Configuration of trainings in archival science at UFSC
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Ágora (Florianópolis. Online) |
Texto Completo: | https://agora.emnuvens.com.br/ra/article/view/474 |
Resumo: | Presents the configuration of training and supervised training in Archival Science at Federal University of Santa Catarina (UFSC). Shows a brief history of the course and the relationship with the pedagogical project stages. Emphasizes the conditions for the realization of the stages, as the fields of performance, workload, supervision, guidance and coordination, based on legislation (Federal Law 11.788, 2008; Resolution No. 14, 2011 and Rules of Training Course, 2012). Search raise thinking on the challenges and prospects of the stage, building on the experience of coordinating Internship Course and related scientific literature on the subject. It concludes that the Archival Science at UFSC should worry about modifications contained in the curriculum and in stages, aiming to follow the changes of the labor market Archivist and improve the relationship between theory and practice. |
id |
UFSC-20_5a5fecd26e468bd81ffec2835a42a3d3 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.agora.emnuvens.com.br:article/474 |
network_acronym_str |
UFSC-20 |
network_name_str |
Ágora (Florianópolis. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Configuration of trainings in archival science at UFSCA configuração dos estágios no curso de graduação em arquivologia da UFSCTrainingSupervised TrainingArchival ScienceEstágio obrigatórioEstágio não obrigatórioCurso de ArquivologiaPresents the configuration of training and supervised training in Archival Science at Federal University of Santa Catarina (UFSC). Shows a brief history of the course and the relationship with the pedagogical project stages. Emphasizes the conditions for the realization of the stages, as the fields of performance, workload, supervision, guidance and coordination, based on legislation (Federal Law 11.788, 2008; Resolution No. 14, 2011 and Rules of Training Course, 2012). Search raise thinking on the challenges and prospects of the stage, building on the experience of coordinating Internship Course and related scientific literature on the subject. It concludes that the Archival Science at UFSC should worry about modifications contained in the curriculum and in stages, aiming to follow the changes of the labor market Archivist and improve the relationship between theory and practice.Apresenta a configuração dos estágios obrigatório e não obrigatório realizados no Curso de Graduação em Arquivologia da Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). Mostra um breve histórico do Curso e a relação do Projeto Pedagógico com os estágios. Enfatiza as condições para a realização dos estágios, como os campos de atuação, carga horária, supervisão, orientação e coordenação, baseando-se na legislação (Lei Federal 11.788 de 2008; Resolução No 14, 2011 e Regulamento de Estágio do Curso, 2012). Busca suscitar reflexões referentes aos desafios e perspectivas do estágio, baseando-se na experiência da coordenação de estágio do Curso e relacionando com a literatura científica sobre o tema. Conclui que o Curso de Arquivologia da UFSC deve preocupar-se em implantar modificações constantes no currículo e nos estágios, buscando acompanhar as mudanças do mercado de trabalho do arquivista e melhorar a relação entre teoria e prática.CIN - CED - UFSC2014-03-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpalavras chavesapplication/pdfhttps://agora.emnuvens.com.br/ra/article/view/474ÁGORA: Arquivologia em debate; Vol. 24 No. 48 (2014); 168-183ÁGORA: Arquivologia em debate; v. 24 n. 48 (2014); 168-1832763-90450103-3557reponame:Ágora (Florianópolis. Online)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://agora.emnuvens.com.br/ra/article/view/474/pdf_46Copyright (c) 2014 ÁGORA ISSN 0103-3557info:eu-repo/semantics/openAccessMedeiros, Graziela Martins de2014-03-21T22:39:13Zoai:ojs.agora.emnuvens.com.br:article/474Revistahttps://agora.emnuvens.com.br/raPUBhttps://agora.emnuvens.com.br/ra/oairevista.agora@contato.ufsc.br||ursula.blattmann@ufsc.br2763-90450103-3557opendoar:2014-03-21T22:39:13Ágora (Florianópolis. Online) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Configuration of trainings in archival science at UFSC A configuração dos estágios no curso de graduação em arquivologia da UFSC |
title |
Configuration of trainings in archival science at UFSC |
spellingShingle |
Configuration of trainings in archival science at UFSC Medeiros, Graziela Martins de Training Supervised Training Archival Science Estágio obrigatório Estágio não obrigatório Curso de Arquivologia |
title_short |
Configuration of trainings in archival science at UFSC |
title_full |
Configuration of trainings in archival science at UFSC |
title_fullStr |
Configuration of trainings in archival science at UFSC |
title_full_unstemmed |
Configuration of trainings in archival science at UFSC |
title_sort |
Configuration of trainings in archival science at UFSC |
author |
Medeiros, Graziela Martins de |
author_facet |
Medeiros, Graziela Martins de |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Medeiros, Graziela Martins de |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Training Supervised Training Archival Science Estágio obrigatório Estágio não obrigatório Curso de Arquivologia |
topic |
Training Supervised Training Archival Science Estágio obrigatório Estágio não obrigatório Curso de Arquivologia |
description |
Presents the configuration of training and supervised training in Archival Science at Federal University of Santa Catarina (UFSC). Shows a brief history of the course and the relationship with the pedagogical project stages. Emphasizes the conditions for the realization of the stages, as the fields of performance, workload, supervision, guidance and coordination, based on legislation (Federal Law 11.788, 2008; Resolution No. 14, 2011 and Rules of Training Course, 2012). Search raise thinking on the challenges and prospects of the stage, building on the experience of coordinating Internship Course and related scientific literature on the subject. It concludes that the Archival Science at UFSC should worry about modifications contained in the curriculum and in stages, aiming to follow the changes of the labor market Archivist and improve the relationship between theory and practice. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-03-12 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion palavras chaves |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://agora.emnuvens.com.br/ra/article/view/474 |
url |
https://agora.emnuvens.com.br/ra/article/view/474 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://agora.emnuvens.com.br/ra/article/view/474/pdf_46 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 ÁGORA ISSN 0103-3557 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 ÁGORA ISSN 0103-3557 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
CIN - CED - UFSC |
publisher.none.fl_str_mv |
CIN - CED - UFSC |
dc.source.none.fl_str_mv |
ÁGORA: Arquivologia em debate; Vol. 24 No. 48 (2014); 168-183 ÁGORA: Arquivologia em debate; v. 24 n. 48 (2014); 168-183 2763-9045 0103-3557 reponame:Ágora (Florianópolis. Online) instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) instacron:UFSC |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
instacron_str |
UFSC |
institution |
UFSC |
reponame_str |
Ágora (Florianópolis. Online) |
collection |
Ágora (Florianópolis. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Ágora (Florianópolis. Online) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC) |
repository.mail.fl_str_mv |
revista.agora@contato.ufsc.br||ursula.blattmann@ufsc.br |
_version_ |
1789435163275427840 |