Mapping correlations between productivity and investment grants in graduate programs: the case of the Federal University of Goiás
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2015 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Em Questão (Online) |
Texto Completo: | https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/49244 |
Resumo: | A This study presents a discussion of types of indicators and sources of information for building scientometric systems as a base of analysis of a scientific and technological policy. The article proposes an analysis of the correlation between the Triennial Assessment of CAPES and the Investment Map of CNPq to identify possible relations between the performance of graduate programs and the investments received. Evidence shows that older programs that have more professors affiliated to them tend to have higher productivity and a higher level of investment. |
id |
UFRGS-8_a6e1992decbb7f6e845cccdabcaf8b3d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:seer.ufrgs.br:article/49244 |
network_acronym_str |
UFRGS-8 |
network_name_str |
Em Questão (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Mapping correlations between productivity and investment grants in graduate programs: the case of the Federal University of GoiásMapeando as correlações entre produtividade e investimentos de bolsas em programas de pós graduação: o caso da Universidade Federal de GoiásCientometria. Indicadores. Política científica. Correlação. Universidade Federal de Goiás.IndicadorescientometriaScientometrics. Indicators. Science policy. Correlation. Federal University of Goiás.A This study presents a discussion of types of indicators and sources of information for building scientometric systems as a base of analysis of a scientific and technological policy. The article proposes an analysis of the correlation between the Triennial Assessment of CAPES and the Investment Map of CNPq to identify possible relations between the performance of graduate programs and the investments received. Evidence shows that older programs that have more professors affiliated to them tend to have higher productivity and a higher level of investment.O artigo apresenta uma discussão sobre tipos de indicadores e fontes de informação para a construção de sistemas cientométricos como base de análise de uma política científica e tecnológica. Propõe-se uma análise da correlação entre a Avaliação Trienal da CAPES e o Mapa de Investimentos do CNPq para identificar possíveis relacionamentos entre desempenho de programas de pós-graduação e investimentos realizados. O estudo mostra evidências de que os programas mais antigos e que possuem maior número de professores tendem a apresentar maior produtividade e nível de investimento.Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)2015-09-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/4924410.19132/1808-5245212.162-180Em Questão; v.21, n.2, mai./ago. 2015; 162-180Em Questão; v.21, n.2, mai./ago. 2015; 162-180Em Questão; v.21, n.2, mai./ago. 2015; 162-1801808-52451807-8893reponame:Em Questão (Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/49244/34207Copyright (c) 2015 Dalton Lopes Martins, Rhaydrick Sandokhan, Arlon Silva, Luis Felipe Rosa de Oliveira, Eduardo Alves Silvahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMartins, Dalton LopesSandokhan, RhaydrickSilva, ArlonOliveira, Luis Felipe Rosa deSilva, Eduardo Alves2023-12-07T17:41:05Zoai:seer.ufrgs.br:article/49244Revistahttps://seer.ufrgs.br/emquestao/PUBhttps://seer.ufrgs.br/EmQuestao/oaiemquestao@ufrgs.br||emquestao@ufrgs.br1808-52451807-8893opendoar:2023-12-07T17:41:05Em Questão (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Mapping correlations between productivity and investment grants in graduate programs: the case of the Federal University of Goiás Mapeando as correlações entre produtividade e investimentos de bolsas em programas de pós graduação: o caso da Universidade Federal de Goiás |
title |
Mapping correlations between productivity and investment grants in graduate programs: the case of the Federal University of Goiás |
spellingShingle |
Mapping correlations between productivity and investment grants in graduate programs: the case of the Federal University of Goiás Martins, Dalton Lopes Cientometria. Indicadores. Política científica. Correlação. Universidade Federal de Goiás. Indicadores cientometria Scientometrics. Indicators. Science policy. Correlation. Federal University of Goiás. |
title_short |
Mapping correlations between productivity and investment grants in graduate programs: the case of the Federal University of Goiás |
title_full |
Mapping correlations between productivity and investment grants in graduate programs: the case of the Federal University of Goiás |
title_fullStr |
Mapping correlations between productivity and investment grants in graduate programs: the case of the Federal University of Goiás |
title_full_unstemmed |
Mapping correlations between productivity and investment grants in graduate programs: the case of the Federal University of Goiás |
title_sort |
Mapping correlations between productivity and investment grants in graduate programs: the case of the Federal University of Goiás |
author |
Martins, Dalton Lopes |
author_facet |
Martins, Dalton Lopes Sandokhan, Rhaydrick Silva, Arlon Oliveira, Luis Felipe Rosa de Silva, Eduardo Alves |
author_role |
author |
author2 |
Sandokhan, Rhaydrick Silva, Arlon Oliveira, Luis Felipe Rosa de Silva, Eduardo Alves |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Martins, Dalton Lopes Sandokhan, Rhaydrick Silva, Arlon Oliveira, Luis Felipe Rosa de Silva, Eduardo Alves |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Cientometria. Indicadores. Política científica. Correlação. Universidade Federal de Goiás. Indicadores cientometria Scientometrics. Indicators. Science policy. Correlation. Federal University of Goiás. |
topic |
Cientometria. Indicadores. Política científica. Correlação. Universidade Federal de Goiás. Indicadores cientometria Scientometrics. Indicators. Science policy. Correlation. Federal University of Goiás. |
description |
A This study presents a discussion of types of indicators and sources of information for building scientometric systems as a base of analysis of a scientific and technological policy. The article proposes an analysis of the correlation between the Triennial Assessment of CAPES and the Investment Map of CNPq to identify possible relations between the performance of graduate programs and the investments received. Evidence shows that older programs that have more professors affiliated to them tend to have higher productivity and a higher level of investment. |
publishDate |
2015 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2015-09-17 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Avaliado por Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/49244 10.19132/1808-5245212.162-180 |
url |
https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/49244 |
identifier_str_mv |
10.19132/1808-5245212.162-180 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/49244/34207 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS) |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Em Questão; v.21, n.2, mai./ago. 2015; 162-180 Em Questão; v.21, n.2, mai./ago. 2015; 162-180 Em Questão; v.21, n.2, mai./ago. 2015; 162-180 1808-5245 1807-8893 reponame:Em Questão (Online) instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) instacron:UFRGS |
instname_str |
Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
instacron_str |
UFRGS |
institution |
UFRGS |
reponame_str |
Em Questão (Online) |
collection |
Em Questão (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Em Questão (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS) |
repository.mail.fl_str_mv |
emquestao@ufrgs.br||emquestao@ufrgs.br |
_version_ |
1789438634014801920 |