreensão de textos? LA LECTURA EN LA ERA DIGITAL: ¿PUEDE EL USO MASIVO DE INTERNET AFECTAR LA COMPRENSIÓN DEL TEXTO? o uso massivo da internet pode afetar a compreensão de textos? Leitura na era digital: : o uso massivo da internet pode afetar a compreensão de textos? |
title |
READING IN THE DIGITAL AGE: CAN MASSIVE USE OF THE INTERNET AFFECT TEXT UNDERSTANDING? o uso massivo da internet pode afetar a compreensão de textos? |
spellingShingle |
READING IN THE DIGITAL AGE: CAN MASSIVE USE OF THE INTERNET AFFECT TEXT UNDERSTANDING? o uso massivo da internet pode afetar a compreensão de textos? Borges Omitto, Melina Reading Digital age Understanding texts Leyendo Era digital Comprensión de textos. Leitura Era digital Compreensão de textos |
title_short |
READING IN THE DIGITAL AGE: CAN MASSIVE USE OF THE INTERNET AFFECT TEXT UNDERSTANDING? o uso massivo da internet pode afetar a compreensão de textos? |
title_full |
READING IN THE DIGITAL AGE: CAN MASSIVE USE OF THE INTERNET AFFECT TEXT UNDERSTANDING? o uso massivo da internet pode afetar a compreensão de textos? |
title_fullStr |
READING IN THE DIGITAL AGE: CAN MASSIVE USE OF THE INTERNET AFFECT TEXT UNDERSTANDING? o uso massivo da internet pode afetar a compreensão de textos? |
title_full_unstemmed |
READING IN THE DIGITAL AGE: CAN MASSIVE USE OF THE INTERNET AFFECT TEXT UNDERSTANDING? o uso massivo da internet pode afetar a compreensão de textos? |
title_sort |
READING IN THE DIGITAL AGE: CAN MASSIVE USE OF THE INTERNET AFFECT TEXT UNDERSTANDING? o uso massivo da internet pode afetar a compreensão de textos? |
author |
Borges Omitto, Melina |
author_facet |
Borges Omitto, Melina |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Borges Omitto, Melina |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Reading Digital age Understanding texts Leyendo Era digital Comprensión de textos. Leitura Era digital Compreensão de textos |
topic |
Reading Digital age Understanding texts Leyendo Era digital Comprensión de textos. Leitura Era digital Compreensão de textos |
description |
This review aims to present the work "Aspects of reading in the digital age: how new technologies can affect our ability to understand text", authored by Joana Souza and published by the publisher Appris in 2020. Over four chapters she discusses with primacy the possible implications of reading in printed and digital media by natives and digital immigrants, verifying their ability to concentrate and pay attention, but not only that, it brings light to those who are interested in the issue of teaching reading and communication technologies and information about the challenges of educating children and adolescents in the digital age. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-12-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/article/view/66536 10.22478/ufpb.2359-7003.2024v33n1.66536 |
url |
https://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/article/view/66536 |
identifier_str_mv |
10.22478/ufpb.2359-7003.2024v33n1.66536 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufpb.br/index.php/rteo/article/view/66536/38672 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista Temas em Educação https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista Temas em Educação https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Editora da UFPB |
publisher.none.fl_str_mv |
Editora da UFPB |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Temas em Educação; Vol. 33 No. 1 (2024): RTE - Publicação Contínua - Qualis A4; e-rte331202403 Revista Temas em Educação; Vol. 33 Núm. 1 (2024): RTE - Publicação Contínua - Qualis A4; e-rte331202403 Revista Temas em Educação; v. 33 n. 1 (2024): RTE - Publicação Contínua - Qualis A4; e-rte331202403 2359-7003 0104-2777 reponame:Temas em Educação instname:Universidade Federal da Paraíba (UFPB) instacron:UFPB |
instname_str |
Universidade Federal da Paraíba (UFPB) |
instacron_str |
UFPB |
institution |
UFPB |
reponame_str |
Temas em Educação |
collection |
Temas em Educação |
repository.name.fl_str_mv |
Temas em Educação - Universidade Federal da Paraíba (UFPB) |
repository.mail.fl_str_mv |
ppge@ce.ufpb.br || revistateducppge@ce.ufpb.br || periodicos.ufpb@gmail.com |
_version_ |
1798045908207665152 |