JOGOS ELETRÔNICOS E SUAS POSSIBILIDADES EDUCATIVAS

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Azevedo, Victor
Data de Publicação: 2007
Outros Autores: Pires, Giovani De Lorenzi, da Silva, Ana Paula Salles
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Motrivivência (Florianópolis)
Texto Completo: https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/9741
Resumo: This work is a expanded summary of monograph of conclusion in the course of Physical Education, and it has as questions of departure: how the phenomenon of the electronic games (JE's) is understood by the researchers of the areas of the Education and the Physical Education in Brazil? And, from these questions, which are the perceived educative possibilities of the JE's in these areas? As result of our research, we can say that the analyzed texts have ample approach on the subject, however little deepening the diverse questions raised for them. The authors point that the JE' s propagates diverse values and can develop some abilities and knowledges in its players, being able to be used as educative proposal with the mediation of the teachers in the schools. However, diverse barriers, as the initial and continued formation of the teachers who not problematizes the JE's, and the scarce existing of technological resources in the schools, will have to be won for the insertion of these games as a educative proposal. Key-words: Electronic games, Education, Physical Education, Media-Education.
id UFSC-2_5e090b338d9bd929829bc4ebc874d336
oai_identifier_str oai:periodicos.ufsc.br:article/9741
network_acronym_str UFSC-2
network_name_str Motrivivência (Florianópolis)
repository_id_str
spelling JOGOS ELETRÔNICOS E SUAS POSSIBILIDADES EDUCATIVASThis work is a expanded summary of monograph of conclusion in the course of Physical Education, and it has as questions of departure: how the phenomenon of the electronic games (JE's) is understood by the researchers of the areas of the Education and the Physical Education in Brazil? And, from these questions, which are the perceived educative possibilities of the JE's in these areas? As result of our research, we can say that the analyzed texts have ample approach on the subject, however little deepening the diverse questions raised for them. The authors point that the JE' s propagates diverse values and can develop some abilities and knowledges in its players, being able to be used as educative proposal with the mediation of the teachers in the schools. However, diverse barriers, as the initial and continued formation of the teachers who not problematizes the JE's, and the scarce existing of technological resources in the schools, will have to be won for the insertion of these games as a educative proposal. Key-words: Electronic games, Education, Physical Education, Media-Education.Este trabalho é um resumo expandido de monografia de conclusão do curso em Educação Física, e que tem como perguntas de partida: como o fenômeno dos jogos eletrônicos (JE’s) é compreendido pelos pesquisadores das áreas da Educação e da Educação Física brasileira? E, a partir dessa questão, quais são as possibilidades educativas dos JE’s percebidas nestas áreas? Como resultado de nossa pesquisa, podemos dizer que os textos analisados têm enfoque amplo sobre o tema, porém pouco aprofundando as diversas questões por eles levantadas. Os autores apontam que os JE's veiculam diversos valores e podem desenvolver várias habilidades e conhecimentos em seus jogadores, podendo ser utilizados como proposta educativa com a mediação dos professores nas escolas. No entanto, diversas barreiras, como a formação inicial e continuada dos professores que não problematiza os JE’s, e os recursos tecnológicos escassos existentes nas escolas, deverão ser vencidas para a inserção destes jogos como proposta educativa. Palavras-chave: Jogos Eletrônicos, Educação, Educação Física, Mídia-Educação.Universidade Federal de Santa Catarina2007-04-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/974110.5007/%xMotrivivência; n. 28 (2007): Conhecimento e prática na Educação Física escolar; 90-1002175-80420103-4111reponame:Motrivivência (Florianópolis)instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)instacron:UFSCporhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/9741/9490Azevedo, VictorPires, Giovani De Lorenzida Silva, Ana Paula Sallesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2016-10-19T15:10:46Zoai:periodicos.ufsc.br:article/9741Revistahttp://www.periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivenciaPUBhttps://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/oai||giovani.pires@ufsc.br2175-80420103-4111opendoar:2016-10-19T15:10:46Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)false
dc.title.none.fl_str_mv JOGOS ELETRÔNICOS E SUAS POSSIBILIDADES EDUCATIVAS
title JOGOS ELETRÔNICOS E SUAS POSSIBILIDADES EDUCATIVAS
spellingShingle JOGOS ELETRÔNICOS E SUAS POSSIBILIDADES EDUCATIVAS
Azevedo, Victor
title_short JOGOS ELETRÔNICOS E SUAS POSSIBILIDADES EDUCATIVAS
title_full JOGOS ELETRÔNICOS E SUAS POSSIBILIDADES EDUCATIVAS
title_fullStr JOGOS ELETRÔNICOS E SUAS POSSIBILIDADES EDUCATIVAS
title_full_unstemmed JOGOS ELETRÔNICOS E SUAS POSSIBILIDADES EDUCATIVAS
title_sort JOGOS ELETRÔNICOS E SUAS POSSIBILIDADES EDUCATIVAS
author Azevedo, Victor
author_facet Azevedo, Victor
Pires, Giovani De Lorenzi
da Silva, Ana Paula Salles
author_role author
author2 Pires, Giovani De Lorenzi
da Silva, Ana Paula Salles
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Azevedo, Victor
Pires, Giovani De Lorenzi
da Silva, Ana Paula Salles
description This work is a expanded summary of monograph of conclusion in the course of Physical Education, and it has as questions of departure: how the phenomenon of the electronic games (JE's) is understood by the researchers of the areas of the Education and the Physical Education in Brazil? And, from these questions, which are the perceived educative possibilities of the JE's in these areas? As result of our research, we can say that the analyzed texts have ample approach on the subject, however little deepening the diverse questions raised for them. The authors point that the JE' s propagates diverse values and can develop some abilities and knowledges in its players, being able to be used as educative proposal with the mediation of the teachers in the schools. However, diverse barriers, as the initial and continued formation of the teachers who not problematizes the JE's, and the scarce existing of technological resources in the schools, will have to be won for the insertion of these games as a educative proposal. Key-words: Electronic games, Education, Physical Education, Media-Education.
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007-04-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/9741
10.5007/%x
url https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/9741
identifier_str_mv 10.5007/%x
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufsc.br/index.php/motrivivencia/article/view/9741/9490
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Catarina
dc.source.none.fl_str_mv Motrivivência; n. 28 (2007): Conhecimento e prática na Educação Física escolar; 90-100
2175-8042
0103-4111
reponame:Motrivivência (Florianópolis)
instname:Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron:UFSC
instname_str Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
instacron_str UFSC
institution UFSC
reponame_str Motrivivência (Florianópolis)
collection Motrivivência (Florianópolis)
repository.name.fl_str_mv Motrivivência (Florianópolis) - Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC)
repository.mail.fl_str_mv ||giovani.pires@ufsc.br
_version_ 1789434853448482816