The remuneration of K-12 teachers: a state of the art in the period 2010-2015

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pereira, Fernanda Maryelle
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Carneiro, Ana Paula Da Silva
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67768
Resumo: This article aims to investigate the productions on the remuneration of K-12 teachers in the period 2010 to 2015. The data base was formed by the theses bank of the Education Graduate Program of Universidade Federal do Pará (PPGED/UFPA), the bank of dissertations and theses of the Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel (CAPES) and the proceedings of the Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Educação (ANPED). The work is characterized as a state of the art. We conclude that the studies on the teachers’ remuneration has grown in recent years because we observe the concern of scholars in showing that there is a great debate concerning the effectiveness of recently implemented public policies.
id UFRGS-27_8ab6d71a0ebff27d157850ef551964e9
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/67768
network_acronym_str UFRGS-27
network_name_str FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
repository_id_str
spelling The remuneration of K-12 teachers: a state of the art in the period 2010-2015A remuneração dos professores da educação básica: um estado da arte no período de 2010 a 2015Remuneração. Professores. Educação Básica. Produções.Remuneração de professores da educação básicaRemuneration. Teachers. K-12 Education. Productions.This article aims to investigate the productions on the remuneration of K-12 teachers in the period 2010 to 2015. The data base was formed by the theses bank of the Education Graduate Program of Universidade Federal do Pará (PPGED/UFPA), the bank of dissertations and theses of the Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel (CAPES) and the proceedings of the Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Educação (ANPED). The work is characterized as a state of the art. We conclude that the studies on the teachers’ remuneration has grown in recent years because we observe the concern of scholars in showing that there is a great debate concerning the effectiveness of recently implemented public policies.O presente artigo tem por objetivo investigar as produções sobre a remuneração dos professores da Educação básica, no período de2010 a2015. Foram utilizadas como base de dados: o banco de dissertações do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal do Pará (PPGED/UFPA), o banco de teses e dissertações da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES) e os anais da Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Educação (ANPED). O trabalho se caracteriza como um estado da arte. Concluímos que os estudos sobre a remuneração dos Professores têm crescido nos últimos anos, pois constatamos a preocupação dos estudiosos em mostrar que há um grande debate sobre a efetividade das recentes políticas públicas implantadas.Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação2016-11-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/6776810.17648/fineduca-2236-5907-v6-67768FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 6 (2016)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 6 (2016)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; v. 6 (2016)2236-5907reponame:FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67768/39142Copyright (c) 2016 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessPereira, Fernanda MaryelleCarneiro, Ana Paula Da Silva2017-12-08T23:04:23Zoai:seer.ufrgs.br:article/67768Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/PUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/oairevista.fineduca@gmail.com || jacominimarcia@gmail.com10.22491/fineduca-2236-59072236-59072236-5907opendoar:2017-12-08T23:04:23FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv The remuneration of K-12 teachers: a state of the art in the period 2010-2015
A remuneração dos professores da educação básica: um estado da arte no período de 2010 a 2015
title The remuneration of K-12 teachers: a state of the art in the period 2010-2015
spellingShingle The remuneration of K-12 teachers: a state of the art in the period 2010-2015
Pereira, Fernanda Maryelle
Remuneração. Professores. Educação Básica. Produções.
Remuneração de professores da educação básica
Remuneration. Teachers. K-12 Education. Productions.
title_short The remuneration of K-12 teachers: a state of the art in the period 2010-2015
title_full The remuneration of K-12 teachers: a state of the art in the period 2010-2015
title_fullStr The remuneration of K-12 teachers: a state of the art in the period 2010-2015
title_full_unstemmed The remuneration of K-12 teachers: a state of the art in the period 2010-2015
title_sort The remuneration of K-12 teachers: a state of the art in the period 2010-2015
author Pereira, Fernanda Maryelle
author_facet Pereira, Fernanda Maryelle
Carneiro, Ana Paula Da Silva
author_role author
author2 Carneiro, Ana Paula Da Silva
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pereira, Fernanda Maryelle
Carneiro, Ana Paula Da Silva
dc.subject.por.fl_str_mv Remuneração. Professores. Educação Básica. Produções.
Remuneração de professores da educação básica
Remuneration. Teachers. K-12 Education. Productions.
topic Remuneração. Professores. Educação Básica. Produções.
Remuneração de professores da educação básica
Remuneration. Teachers. K-12 Education. Productions.
description This article aims to investigate the productions on the remuneration of K-12 teachers in the period 2010 to 2015. The data base was formed by the theses bank of the Education Graduate Program of Universidade Federal do Pará (PPGED/UFPA), the bank of dissertations and theses of the Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel (CAPES) and the proceedings of the Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Educação (ANPED). The work is characterized as a state of the art. We conclude that the studies on the teachers’ remuneration has grown in recent years because we observe the concern of scholars in showing that there is a great debate concerning the effectiveness of recently implemented public policies.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-11-14
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67768
10.17648/fineduca-2236-5907-v6-67768
url https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67768
identifier_str_mv 10.17648/fineduca-2236-5907-v6-67768
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67768/39142
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação
publisher.none.fl_str_mv Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação
dc.source.none.fl_str_mv FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 6 (2016)
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 6 (2016)
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; v. 6 (2016)
2236-5907
reponame:FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
collection FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação
repository.name.fl_str_mv FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv revista.fineduca@gmail.com || jacominimarcia@gmail.com
_version_ 1797050274742796288