A sociedade da informação e as transformações no turismo

Bibliographic Details
Main Author: Machado, Andréia Ramos
Publication Date: 2017
Other Authors: Carvalho, Cristiane Mafacioli
Format: Article
Language: por
Source: Cadernos de Comunicação (Online)
Download full: http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/21619
Summary: Este artigo identifica o conceito de Sociedade da Informação e, por intermédio de um levantamento bibliográfico, procura-se reconhecer como estas “novas” tecnologias modificaram o segmento do turismo e quais os impactos mais significativos nos participantes deste segmento. Ao final, percebe-se que as tecnologias se constituem elementos importantes para as relações pessoais, de negócio e de lazer.Palavras-chave: Comunicação Social; Sociedade da Informação; Turismo.La sociedad de la información y los cambios en el turismoResumen: En este trabajo se identifica el concepto de Sociedad de la Información y, a través de una revisión de la literatura, se intenta reconocer cómo estas “nuevas” tecnologías han cambiado el sector del turismo, y cuáles son los impactos más significativo sobre los participantes de este sector. En fin, se percibe que las tecnologías son elementos importantes en las relaciones personales, en los negocios y en el placer.Palabras-clave:Comunicación Social; Sociedad de la Información; Turismo.The information society and the transformations in tourismAbstract:This article identifies the concept of Information Society and, through bibliographic research, tries to find out how these 'new' information technologies have modified tourism and what the most significant impacts on the companies which operate in this market segment are. At the end of this research, it was concluded that the information technologies consist of important elements for personal relationships, business relationships and leisure relationships.Key-words:Social Communication; Information Technology; Tourism.
id UFSM-4_6704dea6a5ea265fdeb1dc72ccf6317b
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/21619
network_acronym_str UFSM-4
network_name_str Cadernos de Comunicação (Online)
repository_id_str
spelling A sociedade da informação e as transformações no turismoEste artigo identifica o conceito de Sociedade da Informação e, por intermédio de um levantamento bibliográfico, procura-se reconhecer como estas “novas” tecnologias modificaram o segmento do turismo e quais os impactos mais significativos nos participantes deste segmento. Ao final, percebe-se que as tecnologias se constituem elementos importantes para as relações pessoais, de negócio e de lazer.Palavras-chave: Comunicação Social; Sociedade da Informação; Turismo.La sociedad de la información y los cambios en el turismoResumen: En este trabajo se identifica el concepto de Sociedad de la Información y, a través de una revisión de la literatura, se intenta reconocer cómo estas “nuevas” tecnologías han cambiado el sector del turismo, y cuáles son los impactos más significativo sobre los participantes de este sector. En fin, se percibe que las tecnologías son elementos importantes en las relaciones personales, en los negocios y en el placer.Palabras-clave:Comunicación Social; Sociedad de la Información; Turismo.The information society and the transformations in tourismAbstract:This article identifies the concept of Information Society and, through bibliographic research, tries to find out how these 'new' information technologies have modified tourism and what the most significant impacts on the companies which operate in this market segment are. At the end of this research, it was concluded that the information technologies consist of important elements for personal relationships, business relationships and leisure relationships.Key-words:Social Communication; Information Technology; Tourism.Universidade Federal de Santa Maria2017-10-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa Bibliográficaapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/2161910.5902/2316882X21619Cadernos de Comunicação; v. 21 n. 1 (2017)2316-882X1677-9061reponame:Cadernos de Comunicação (Online)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/21619/pdfCopyright (c) 2017 Cadernos de Comunicaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMachado, Andréia RamosCarvalho, Cristiane Mafacioli2020-12-09T20:25:24Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/21619Revistahttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacaoONGhttp://cascavel.ufsm.br/revistas/ojs-2.2.2/index.php/ccomunicacao/oaiflavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com2316-882X1677-9061opendoar:2020-12-09T20:25:24Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv A sociedade da informação e as transformações no turismo
title A sociedade da informação e as transformações no turismo
spellingShingle A sociedade da informação e as transformações no turismo
Machado, Andréia Ramos
title_short A sociedade da informação e as transformações no turismo
title_full A sociedade da informação e as transformações no turismo
title_fullStr A sociedade da informação e as transformações no turismo
title_full_unstemmed A sociedade da informação e as transformações no turismo
title_sort A sociedade da informação e as transformações no turismo
author Machado, Andréia Ramos
author_facet Machado, Andréia Ramos
Carvalho, Cristiane Mafacioli
author_role author
author2 Carvalho, Cristiane Mafacioli
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Machado, Andréia Ramos
Carvalho, Cristiane Mafacioli
description Este artigo identifica o conceito de Sociedade da Informação e, por intermédio de um levantamento bibliográfico, procura-se reconhecer como estas “novas” tecnologias modificaram o segmento do turismo e quais os impactos mais significativos nos participantes deste segmento. Ao final, percebe-se que as tecnologias se constituem elementos importantes para as relações pessoais, de negócio e de lazer.Palavras-chave: Comunicação Social; Sociedade da Informação; Turismo.La sociedad de la información y los cambios en el turismoResumen: En este trabajo se identifica el concepto de Sociedad de la Información y, a través de una revisión de la literatura, se intenta reconocer cómo estas “nuevas” tecnologías han cambiado el sector del turismo, y cuáles son los impactos más significativo sobre los participantes de este sector. En fin, se percibe que las tecnologías son elementos importantes en las relaciones personales, en los negocios y en el placer.Palabras-clave:Comunicación Social; Sociedad de la Información; Turismo.The information society and the transformations in tourismAbstract:This article identifies the concept of Information Society and, through bibliographic research, tries to find out how these 'new' information technologies have modified tourism and what the most significant impacts on the companies which operate in this market segment are. At the end of this research, it was concluded that the information technologies consist of important elements for personal relationships, business relationships and leisure relationships.Key-words:Social Communication; Information Technology; Tourism.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-10-08
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Pesquisa Bibliográfica
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/21619
10.5902/2316882X21619
url http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/21619
identifier_str_mv 10.5902/2316882X21619
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/21619/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2017 Cadernos de Comunicação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2017 Cadernos de Comunicação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Cadernos de Comunicação; v. 21 n. 1 (2017)
2316-882X
1677-9061
reponame:Cadernos de Comunicação (Online)
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Cadernos de Comunicação (Online)
collection Cadernos de Comunicação (Online)
repository.name.fl_str_mv Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv flavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com
_version_ 1749140507845459968