The remuneration of K-12 teachers: a state of the art in the period 2010-2015
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67768 |
Resumo: | This article aims to investigate the productions on the remuneration of K-12 teachers in the period 2010 to 2015. The data base was formed by the theses bank of the Education Graduate Program of Universidade Federal do Pará (PPGED/UFPA), the bank of dissertations and theses of the Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel (CAPES) and the proceedings of the Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Educação (ANPED). The work is characterized as a state of the art. We conclude that the studies on the teachers’ remuneration has grown in recent years because we observe the concern of scholars in showing that there is a great debate concerning the effectiveness of recently implemented public policies. |
id |
UFRGS-27_8ab6d71a0ebff27d157850ef551964e9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/67768 |
network_acronym_str |
UFRGS-27 |
network_name_str |
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
repository_id_str |
|
spelling |
The remuneration of K-12 teachers: a state of the art in the period 2010-2015A remuneração dos professores da educação básica: um estado da arte no período de 2010 a 2015Remuneração. Professores. Educação Básica. Produções.Remuneração de professores da educação básicaRemuneration. Teachers. K-12 Education. Productions.This article aims to investigate the productions on the remuneration of K-12 teachers in the period 2010 to 2015. The data base was formed by the theses bank of the Education Graduate Program of Universidade Federal do Pará (PPGED/UFPA), the bank of dissertations and theses of the Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel (CAPES) and the proceedings of the Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Educação (ANPED). The work is characterized as a state of the art. We conclude that the studies on the teachers’ remuneration has grown in recent years because we observe the concern of scholars in showing that there is a great debate concerning the effectiveness of recently implemented public policies.O presente artigo tem por objetivo investigar as produções sobre a remuneração dos professores da Educação básica, no período de2010 a2015. Foram utilizadas como base de dados: o banco de dissertações do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal do Pará (PPGED/UFPA), o banco de teses e dissertações da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES) e os anais da Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Educação (ANPED). O trabalho se caracteriza como um estado da arte. Concluímos que os estudos sobre a remuneração dos Professores têm crescido nos últimos anos, pois constatamos a preocupação dos estudiosos em mostrar que há um grande debate sobre a efetividade das recentes políticas públicas implantadas.Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação2016-11-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/6776810.17648/fineduca-2236-5907-v6-67768FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 6 (2016)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 6 (2016)FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; v. 6 (2016)2236-5907reponame:FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67768/39142Copyright (c) 2016 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessPereira, Fernanda MaryelleCarneiro, Ana Paula Da Silva2017-12-08T23:04:23Zoai:seer.ufrgs.br:article/67768Revistahttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/PUBhttps://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/oairevista.fineduca@gmail.com || jacominimarcia@gmail.com10.22491/fineduca-2236-59072236-59072236-5907opendoar:2017-12-08T23:04:23FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The remuneration of K-12 teachers: a state of the art in the period 2010-2015 A remuneração dos professores da educação básica: um estado da arte no período de 2010 a 2015 |
title |
The remuneration of K-12 teachers: a state of the art in the period 2010-2015 |
spellingShingle |
The remuneration of K-12 teachers: a state of the art in the period 2010-2015 Pereira, Fernanda Maryelle Remuneração. Professores. Educação Básica. Produções. Remuneração de professores da educação básica Remuneration. Teachers. K-12 Education. Productions. |
title_short |
The remuneration of K-12 teachers: a state of the art in the period 2010-2015 |
title_full |
The remuneration of K-12 teachers: a state of the art in the period 2010-2015 |
title_fullStr |
The remuneration of K-12 teachers: a state of the art in the period 2010-2015 |
title_full_unstemmed |
The remuneration of K-12 teachers: a state of the art in the period 2010-2015 |
title_sort |
The remuneration of K-12 teachers: a state of the art in the period 2010-2015 |
author |
Pereira, Fernanda Maryelle |
author_facet |
Pereira, Fernanda Maryelle Carneiro, Ana Paula Da Silva |
author_role |
author |
author2 |
Carneiro, Ana Paula Da Silva |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pereira, Fernanda Maryelle Carneiro, Ana Paula Da Silva |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Remuneração. Professores. Educação Básica. Produções. Remuneração de professores da educação básica Remuneration. Teachers. K-12 Education. Productions. |
topic |
Remuneração. Professores. Educação Básica. Produções. Remuneração de professores da educação básica Remuneration. Teachers. K-12 Education. Productions. |
description |
This article aims to investigate the productions on the remuneration of K-12 teachers in the period 2010 to 2015. The data base was formed by the theses bank of the Education Graduate Program of Universidade Federal do Pará (PPGED/UFPA), the bank of dissertations and theses of the Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel (CAPES) and the proceedings of the Associação Nacional de Pós-Graduação e Pesquisa em Educação (ANPED). The work is characterized as a state of the art. We conclude that the studies on the teachers’ remuneration has grown in recent years because we observe the concern of scholars in showing that there is a great debate concerning the effectiveness of recently implemented public policies. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-11-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67768 10.17648/fineduca-2236-5907-v6-67768 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67768 |
identifier_str_mv |
10.17648/fineduca-2236-5907-v6-67768 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/fineduca/article/view/67768/39142 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação |
publisher.none.fl_str_mv |
Associação Nacional de Pesquisa em Financiamento da Educação |
dc.source.none.fl_str_mv |
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 6 (2016) FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; Vol. 6 (2016) FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação; v. 6 (2016) 2236-5907 reponame:FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
collection |
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação |
repository.name.fl_str_mv |
FINEDUCA - Revista de Financiamento da Educação - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.fineduca@gmail.com || jacominimarcia@gmail.com |
_version_ |
1797050274742796288 |