Communication in non-presentiality: reflections on the act of teaching

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Araújo Moura, Filipe Antônio
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: Ferreira Nunes, Andrea Karla
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Cadernos de Comunicação (Online)
Texto Completo: http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/71262
Resumo: This article is an extract derived from a larger research project, master’s dissertation, aimed at studying curriculum and skills to dialogue with continuing education, seeking to weave concatenations between the term communication from Chaves (2015), Do Valle (2015) and Matos (2009) in line with the Project Management Body of Knowledge (2013), and finalistic reflections about the contemporary media context through Han (2017), Buckinghm (2010) and Hall (2003).
id UFSM-4_db84e08894fae5596b6a8f9db3060dc7
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/71262
network_acronym_str UFSM-4
network_name_str Cadernos de Comunicação (Online)
repository_id_str
spelling Communication in non-presentiality: reflections on the act of teachingComunicación en la no presencialidad: reflexiones sobre el acto de enseñarComunicação na não presencialidade: reflexões sobre o ato de ensinarNão presencialidadeComunicaçãoEducaçãoNo presenciaComunicaciónEducaciónNon-presenceCommunicationEducationThis article is an extract derived from a larger research project, master’s dissertation, aimed at studying curriculum and skills to dialogue with continuing education, seeking to weave concatenations between the term communication from Chaves (2015), Do Valle (2015) and Matos (2009) in line with the Project Management Body of Knowledge (2013), and finalistic reflections about the contemporary media context through Han (2017), Buckinghm (2010) and Hall (2003).Este artículo es un extracto derivado de un proyecto de investigación mayor, disertación de maestría, que tuvo como objetivo estudiar el currículo y las habilidades para dialogar con la formación continua, buscando tejer concatenaciones entre el término comunicación de Chaves (2015), Do Valle (2015) y Matos (2009). ) en línea con Project Management Body of Knowledge (2013), y reflexiones finalistas sobre el contexto mediático contemporáneo a través de Han (2017), Buckinghm (2010) y Hall (2003).Este artigo trata-se de um recorte derivado de projeto de pesquisa com maior dimensão, dissertação de mestrado, direcionada ao estudo de currículo e competências a dialogar com a formação continuada, buscando tecer concatenações entre o termo comunicação a partir Chaves (2015), Do Valle (2015) e Matos (2009) em consonância ao Project Management Body of Knowledge (2013), e reflexões de forma finalística a cerca do contexto midiático conteporaneo através de Han (2017), Buckinghm (2010) e Hall (2003).Universidade Federal de Santa Maria2023-12-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/7126210.5902/2316882X71262Cadernos de Comunicação; v. 27 n. 3 (2023): 2316-882X1677-9061reponame:Cadernos de Comunicação (Online)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/71262/62892http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAraújo Moura, Filipe AntônioFerreira Nunes, Andrea Karla 2023-12-28T12:35:45Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/71262Revistahttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacaoPUBhttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/oaiflavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com2316-882X1677-9061opendoar:2023-12-28T12:35:45Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false
dc.title.none.fl_str_mv Communication in non-presentiality: reflections on the act of teaching
Comunicación en la no presencialidad: reflexiones sobre el acto de enseñar
Comunicação na não presencialidade: reflexões sobre o ato de ensinar
title Communication in non-presentiality: reflections on the act of teaching
spellingShingle Communication in non-presentiality: reflections on the act of teaching
Araújo Moura, Filipe Antônio
Não presencialidade
Comunicação
Educação
No presencia
Comunicación
Educación
Non-presence
Communication
Education
title_short Communication in non-presentiality: reflections on the act of teaching
title_full Communication in non-presentiality: reflections on the act of teaching
title_fullStr Communication in non-presentiality: reflections on the act of teaching
title_full_unstemmed Communication in non-presentiality: reflections on the act of teaching
title_sort Communication in non-presentiality: reflections on the act of teaching
author Araújo Moura, Filipe Antônio
author_facet Araújo Moura, Filipe Antônio
Ferreira Nunes, Andrea Karla
author_role author
author2 Ferreira Nunes, Andrea Karla
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Araújo Moura, Filipe Antônio
Ferreira Nunes, Andrea Karla
dc.subject.por.fl_str_mv Não presencialidade
Comunicação
Educação
No presencia
Comunicación
Educación
Non-presence
Communication
Education
topic Não presencialidade
Comunicação
Educação
No presencia
Comunicación
Educación
Non-presence
Communication
Education
description This article is an extract derived from a larger research project, master’s dissertation, aimed at studying curriculum and skills to dialogue with continuing education, seeking to weave concatenations between the term communication from Chaves (2015), Do Valle (2015) and Matos (2009) in line with the Project Management Body of Knowledge (2013), and finalistic reflections about the contemporary media context through Han (2017), Buckinghm (2010) and Hall (2003).
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-12-28
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/71262
10.5902/2316882X71262
url http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/71262
identifier_str_mv 10.5902/2316882X71262
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/71262/62892
dc.rights.driver.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Santa Maria
dc.source.none.fl_str_mv Cadernos de Comunicação; v. 27 n. 3 (2023):
2316-882X
1677-9061
reponame:Cadernos de Comunicação (Online)
instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron:UFSM
instname_str Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
instacron_str UFSM
institution UFSM
reponame_str Cadernos de Comunicação (Online)
collection Cadernos de Comunicação (Online)
repository.name.fl_str_mv Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)
repository.mail.fl_str_mv flavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com
_version_ 1809464000271876096