The use of product placement in video clips: an analysis of Bad Romance and Telephone
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cadernos de Comunicação (Online) |
Texto Completo: | http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/67805 |
Resumo: | The music vídeo has always been a relevant communication between artists, their fans and viewers. This study analyzes the insertion of brands and products in the video clips Bad Romance and Telephone, both by artist Lady Gaga. From the study, it was possible observe that the product placement tool has great potential in the field of publicity and advertising. |
id |
UFSM-4_f719a68c37c83f18c4e19080391500f9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/67805 |
network_acronym_str |
UFSM-4 |
network_name_str |
Cadernos de Comunicação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The use of product placement in video clips: an analysis of Bad Romance and TelephoneEl uso de product placement en videoclips: un análisis de Bad Romance y TelephoneO uso do product placement em videoclipes: uma análise de Bad Romance e TelephoneComunicaçãoProduct PlacementVideoclipeComunicaciónProduct PlacementVideoclipCommunicationProduct PlacementVideo clipThe music vídeo has always been a relevant communication between artists, their fans and viewers. This study analyzes the insertion of brands and products in the video clips Bad Romance and Telephone, both by artist Lady Gaga. From the study, it was possible observe that the product placement tool has great potential in the field of publicity and advertising.El video musical siempre há sido una forma relevante de comunicación entre artistas, sus fans y espectadores. Este estudio analiza la inseción de marcas y produtos en los videoclips Bad Romance y Telephone, ambos de la artista Lady Gaga. A partir del estudio, se pudo observar que la herramienta de product placement tiene un gran potencial en el campo de la publicidad y la publicidad.O videoclipe sempre foi uma forma de comunicação relevante entre os artistas, seus fãs e espectadores. O presente estudo analisa a inserção de marcas e produtos nos videoclipes Bad Romance e Telephone, ambos da artista Lady Gaga. A partir do estudo, foi possível observar que a ferramenta product placement tem um grande potencial no campo da publicidade e propaganda.Universidade Federal de Santa Maria2023-01-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa Exploratóriaapplication/pdfhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/67805Cadernos de Comunicação; v. 26 n. 3 (2022)2316-882X1677-9061reponame:Cadernos de Comunicação (Online)instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)instacron:UFSMporhttp://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/67805/50824Copyright (c) 2022 Cadernos de Comunicaçãohttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPinheiro, Cristiano Max PereiraIsrael, Danielade Paula, Lucas LagoasFerreira, Julia da Cruz2023-03-02T18:40:17Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/67805Revistahttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacaoPUBhttps://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/oaiflavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com2316-882X1677-9061opendoar:2023-03-02T18:40:17Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The use of product placement in video clips: an analysis of Bad Romance and Telephone El uso de product placement en videoclips: un análisis de Bad Romance y Telephone O uso do product placement em videoclipes: uma análise de Bad Romance e Telephone |
title |
The use of product placement in video clips: an analysis of Bad Romance and Telephone |
spellingShingle |
The use of product placement in video clips: an analysis of Bad Romance and Telephone Pinheiro, Cristiano Max Pereira Comunicação Product Placement Videoclipe Comunicación Product Placement Videoclip Communication Product Placement Video clip |
title_short |
The use of product placement in video clips: an analysis of Bad Romance and Telephone |
title_full |
The use of product placement in video clips: an analysis of Bad Romance and Telephone |
title_fullStr |
The use of product placement in video clips: an analysis of Bad Romance and Telephone |
title_full_unstemmed |
The use of product placement in video clips: an analysis of Bad Romance and Telephone |
title_sort |
The use of product placement in video clips: an analysis of Bad Romance and Telephone |
author |
Pinheiro, Cristiano Max Pereira |
author_facet |
Pinheiro, Cristiano Max Pereira Israel, Daniela de Paula, Lucas Lagoas Ferreira, Julia da Cruz |
author_role |
author |
author2 |
Israel, Daniela de Paula, Lucas Lagoas Ferreira, Julia da Cruz |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Pinheiro, Cristiano Max Pereira Israel, Daniela de Paula, Lucas Lagoas Ferreira, Julia da Cruz |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Comunicação Product Placement Videoclipe Comunicación Product Placement Videoclip Communication Product Placement Video clip |
topic |
Comunicação Product Placement Videoclipe Comunicación Product Placement Videoclip Communication Product Placement Video clip |
description |
The music vídeo has always been a relevant communication between artists, their fans and viewers. This study analyzes the insertion of brands and products in the video clips Bad Romance and Telephone, both by artist Lady Gaga. From the study, it was possible observe that the product placement tool has great potential in the field of publicity and advertising. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-01-06 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Pesquisa Exploratória |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/67805 |
url |
http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/67805 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://periodicos.ufsm.br/ccomunicacao/article/view/67805/50824 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2022 Cadernos de Comunicação http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2022 Cadernos de Comunicação http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal de Santa Maria |
dc.source.none.fl_str_mv |
Cadernos de Comunicação; v. 26 n. 3 (2022) 2316-882X 1677-9061 reponame:Cadernos de Comunicação (Online) instname:Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) instacron:UFSM |
instname_str |
Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
instacron_str |
UFSM |
institution |
UFSM |
reponame_str |
Cadernos de Comunicação (Online) |
collection |
Cadernos de Comunicação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Cadernos de Comunicação (Online) - Universidade Federal de Santa Maria (UFSM) |
repository.mail.fl_str_mv |
flavilisboa@gmail.com||flavilisboa@gmail.com |
_version_ |
1809464000242515968 |