Communication in non-presentiality: reflections on the act of teaching
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cadernos de Comunicação (Online) |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/71262 |
Resumo: | This article is an extract derived from a larger research project, master’s dissertation, aimed at studying curriculum and skills to dialogue with continuing education, seeking to weave concatenations between the term communication from Chaves (2015), Do Valle (2015) and Matos (2009) in line with the Project Management Body of Knowledge (2013), and finalistic reflections about the contemporary media context through Han (2017), Buckinghm (2010) and Hall (2003). |
id |
UFSM-4_db84e08894fae5596b6a8f9db3060dc7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/71262 |
network_acronym_str |
UFSM-4 |
network_name_str |
Cadernos de Comunicação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Communication in non-presentiality: reflections on the act of teachingComunicación en la no presencialidad: reflexiones sobre el acto de enseñarComunicação na não presencialidade: reflexões sobre o ato de ensinarNão presencialidadeComunicaçãoEducaçãoNo presenciaComunicaciónEducaciónNon-presenceCommunicationEducationThis article is an extract derived from a larger research project, master’s dissertation, aimed at studying curriculum and skills to dialogue with continuing education, seeking to weave concatenations between the term communication from Chaves (2015), Do Valle (2015) and Matos (2009) in line with the Project Management Body of Knowledge (2013), and finalistic reflections about the contemporary media context through Han (2017), Buckinghm (2010) and Hall (2003).Este artículo es un extracto derivado de un proyecto de investigación mayor, disertación de maestría, que tuvo como objetivo estudiar el currículo y las habilidades para dialogar con la formación continua, buscando tejer concatenaciones entre el término comunicación de Chaves (2015), Do Valle (2015) y Matos (2009). ) en línea con Project Management Body of Knowledge (2013), y reflexiones finalistas sobre el contexto mediático contemporáneo a través de Han (2017), Buckinghm (2010) y Hall (2003).Este artigo trata-se de um recorte derivado de projeto de pesquisa com maior dimensão, dissertação de mestrado, direcionada ao estudo de currículo e competências a dialogar com a formação continuada, buscando tecer concatenações entre o termo comunicação a partir Chaves (2015), Do Valle (2015) e Matos (2009) em consonância ao Project Management Body of Knowledge (2013), e reflexões de forma finalística a cerca do contexto midiático conteporaneo através de Han (2017), Buckinghm (2010) e Hall (2003).Universidade Federal de Santa Maria2023-12-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/7126210.5902/2316882X71262Cadernos de Comunicação; v. 27 n. 3 (2023): 2316-882X1677-9061reponame:Cadernos de Comunicação (Online)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/71262/62892http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessAraújo Moura, Filipe AntônioFerreira Nunes, Andrea Karla 2023-12-28T12:35:45Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/71262Revistahttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacaoPUBhttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/oaiflavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com2316-882X1677-9061opendoar:2023-12-28T12:35:45Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Communication in non-presentiality: reflections on the act of teaching Comunicación en la no presencialidad: reflexiones sobre el acto de enseñar Comunicação na não presencialidade: reflexões sobre o ato de ensinar |
title |
Communication in non-presentiality: reflections on the act of teaching |
spellingShingle |
Communication in non-presentiality: reflections on the act of teaching Araújo Moura, Filipe Antônio Não presencialidade Comunicação Educação No presencia Comunicación Educación Non-presence Communication Education |
title_short |
Communication in non-presentiality: reflections on the act of teaching |
title_full |
Communication in non-presentiality: reflections on the act of teaching |
title_fullStr |
Communication in non-presentiality: reflections on the act of teaching |
title_full_unstemmed |
Communication in non-presentiality: reflections on the act of teaching |
title_sort |
Communication in non-presentiality: reflections on the act of teaching |
author |
Araújo Moura, Filipe Antônio |
author_facet |
Araújo Moura, Filipe Antônio Ferreira Nunes, Andrea Karla |
author_role |
author |
author2 |
Ferreira Nunes, Andrea Karla |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Araújo Moura, Filipe Antônio Ferreira Nunes, Andrea Karla |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Não presencialidade Comunicação Educação No presencia Comunicación Educación Non-presence Communication Education |
topic |
Não presencialidade Comunicação Educação No presencia Comunicación Educación Non-presence Communication Education |
description |
This article is an extract derived from a larger research project, master’s dissertation, aimed at studying curriculum and skills to dialogue with continuing education, seeking to weave concatenations between the term communication from Chaves (2015), Do Valle (2015) and Matos (2009) in line with the Project Management Body of Knowledge (2013), and finalistic reflections about the contemporary media context through Han (2017), Buckinghm (2010) and Hall (2003). |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-12-28 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/71262 10.5902/2316882X71262 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/71262 |
identifier_str_mv |
10.5902/2316882X71262 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/71262/62892 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Cadernos de Comunicação; v. 27 n. 3 (2023): 2316-882X 1677-9061 reponame:Cadernos de Comunicação (Online) instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Cadernos de Comunicação (Online) |
collection |
Cadernos de Comunicação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
flavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com |
_version_ |
1809464000271876096 |