PROBLEMATIZATIONS CONCERNING THE ACCESS AND PERMANENCE OF LGBTQIA+ STUDENTS IN PUBLIC UNIVERSITY: NOTES ON ACADEMIC PRODUCTION
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Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/118646 |
Resumo: | This work analyzed academic productions from the educational area on the access and permanence of LGBTQIA+ students in higher education. We used the systematic survey of articles in the Lilacs and SciELO databases. Only two out of nine papers found had LGBTQIA+ students as protagonists. The results point out to investigative possibilities, since the topic seems to be configured as a “new issue” for the educational area. Results also signal fruitful discussions that could contribute to broadening debates on quota. |
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PROBLEMATIZATIONS CONCERNING THE ACCESS AND PERMANENCE OF LGBTQIA+ STUDENTS IN PUBLIC UNIVERSITY: NOTES ON ACADEMIC PRODUCTION CUESTIONES SOBRE EL ACCESO Y PERMANENCIA DE ESTUDIANTES LGBTQIA+ EN LA UNIVERSIDAD PÚBLICA: NOTAS SOBRE PRODUCCIONES ACADÉMICASPROBLEMATIZAÇÕES SOBRE ACESSO E PERMANÊNCIA DE ESTUDANTES LGBTQIA+ NA UNIVERSIDADE PÚBLICA: APONTAMENTOS SOBRE PRODUÇÕES ACADÊMICASEnsino superior.Acesso e permanência Estudantes LGBTQIA Higher educationAccess and PermanenceLGBTQIA studentsEducación superior Acceso y permanencia Estudiantes LGBTQIA This work analyzed academic productions from the educational area on the access and permanence of LGBTQIA+ students in higher education. We used the systematic survey of articles in the Lilacs and SciELO databases. Only two out of nine papers found had LGBTQIA+ students as protagonists. The results point out to investigative possibilities, since the topic seems to be configured as a “new issue” for the educational area. Results also signal fruitful discussions that could contribute to broadening debates on quota.El trabajo analizó producciones académicas del área de educación sobre el acceso y permanencia de estudiantes LGBTQIA+ en la educación superior. Se utilizó la encuesta sistemática de artículos en las bases Lilacs y SciELO. De los nueve documentos encontrados, solo dos investigaciones tuvieron como protagonistas a estudiantes LGBTQIA+. Los resultados apuntan a posibilidades de investigación, ya que el tema parece configurarse como un “nuevo tema” para el área de la educación. Los resultados también indican debates fructíferos que podrían contribuir a ampliar los debates sobre las cuotas.O trabalho analisou produções acadêmicas da área da Educação sobre acesso e permanência de estudantes LGBTQIA+ no ensino superior. Utilizou-se o levantamento sistemático de artigos nas bases Lilacs e SciELO. Dos nove trabalhos encontrados, apenas duas investigações tiveram como protagonistas estudantes LGBTQIA+. Os resultados apontam para possibilidades investigativas, visto que o tema parece se configurar como uma “nova questão” para a área da Educação. Sinalizam para discussões profícuas que poderiam contribuir para ampliar debates sobre cotas.ANPAE - Associação Nacional de Política e Administração da Educação2023-03-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/11864610.21573/vol39n12023.118646REVISTA BRASILEIRA DE POLÍTICA E ADMINISTRAÇÃO DA EDUCAÇÃO; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da EducaçãoRevista Brasileira de Política e Administração da Educação; Vol. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da EducaçãoRevista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAE; v. 39 (2023): RBPAE - Revista Brasileira de Política e Administração da Educação2447-41931678-166Xreponame:Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online)instname:Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/article/view/118646/88122Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Política e Administração da Educação - Periódico científico editado pela ANPAEhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPrado, Vagner Matias doAltmann, Helena2023-12-25T13:36:23Zoai:seer.ufrgs.br:article/118646Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpaeONGhttps://seer.ufrgs.br/index.php/rbpae/oaianpaerevista@anpae.org.br2447-41931678-166Xopendoar:2023-12-25T13:36:23Revista Brasileira de Política e Administração da Educação (Online) - Associação Nacional de Política e Administração da Educação (ANPAE)false |
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