Dynamic Film Universities: narrative strategies for new media and interactive digital television
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista GEMInIS |
Texto Completo: | https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/90 |
Resumo: | This paper builds a brief overview of the narrative construction in audiovisual products since the advent and popularization of digital technologies to the consolidation of hypermedia. The main trends are: a) transcinemas, b) complex narratives, c) transmedia storytelling, d) computer games, and e) cyberfilms. Finally, we emphasize that the lack of regulatory and market interests of media companies in relation to the deployment of interactive digital TV in Brazil, prevents the development of audiovisual products for interactive TV, and consequently new aesthetic experiences to the public. |
id |
UFSCAR-2_35c7992981881b5a9b39968c8c39ffe6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/90 |
network_acronym_str |
UFSCAR-2 |
network_name_str |
Revista GEMInIS |
repository_id_str |
|
spelling |
Dynamic Film Universities: narrative strategies for new media and interactive digital televisionUniversos Fílmicos Dinâmicos: estratégias narrativas para novas mídias e televisão digital interativaaudiovisualhipermídiamídias digitaisnarratividadeTV digital interativa.audiovisualhypermedianarrativenew mediainteractive TVThis paper builds a brief overview of the narrative construction in audiovisual products since the advent and popularization of digital technologies to the consolidation of hypermedia. The main trends are: a) transcinemas, b) complex narratives, c) transmedia storytelling, d) computer games, and e) cyberfilms. Finally, we emphasize that the lack of regulatory and market interests of media companies in relation to the deployment of interactive digital TV in Brazil, prevents the development of audiovisual products for interactive TV, and consequently new aesthetic experiences to the public.O presente trabalho tece um breve panorama da construção da narratividade em produtos audiovisuais desde o surgimento e popularização das tecnologias digitais de captação de som e imagem até a consolidação da hipermí-dia. As principais tendências encontradas foram: a) os transcinemas; b) as narrativas complexas; c) as narrativas transmidiáticas; d) os games e; e) os ciberfilmes. Por fim, destacamos que a falta de regulamentação e de inte-resse mercadológico das empresas de comunicação em relação à implantação da TV digital interativa no Brasil impossibilita o desenvolvimento de produtos audiovisuais interativos para a TV e, consequentemente, de novas experiências estéticas para o público.UFSCar2011-12-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/90Revista GEMInIS; v. 2 n. 2 (2011): Transmídia: estratégias e processos de construção de mundos; 215-237Revista GEMInIS; Vol. 2 No. 2 (2011): Transmídia: estratégias e processos de construção de mundos; 215-237Revista GEMInIS; Vol. 2 Núm. 2 (2011): Transmídia: estratégias e processos de construção de mundos; 215-2372179-1465reponame:Revista GEMInISinstname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)instacron:UFSCARporhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/90/pdfDo Nascimento, Daniel MonteiroDa Silva, Eduardo Gomesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2020-08-10T20:12:21Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/90Revistahttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminisPUBhttps://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/oai||revista.geminisufscar@gmail.com2179-14652179-1465opendoar:2020-08-10T20:12:21Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Dynamic Film Universities: narrative strategies for new media and interactive digital television Universos Fílmicos Dinâmicos: estratégias narrativas para novas mídias e televisão digital interativa |
title |
Dynamic Film Universities: narrative strategies for new media and interactive digital television |
spellingShingle |
Dynamic Film Universities: narrative strategies for new media and interactive digital television Do Nascimento, Daniel Monteiro audiovisual hipermídia mídias digitais narratividade TV digital interativa. audiovisual hypermedia narrative new media interactive TV |
title_short |
Dynamic Film Universities: narrative strategies for new media and interactive digital television |
title_full |
Dynamic Film Universities: narrative strategies for new media and interactive digital television |
title_fullStr |
Dynamic Film Universities: narrative strategies for new media and interactive digital television |
title_full_unstemmed |
Dynamic Film Universities: narrative strategies for new media and interactive digital television |
title_sort |
Dynamic Film Universities: narrative strategies for new media and interactive digital television |
author |
Do Nascimento, Daniel Monteiro |
author_facet |
Do Nascimento, Daniel Monteiro Da Silva, Eduardo Gomes |
author_role |
author |
author2 |
Da Silva, Eduardo Gomes |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Do Nascimento, Daniel Monteiro Da Silva, Eduardo Gomes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
audiovisual hipermídia mídias digitais narratividade TV digital interativa. audiovisual hypermedia narrative new media interactive TV |
topic |
audiovisual hipermídia mídias digitais narratividade TV digital interativa. audiovisual hypermedia narrative new media interactive TV |
description |
This paper builds a brief overview of the narrative construction in audiovisual products since the advent and popularization of digital technologies to the consolidation of hypermedia. The main trends are: a) transcinemas, b) complex narratives, c) transmedia storytelling, d) computer games, and e) cyberfilms. Finally, we emphasize that the lack of regulatory and market interests of media companies in relation to the deployment of interactive digital TV in Brazil, prevents the development of audiovisual products for interactive TV, and consequently new aesthetic experiences to the public. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-12-07 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/90 |
url |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/90 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.revistageminis.ufscar.br/index.php/geminis/article/view/90/pdf |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UFSCar |
publisher.none.fl_str_mv |
UFSCar |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista GEMInIS; v. 2 n. 2 (2011): Transmídia: estratégias e processos de construção de mundos; 215-237 Revista GEMInIS; Vol. 2 No. 2 (2011): Transmídia: estratégias e processos de construção de mundos; 215-237 Revista GEMInIS; Vol. 2 Núm. 2 (2011): Transmídia: estratégias e processos de construção de mundos; 215-237 2179-1465 reponame:Revista GEMInIS instname:Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) instacron:UFSCAR |
instname_str |
Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
instacron_str |
UFSCAR |
institution |
UFSCAR |
reponame_str |
Revista GEMInIS |
collection |
Revista GEMInIS |
repository.name.fl_str_mv |
Revista GEMInIS - Universidade Federal de São Carlos (UFSCAR) |
repository.mail.fl_str_mv |
||revista.geminisufscar@gmail.com |
_version_ |
1789434637154516992 |