Configuration of trainings in archival science at UFSC

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Medeiros, Graziela Martins de
Data de Publicação: 2014
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Ágora (Florianópolis. Online)
Texto Completo: https://agora.emnuvens.com.br/ra/article/view/474
Resumo: Presents the configuration of training and supervised training in Archival Science at Federal University of Santa Catarina (UFSC). Shows a brief history of the course and the relationship with the pedagogical project stages. Emphasizes the conditions for the realization of the stages, as the fields of performance, workload, supervision, guidance and coordination, based on legislation (Federal Law 11.788, 2008; Resolution No. 14, 2011 and Rules of Training Course, 2012). Search raise thinking on the challenges and prospects of the stage, building on the experience of coordinating Internship Course and related scientific literature on the subject. It concludes that the Archival Science at UFSC should worry about modifications contained in the curriculum and in stages, aiming to follow the changes of the labor market Archivist and improve the relationship between theory and practice.
id UFSC-20_5a5fecd26e468bd81ffec2835a42a3d3
oai_identifier_str oai:ojs.agora.emnuvens.com.br:article/474
network_acronym_str UFSC-20
network_name_str Ágora (Florianópolis. Online)
repository_id_str
spelling Configuration of trainings in archival science at UFSCA configuração dos estágios no curso de graduação em arquivologia da UFSCTrainingSupervised TrainingArchival ScienceEstágio obrigatórioEstágio não obrigatórioCurso de ArquivologiaPresents the configuration of training and supervised training in Archival Science at Federal University of Santa Catarina (UFSC). Shows a brief history of the course and the relationship with the pedagogical project stages. Emphasizes the conditions for the realization of the stages, as the fields of performance, workload, supervision, guidance and coordination, based on legislation (Federal Law 11.788, 2008; Resolution No. 14, 2011 and Rules of Training Course, 2012). Search raise thinking on the challenges and prospects of the stage, building on the experience of coordinating Internship Course and related scientific literature on the subject. It concludes that the Archival Science at UFSC should worry about modifications contained in the curriculum and in stages, aiming to follow the changes of the labor market Archivist and improve the relationship between theory and practice.Apresenta a configuração dos estágios obrigatório e não obrigatório realizados no Curso de Graduação em Arquivologia da Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). Mostra um breve histórico do Curso e a relação do Projeto Pedagógico com os estágios. Enfatiza as condições para a realização dos estágios, como os campos de atuação, carga horária, supervisão, orientação e coordenação, baseando-se na legislação (Lei Federal 11.788 de 2008; Resolução No 14, 2011 e Regulamento de Estágio do Curso, 2012). Busca suscitar reflexões referentes aos desafios e perspectivas do estágio, baseando-se na experiência da coordenação de estágio do Curso e relacionando com a literatura científica sobre o tema. Conclui que o Curso de Arquivologia da UFSC deve preocupar-se em implantar modificações constantes no currículo e nos estágios, buscando acompanhar as mudanças do mercado de trabalho do arquivista e melhorar a relação entre teoria e prática.CIN - CED - UFSC2014-03-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpalavras chavesapplication/pdfhttps://agora.emnuvens.com.br/ra/article/view/474ÁGORA: Arquivologia em debate; Vol. 24 No. 48 (2014); 168-183ÁGORA: Arquivologia em debate; v. 24 n. 48 (2014); 168-1832763-90450103-3557reponame:Ágora (Florianópolis. Online)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://agora.emnuvens.com.br/ra/article/view/474/pdf_46Copyright (c) 2014 ÁGORA ISSN 0103-3557info:eu-repo/semantics/openAccessMedeiros, Graziela Martins de2014-03-21T22:39:13Zoai:ojs.agora.emnuvens.com.br:article/474Revistahttps://agora.emnuvens.com.br/raPUBhttps://agora.emnuvens.com.br/ra/oairevista.agora@contato.ufsc.br||ursula.blattmann@ufsc.br2763-90450103-3557opendoar:2014-03-21T22:39:13Ágora (Florianópolis. Online) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
dc.title.none.fl_str_mv Configuration of trainings in archival science at UFSC
A configuração dos estágios no curso de graduação em arquivologia da UFSC
title Configuration of trainings in archival science at UFSC
spellingShingle Configuration of trainings in archival science at UFSC
Medeiros, Graziela Martins de
Training
Supervised Training
Archival Science
Estágio obrigatório
Estágio não obrigatório
Curso de Arquivologia
title_short Configuration of trainings in archival science at UFSC
title_full Configuration of trainings in archival science at UFSC
title_fullStr Configuration of trainings in archival science at UFSC
title_full_unstemmed Configuration of trainings in archival science at UFSC
title_sort Configuration of trainings in archival science at UFSC
author Medeiros, Graziela Martins de
author_facet Medeiros, Graziela Martins de
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Medeiros, Graziela Martins de
dc.subject.por.fl_str_mv Training
Supervised Training
Archival Science
Estágio obrigatório
Estágio não obrigatório
Curso de Arquivologia
topic Training
Supervised Training
Archival Science
Estágio obrigatório
Estágio não obrigatório
Curso de Arquivologia
description Presents the configuration of training and supervised training in Archival Science at Federal University of Santa Catarina (UFSC). Shows a brief history of the course and the relationship with the pedagogical project stages. Emphasizes the conditions for the realization of the stages, as the fields of performance, workload, supervision, guidance and coordination, based on legislation (Federal Law 11.788, 2008; Resolution No. 14, 2011 and Rules of Training Course, 2012). Search raise thinking on the challenges and prospects of the stage, building on the experience of coordinating Internship Course and related scientific literature on the subject. It concludes that the Archival Science at UFSC should worry about modifications contained in the curriculum and in stages, aiming to follow the changes of the labor market Archivist and improve the relationship between theory and practice.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-03-12
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
palavras chaves
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://agora.emnuvens.com.br/ra/article/view/474
url https://agora.emnuvens.com.br/ra/article/view/474
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://agora.emnuvens.com.br/ra/article/view/474/pdf_46
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2014 ÁGORA ISSN 0103-3557
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2014 ÁGORA ISSN 0103-3557
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv CIN - CED - UFSC
publisher.none.fl_str_mv CIN - CED - UFSC
dc.source.none.fl_str_mv ÁGORA: Arquivologia em debate; Vol. 24 No. 48 (2014); 168-183
ÁGORA: Arquivologia em debate; v. 24 n. 48 (2014); 168-183
2763-9045
0103-3557
reponame:Ágora (Florianópolis. Online)
instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
instname_str Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron_str UFSC
institution UFSC
reponame_str Ágora (Florianópolis. Online)
collection Ágora (Florianópolis. Online)
repository.name.fl_str_mv Ágora (Florianópolis. Online) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
repository.mail.fl_str_mv revista.agora@contato.ufsc.br||ursula.blattmann@ufsc.br
_version_ 1789435163275427840