Estratégias tecnológicas na prática pedagógica
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Monografias Ambientais |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/6196 |
Resumo: | Contemporary society is characterized by a very fast technological advancement and diversified, making occurring changes in people's lives and reflecting on the political relations, the incorporation of new technologies will only have sense to contribute to improving the quality of education, and have it by itself is no guarantee of quality in education. The teaching and learning is process are in the practice teacher and as a teacher and students use the technological resources available. The presence of technology should serve to enrich the educational environment, promoting the construction of knowledge through an active and critical on the part of students and teachers. The present work aims to lead to reflection on educational practice, focusing on Technological Pedagogical Strategies in Practice and the digital tools used in the classroom, emphasizing digital technologies in the learning process, presenting an analysis on the use of computers in education and identifying this tool as being of great value in the construction of knowledge. |
id |
UFSM-3_585ec2b4f1023932fa90cc27e3b895ea |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6196 |
network_acronym_str |
UFSM-3 |
network_name_str |
Revista Monografias Ambientais |
repository_id_str |
|
spelling |
Estratégias tecnológicas na prática pedagógicaDigital ToolsEducationPedagogical PracticesFerramentas DigitaisEducaçãoPráticas PedagógicasContemporary society is characterized by a very fast technological advancement and diversified, making occurring changes in people's lives and reflecting on the political relations, the incorporation of new technologies will only have sense to contribute to improving the quality of education, and have it by itself is no guarantee of quality in education. The teaching and learning is process are in the practice teacher and as a teacher and students use the technological resources available. The presence of technology should serve to enrich the educational environment, promoting the construction of knowledge through an active and critical on the part of students and teachers. The present work aims to lead to reflection on educational practice, focusing on Technological Pedagogical Strategies in Practice and the digital tools used in the classroom, emphasizing digital technologies in the learning process, presenting an analysis on the use of computers in education and identifying this tool as being of great value in the construction of knowledge.A sociedade contemporânea caracteriza-se por um avanço tecnológico muito rápido e diversificado, fazendo com que ocorram mudanças na vida das pessoas e, refletindo nas relações de âmbito político, a incorporação de novas tecnologias só terá sentido se contribuir para a melhoria da qualidade do ensino, e tê-la por si só não é garantia de qualidade na educação. O processo ensino e aprendizagem revelam-se na práxis do professor e de como este e alunos utilizam os recursos tecnológicos disponíveis. A presença da tecnologia deve servir para o enriquecimento do ambiente educacional, propiciando a construção do conhecimento por meio de uma atuação ativa e crítica por parte de alunos e professores. O presente trabalho tem como propósito levar à reflexão sobre a prática educativa, focando para Estratégias Tecnológicas na Prática Pedagógica e as ferramentas digitais utilizadas em sala de aula, enfatizando as tecnologias digitais no processo ensino aprendizagem, apresentando uma análise sobre a utilização do computador na educação e identificando esta ferramenta como sendo de grande valia na construção do conhecimento.Universidade Federal de Santa Maria2012-08-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/619610.5902/223613086196Monografias Ambientais; REMOA, V. 8, 2012, EDIÇÃO ESPECIAL: ESPECIALIZAÇÃO EM EDUCAÇÃO: INTERDISCIPLINARIDADE E TRANSVERSALIDADE - UNIPAMPA - CAMPUS SÃO GABIREL - RS; 1887-1899Revista Monografias Ambientais; REMOA, V. 8, 2012, EDIÇÃO ESPECIAL: ESPECIALIZAÇÃO EM EDUCAÇÃO: INTERDISCIPLINARIDADE E TRANSVERSALIDADE - UNIPAMPA - CAMPUS SÃO GABIREL - RS; 1887-18992236-13082236-1308reponame:Revista Monografias Ambientaisinstname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/6196/3695Copyright (c) 2012 Revista Monografias Ambientaisinfo:eu-repo/semantics/openAccessSeegger, VaniaCanes, Suzy ElisabethGarcia, Carlos Alberto Xavier2021-05-07T12:40:45Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6196Revistahttps://periodicos.ufsm.br/remoaONGhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/remoa/oai||remoa.ufsm@gmail.com2236-13082236-1308opendoar:2021-05-07T12:40:45Revista Monografias Ambientais - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Estratégias tecnológicas na prática pedagógica |
title |
Estratégias tecnológicas na prática pedagógica |
spellingShingle |
Estratégias tecnológicas na prática pedagógica Seegger, Vania Digital Tools Education Pedagogical Practices Ferramentas Digitais Educação Práticas Pedagógicas |
title_short |
Estratégias tecnológicas na prática pedagógica |
title_full |
Estratégias tecnológicas na prática pedagógica |
title_fullStr |
Estratégias tecnológicas na prática pedagógica |
title_full_unstemmed |
Estratégias tecnológicas na prática pedagógica |
title_sort |
Estratégias tecnológicas na prática pedagógica |
author |
Seegger, Vania |
author_facet |
Seegger, Vania Canes, Suzy Elisabeth Garcia, Carlos Alberto Xavier |
author_role |
author |
author2 |
Canes, Suzy Elisabeth Garcia, Carlos Alberto Xavier |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Seegger, Vania Canes, Suzy Elisabeth Garcia, Carlos Alberto Xavier |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Digital Tools Education Pedagogical Practices Ferramentas Digitais Educação Práticas Pedagógicas |
topic |
Digital Tools Education Pedagogical Practices Ferramentas Digitais Educação Práticas Pedagógicas |
description |
Contemporary society is characterized by a very fast technological advancement and diversified, making occurring changes in people's lives and reflecting on the political relations, the incorporation of new technologies will only have sense to contribute to improving the quality of education, and have it by itself is no guarantee of quality in education. The teaching and learning is process are in the practice teacher and as a teacher and students use the technological resources available. The presence of technology should serve to enrich the educational environment, promoting the construction of knowledge through an active and critical on the part of students and teachers. The present work aims to lead to reflection on educational practice, focusing on Technological Pedagogical Strategies in Practice and the digital tools used in the classroom, emphasizing digital technologies in the learning process, presenting an analysis on the use of computers in education and identifying this tool as being of great value in the construction of knowledge. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-08-07 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/6196 10.5902/223613086196 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/6196 |
identifier_str_mv |
10.5902/223613086196 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/remoa/article/view/6196/3695 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2012 Revista Monografias Ambientais info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2012 Revista Monografias Ambientais |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Monografias Ambientais; REMOA, V. 8, 2012, EDIÇÃO ESPECIAL: ESPECIALIZAÇÃO EM EDUCAÇÃO: INTERDISCIPLINARIDADE E TRANSVERSALIDADE - UNIPAMPA - CAMPUS SÃO GABIREL - RS; 1887-1899 Revista Monografias Ambientais; REMOA, V. 8, 2012, EDIÇÃO ESPECIAL: ESPECIALIZAÇÃO EM EDUCAÇÃO: INTERDISCIPLINARIDADE E TRANSVERSALIDADE - UNIPAMPA - CAMPUS SÃO GABIREL - RS; 1887-1899 2236-1308 2236-1308 reponame:Revista Monografias Ambientais instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Revista Monografias Ambientais |
collection |
Revista Monografias Ambientais |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Monografias Ambientais - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
||remoa.ufsm@gmail.com |
_version_ |
1799950552607490048 |