Estratégias tecnológicas na prática pedagógica

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Seegger, Vania
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Canes, Suzy Elisabeth, Garcia, Carlos Alberto Xavier
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Monografias Ambientais
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/6196
Resumo: Contemporary society is characterized by a very fast technological advancement and diversified, making occurring changes in people's lives and reflecting on the political relations, the incorporation of new technologies will only have sense to contribute to improving the quality of education, and have it by itself is no guarantee of quality in education. The teaching and learning is process are in the practice teacher and as a teacher and students use the technological resources available. The presence of technology should serve to enrich the educational environment, promoting the construction of knowledge through an active and critical on the part of students and teachers. The present work aims to lead to reflection on educational practice, focusing on Technological Pedagogical Strategies in Practice and the digital tools used in the classroom, emphasizing digital technologies in the learning process, presenting an analysis on the use of computers in education and identifying this tool as being of great value in the construction of knowledge.
id UFSM-3_585ec2b4f1023932fa90cc27e3b895ea
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6196
network_acronym_str UFSM-3
network_name_str Revista Monografias Ambientais
repository_id_str
spelling Estratégias tecnológicas na prática pedagógicaDigital ToolsEducationPedagogical PracticesFerramentas DigitaisEducaçãoPráticas PedagógicasContemporary society is characterized by a very fast technological advancement and diversified, making occurring changes in people's lives and reflecting on the political relations, the incorporation of new technologies will only have sense to contribute to improving the quality of education, and have it by itself is no guarantee of quality in education. The teaching and learning is process are in the practice teacher and as a teacher and students use the technological resources available. The presence of technology should serve to enrich the educational environment, promoting the construction of knowledge through an active and critical on the part of students and teachers. The present work aims to lead to reflection on educational practice, focusing on Technological Pedagogical Strategies in Practice and the digital tools used in the classroom, emphasizing digital technologies in the learning process, presenting an analysis on the use of computers in education and identifying this tool as being of great value in the construction of knowledge.A sociedade contemporânea caracteriza-se por um avanço tecnológico muito rápido e diversificado, fazendo com que ocorram mudanças na vida das pessoas e, refletindo nas relações de âmbito político, a incorporação de novas tecnologias só terá sentido se contribuir para a melhoria da qualidade do ensino, e tê-la por si só não é garantia de qualidade na educação. O processo ensino e aprendizagem revelam-se na práxis do professor e de como este e alunos utilizam os recursos tecnológicos disponíveis. A presença da tecnologia deve servir para o enriquecimento do ambiente educacional, propiciando a construção do conhecimento por meio de uma atuação ativa e crítica por parte de alunos e professores. O presente trabalho tem como propósito levar à reflexão sobre a prática educativa, focando para Estratégias Tecnológicas na Prática Pedagógica e as ferramentas digitais utilizadas em sala de aula, enfatizando as tecnologias digitais no processo ensino aprendizagem, apresentando uma análise sobre a utilização do computador na educação e identificando esta ferramenta como sendo de grande valia na construção do conhecimento.Universidade Federal de Santa Maria2012-08-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/619610.5902/223613086196Monografias Ambientais; REMOA, V. 8, 2012, EDIÇÃO ESPECIAL: ESPECIALIZAÇÃO EM EDUCAÇÃO: INTERDISCIPLINARIDADE E TRANSVERSALIDADE - UNIPAMPA - CAMPUS SÃO GABIREL - RS; 1887-1899Revista Monografias Ambientais; REMOA, V. 8, 2012, EDIÇÃO ESPECIAL: ESPECIALIZAÇÃO EM EDUCAÇÃO: INTERDISCIPLINARIDADE E TRANSVERSALIDADE - UNIPAMPA - CAMPUS SÃO GABIREL - RS; 1887-18992236-13082236-1308reponame:Revista Monografias Ambientaisinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/6196/3695Copyright (c) 2012 Revista Monografias Ambientaisinfo:eu-repo/semantics/openAccessSeegger, VaniaCanes, Suzy ElisabethGarcia, Carlos Alberto Xavier2021-05-07T12:40:45Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6196Revistahttps://periodicos.ufsm.br/remoaONGhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/remoa/oai||remoa.ufsm@gmail.com2236-13082236-1308opendoar:2021-05-07T12:40:45Revista Monografias Ambientais - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv Estratégias tecnológicas na prática pedagógica
title Estratégias tecnológicas na prática pedagógica
spellingShingle Estratégias tecnológicas na prática pedagógica
Seegger, Vania
Digital Tools
Education
Pedagogical Practices
Ferramentas Digitais
Educação
Práticas Pedagógicas
title_short Estratégias tecnológicas na prática pedagógica
title_full Estratégias tecnológicas na prática pedagógica
title_fullStr Estratégias tecnológicas na prática pedagógica
title_full_unstemmed Estratégias tecnológicas na prática pedagógica
title_sort Estratégias tecnológicas na prática pedagógica
author Seegger, Vania
author_facet Seegger, Vania
Canes, Suzy Elisabeth
Garcia, Carlos Alberto Xavier
author_role author
author2 Canes, Suzy Elisabeth
Garcia, Carlos Alberto Xavier
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Seegger, Vania
Canes, Suzy Elisabeth
Garcia, Carlos Alberto Xavier
dc.subject.por.fl_str_mv Digital Tools
Education
Pedagogical Practices
Ferramentas Digitais
Educação
Práticas Pedagógicas
topic Digital Tools
Education
Pedagogical Practices
Ferramentas Digitais
Educação
Práticas Pedagógicas
description Contemporary society is characterized by a very fast technological advancement and diversified, making occurring changes in people's lives and reflecting on the political relations, the incorporation of new technologies will only have sense to contribute to improving the quality of education, and have it by itself is no guarantee of quality in education. The teaching and learning is process are in the practice teacher and as a teacher and students use the technological resources available. The presence of technology should serve to enrich the educational environment, promoting the construction of knowledge through an active and critical on the part of students and teachers. The present work aims to lead to reflection on educational practice, focusing on Technological Pedagogical Strategies in Practice and the digital tools used in the classroom, emphasizing digital technologies in the learning process, presenting an analysis on the use of computers in education and identifying this tool as being of great value in the construction of knowledge.
publishDate 2012
dc.date.none.fl_str_mv 2012-08-07
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/6196
10.5902/223613086196
url http://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/6196
identifier_str_mv 10.5902/223613086196
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/6196/3695
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2012 Revista Monografias Ambientais
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2012 Revista Monografias Ambientais
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Monografias Ambientais; REMOA, V. 8, 2012, EDIÇÃO ESPECIAL: ESPECIALIZAÇÃO EM EDUCAÇÃO: INTERDISCIPLINARIDADE E TRANSVERSALIDADE - UNIPAMPA - CAMPUS SÃO GABIREL - RS; 1887-1899
Revista Monografias Ambientais; REMOA, V. 8, 2012, EDIÇÃO ESPECIAL: ESPECIALIZAÇÃO EM EDUCAÇÃO: INTERDISCIPLINARIDADE E TRANSVERSALIDADE - UNIPAMPA - CAMPUS SÃO GABIREL - RS; 1887-1899
2236-1308
2236-1308
reponame:Revista Monografias Ambientais
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Revista Monografias Ambientais
collection Revista Monografias Ambientais
repository.name.fl_str_mv Revista Monografias Ambientais - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv ||remoa.ufsm@gmail.com
_version_ 1799950552607490048