Mapping correlations between productivity and investment grants in graduate programs: the case of the Federal University of Goiás

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Martins, Dalton Lopes
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Sandokhan, Rhaydrick, Silva, Arlon, Oliveira, Luis Felipe Rosa de, Silva, Eduardo Alves
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Em Questão (Online)
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/49244
Resumo: A This study presents a discussion of types of indicators and sources of information for building scientometric systems as a base of analysis of a scientific and technological policy. The article proposes an analysis of the correlation between the Triennial Assessment of CAPES and the Investment Map of CNPq to identify possible relations between the performance of graduate programs and the investments received. Evidence shows that older programs that have more professors affiliated to them tend to have higher productivity and a higher level of investment.
id UFRGS-8_a6e1992decbb7f6e845cccdabcaf8b3d
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/49244
network_acronym_str UFRGS-8
network_name_str Em Questão (Online)
repository_id_str
spelling Mapping correlations between productivity and investment grants in graduate programs: the case of the Federal University of GoiásMapeando as correlações entre produtividade e investimentos de bolsas em programas de pós graduação: o caso da Universidade Federal de GoiásCientometria. Indicadores. Política científica. Correlação. Universidade Federal de Goiás.IndicadorescientometriaScientometrics. Indicators. Science policy. Correlation. Federal University of Goiás.A This study presents a discussion of types of indicators and sources of information for building scientometric systems as a base of analysis of a scientific and technological policy. The article proposes an analysis of the correlation between the Triennial Assessment of CAPES and the Investment Map of CNPq to identify possible relations between the performance of graduate programs and the investments received. Evidence shows that older programs that have more professors affiliated to them tend to have higher productivity and a higher level of investment.O artigo apresenta uma discussão sobre tipos de indicadores e fontes de informação para a construção de sistemas cientométricos como base de análise de uma política científica e tecnológica. Propõe-se uma análise da correlação entre a Avaliação Trienal da CAPES e o Mapa de Investimentos do CNPq para identificar possíveis relacionamentos entre desempenho de programas de pós-graduação e investimentos realizados. O estudo mostra evidências de que os programas mais antigos e que possuem maior número de professores tendem a apresentar maior produtividade e nível de investimento.Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)2015-09-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionAvaliado por Paresapplication/pdfhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/4924410.19132/1808-5245212.162-180Em Questão; v.21, n.2, mai./ago. 2015; 162-180Em Questão; v.21, n.2, mai./ago. 2015; 162-180Em Questão; v.21, n.2, mai./ago. 2015; 162-1801808-52451807-8893reponame:Em Questão (Online)instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/49244/34207Copyright (c) 2015 Dalton Lopes Martins, Rhaydrick Sandokhan, Arlon Silva, Luis Felipe Rosa de Oliveira, Eduardo Alves Silvahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessMartins, Dalton LopesSandokhan, RhaydrickSilva, ArlonOliveira, Luis Felipe Rosa deSilva, Eduardo Alves2023-12-07T17:41:05Zoai:seer.ufrgs.br:article/49244Revistahttps://seer.ufrgs.br/emquestao/PUBhttps://seer.ufrgs.br/EmQuestao/oaiemquestao@ufrgs.br||emquestao@ufrgs.br1808-52451807-8893opendoar:2023-12-07T17:41:05Em Questão (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Mapping correlations between productivity and investment grants in graduate programs: the case of the Federal University of Goiás
Mapeando as correlações entre produtividade e investimentos de bolsas em programas de pós graduação: o caso da Universidade Federal de Goiás
title Mapping correlations between productivity and investment grants in graduate programs: the case of the Federal University of Goiás
spellingShingle Mapping correlations between productivity and investment grants in graduate programs: the case of the Federal University of Goiás
Martins, Dalton Lopes
Cientometria. Indicadores. Política científica. Correlação. Universidade Federal de Goiás.
Indicadores
cientometria
Scientometrics. Indicators. Science policy. Correlation. Federal University of Goiás.
title_short Mapping correlations between productivity and investment grants in graduate programs: the case of the Federal University of Goiás
title_full Mapping correlations between productivity and investment grants in graduate programs: the case of the Federal University of Goiás
title_fullStr Mapping correlations between productivity and investment grants in graduate programs: the case of the Federal University of Goiás
title_full_unstemmed Mapping correlations between productivity and investment grants in graduate programs: the case of the Federal University of Goiás
title_sort Mapping correlations between productivity and investment grants in graduate programs: the case of the Federal University of Goiás
author Martins, Dalton Lopes
author_facet Martins, Dalton Lopes
Sandokhan, Rhaydrick
Silva, Arlon
Oliveira, Luis Felipe Rosa de
Silva, Eduardo Alves
author_role author
author2 Sandokhan, Rhaydrick
Silva, Arlon
Oliveira, Luis Felipe Rosa de
Silva, Eduardo Alves
author2_role author
author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Martins, Dalton Lopes
Sandokhan, Rhaydrick
Silva, Arlon
Oliveira, Luis Felipe Rosa de
Silva, Eduardo Alves
dc.subject.por.fl_str_mv Cientometria. Indicadores. Política científica. Correlação. Universidade Federal de Goiás.
Indicadores
cientometria
Scientometrics. Indicators. Science policy. Correlation. Federal University of Goiás.
topic Cientometria. Indicadores. Política científica. Correlação. Universidade Federal de Goiás.
Indicadores
cientometria
Scientometrics. Indicators. Science policy. Correlation. Federal University of Goiás.
description A This study presents a discussion of types of indicators and sources of information for building scientometric systems as a base of analysis of a scientific and technological policy. The article proposes an analysis of the correlation between the Triennial Assessment of CAPES and the Investment Map of CNPq to identify possible relations between the performance of graduate programs and the investments received. Evidence shows that older programs that have more professors affiliated to them tend to have higher productivity and a higher level of investment.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-09-17
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Avaliado por Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/49244
10.19132/1808-5245212.162-180
url https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/49244
identifier_str_mv 10.19132/1808-5245212.162-180
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/49244/34207
dc.rights.driver.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Faculdade de Biblioteconomia e Comunicação, Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Porto Alegre/RS)
dc.source.none.fl_str_mv Em Questão; v.21, n.2, mai./ago. 2015; 162-180
Em Questão; v.21, n.2, mai./ago. 2015; 162-180
Em Questão; v.21, n.2, mai./ago. 2015; 162-180
1808-5245
1807-8893
reponame:Em Questão (Online)
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Em Questão (Online)
collection Em Questão (Online)
repository.name.fl_str_mv Em Questão (Online) - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv emquestao@ufrgs.br||emquestao@ufrgs.br
_version_ 1789438634014801920