Education for Self-Fulfillment: process and context

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Stebbins, Robert A.
Data de Publicação: 2016
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Educação & Realidade
Texto Completo: https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/51738
Resumo: Education gained through leisure activities plays a central role in our search for self-fulfillment, be the leisure activity a project or a serious pursuit. After discussing the serious leisure perspective, education, both formal and informal, is explored for its special contribution to fostering fulfillment, defined as the realization of personal tastes, talents, and potential. Several key concepts marking the road to fulfillment are discussed: life course, process, leisure education, adult education, self-directed learning, and experience. The ways that acquired education as background knowledge is applied constitute a crucial step in finding self-fulfillment in an activity. The role of Internet and digital technology is also examined. 
id UFRGS-9_e4010e92fdd4edd0cbed2b8e378909c7
oai_identifier_str oai:seer.ufrgs.br:article/51738
network_acronym_str UFRGS-9
network_name_str Educação & Realidade
repository_id_str
spelling Education for Self-Fulfillment: process and contextEducação para a Autorrealização: processo e contextoEducation. Leisure. Self-Fulfillment. Self-Directed Learning.Educação. Lazer. Autorrealização. Aprendizagem Autodirigida.Education gained through leisure activities plays a central role in our search for self-fulfillment, be the leisure activity a project or a serious pursuit. After discussing the serious leisure perspective, education, both formal and informal, is explored for its special contribution to fostering fulfillment, defined as the realization of personal tastes, talents, and potential. Several key concepts marking the road to fulfillment are discussed: life course, process, leisure education, adult education, self-directed learning, and experience. The ways that acquired education as background knowledge is applied constitute a crucial step in finding self-fulfillment in an activity. The role of Internet and digital technology is also examined. A educação obtida através de atividades de lazer desempenha um papel central em nossa busca por autorrealização, seja a atividade de lazer um projeto ou uma ocupação séria. Depois de discutir a perspectiva do lazer sério, a educação formal e informal é explorada por sua contribuição especial para promover a realização, definida como o desenvolvimento de gostos, talentos e potencial pessoais. São discutidos diversos conceitos-chave que marcam a caminhada rumo à realização: trajetória de vida, processo, educação pelo lazer, educação de adultos, aprendizagem autodirigida e experiência. As maneiras como a educação adquirida como saberes prévios é aplicada constitui uma etapa fundamental para encontrar a autorrealização em uma atividade. O papel da internet e da tecnologia digital também é examinado.FACED - UFRGS2016-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/51738Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 41 No. 3 (2016)Educação & Realidade; v. 41 n. 3 (2016)2175-62360100-3143reponame:Educação & Realidadeinstname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)instacron:UFRGSporhttps://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/51738/48066Stebbins, Robert A.info:eu-repo/semantics/openAccess2018-04-30T20:16:26Zoai:seer.ufrgs.br:article/51738Revistahttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidadePUBhttps://seer.ufrgs.br/educacaoerealidade/oai||educreal@ufrgs.br2175-62360100-3143opendoar:2018-04-30T20:16:26Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)false
dc.title.none.fl_str_mv Education for Self-Fulfillment: process and context
Educação para a Autorrealização: processo e contexto
title Education for Self-Fulfillment: process and context
spellingShingle Education for Self-Fulfillment: process and context
Stebbins, Robert A.
Education. Leisure. Self-Fulfillment. Self-Directed Learning.
Educação. Lazer. Autorrealização. Aprendizagem Autodirigida.
title_short Education for Self-Fulfillment: process and context
title_full Education for Self-Fulfillment: process and context
title_fullStr Education for Self-Fulfillment: process and context
title_full_unstemmed Education for Self-Fulfillment: process and context
title_sort Education for Self-Fulfillment: process and context
author Stebbins, Robert A.
author_facet Stebbins, Robert A.
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Stebbins, Robert A.
dc.subject.por.fl_str_mv Education. Leisure. Self-Fulfillment. Self-Directed Learning.
Educação. Lazer. Autorrealização. Aprendizagem Autodirigida.
topic Education. Leisure. Self-Fulfillment. Self-Directed Learning.
Educação. Lazer. Autorrealização. Aprendizagem Autodirigida.
description Education gained through leisure activities plays a central role in our search for self-fulfillment, be the leisure activity a project or a serious pursuit. After discussing the serious leisure perspective, education, both formal and informal, is explored for its special contribution to fostering fulfillment, defined as the realization of personal tastes, talents, and potential. Several key concepts marking the road to fulfillment are discussed: life course, process, leisure education, adult education, self-directed learning, and experience. The ways that acquired education as background knowledge is applied constitute a crucial step in finding self-fulfillment in an activity. The role of Internet and digital technology is also examined. 
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-06-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/51738
url https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/51738
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://seer.ufrgs.br/index.php/educacaoerealidade/article/view/51738/48066
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
publisher.none.fl_str_mv FACED - UFRGS
dc.source.none.fl_str_mv Educação & Realidade [Education & Reality]; Vol. 41 No. 3 (2016)
Educação & Realidade; v. 41 n. 3 (2016)
2175-6236
0100-3143
reponame:Educação & Realidade
instname:Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron:UFRGS
instname_str Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
instacron_str UFRGS
institution UFRGS
reponame_str Educação & Realidade
collection Educação & Realidade
repository.name.fl_str_mv Educação & Realidade - Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS)
repository.mail.fl_str_mv ||educreal@ufrgs.br
_version_ 1799766986253664256