Educate: from otherness to style

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Monteiro, Elisabete Aparecida
Data de Publicação: 2013
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação & Realidade
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/34908
Resumo: In the body of research on school education identifies the belief that the solution to the impasse in the transmission is the creation of new teaching methodologies. This research proposes resize trust and understand how such an illusion about the possibility of tracking results in the transmission of culture in school. This isa deeper sense of style in the task of the educator from the psychoanalytic propositions. Psychoanalysis understands that sustain transmission means supporting a position that demands the resignation of the ideals of perfection.The subject is involved in any act and, in transmission, this translates into unique relationship with the educator’s knowledge: his style.
id UFRGS-9_362af27975567beea52c0d988e909bc7
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/34908
network_acronym_str UFRGS-9
network_name_str Educação & Realidade
repository_id_str
spelling Educate: from otherness to styleEducar: da alteridade ao estiloEducation. Transmission. Style. Otherness. Psychoanalysis.Educação. Transmissão. Estilo. Alteridade. Psicanálise.In the body of research on school education identifies the belief that the solution to the impasse in the transmission is the creation of new teaching methodologies. This research proposes resize trust and understand how such an illusion about the possibility of tracking results in the transmission of culture in school. This isa deeper sense of style in the task of the educator from the psychoanalytic propositions. Psychoanalysis understands that sustain transmission means supporting a position that demands the resignation of the ideals of perfection.The subject is involved in any act and, in transmission, this translates into unique relationship with the educator’s knowledge: his style.No conjunto de pesquisas em educação escolar identifica-se a crença de que a solução dos impasses na transmissão consiste na criação de novas metodologias de ensino. A presente pesquisa propõe redimensionar tal confiança e a compreende como uma ilusão sobre a possibilidade de controle dos resultados na transmissão da cultura na escola. Trata-se de um aprofundamento na noção de estilo no âmbito da tarefa do educador, a partir das proposições psicanalíticas. A psicanálise compreende que sustentar a transmissão significa suportar uma posição que exige a renúncia dos ideais de perfeição. O sujeito está implicado em todo ato e, na transmissão, isso se traduz na relação singular do educador com o conhecimento: seu estilo.FACED - UFRGS2013-06-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/34908Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 38 No. 2 (2013)Educação & Realidade; v. 38 n. 2 (2013)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/34908/45941Monteiro, Elisabete Aparecidainfo:eu-repo/semantics/openAccess2017-12-21T19:00:32Zoai:seer.ufrgs.br:article/34908Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2017-12-21T19:00:32Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Educate: from otherness to style
Educar: da alteridade ao estilo
title Educate: from otherness to style
spellingShingle Educate: from otherness to style
Monteiro, Elisabete Aparecida
Education. Transmission. Style. Otherness. Psychoanalysis.
Educação. Transmissão. Estilo. Alteridade. Psicanálise.
title_short Educate: from otherness to style
title_full Educate: from otherness to style
title_fullStr Educate: from otherness to style
title_full_unstemmed Educate: from otherness to style
title_sort Educate: from otherness to style
author Monteiro, Elisabete Aparecida
author_facet Monteiro, Elisabete Aparecida
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Monteiro, Elisabete Aparecida
dc.subject.por.fl_str_mv Education. Transmission. Style. Otherness. Psychoanalysis.
Educação. Transmissão. Estilo. Alteridade. Psicanálise.
topic Education. Transmission. Style. Otherness. Psychoanalysis.
Educação. Transmissão. Estilo. Alteridade. Psicanálise.
description In the body of research on school education identifies the belief that the solution to the impasse in the transmission is the creation of new teaching methodologies. This research proposes resize trust and understand how such an illusion about the possibility of tracking results in the transmission of culture in school. This isa deeper sense of style in the task of the educator from the psychoanalytic propositions. Psychoanalysis understands that sustain transmission means supporting a position that demands the resignation of the ideals of perfection.The subject is involved in any act and, in transmission, this translates into unique relationship with the educator’s knowledge: his style.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-06-18
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/34908
url https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/34908
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/34908/45941
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 38 No. 2 (2013)
Educação & Realidade; v. 38 n. 2 (2013)
2175-6236
0100-3143
reponame:Educação & Realidade
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Educação & Realidade
collection Educação & Realidade
repository.name.fl_str_mv Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||educreal@ufrgs.br
_version_ 1799766985265905664