APRENDER NA TV: OS PROGRAMAS EDUCATIVOS DA LA CINQUIÈME E DO CANAL FUTURA (1994-2002)
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Escritas: Revista do Colegiado de História do Câmpus de Araguaína |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/escritas/article/view/7470 |
Resumo: | This article aims to present the main programs related to the education category of La Cinquième and Canal Futura. La Cinquième, the French educational channel created in 1994 and the Futura channel, created in 1997, aimed to collaborate on improving educational rates in France and Brazil, and to this end explored diverse genres and formats. From the analysis of printed and audiovisual documentation of the two broadcasters, from the perspective of the new cultural history, we were able to establish the general lines of the action and demonstrate the distinctions and similarities between the public and private models of educational television implemented in the last decade of the twentieth century |
id |
UFT-2_32b545af4faa4ac3cb00298eb6478f21 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/7470 |
network_acronym_str |
UFT-2 |
network_name_str |
Escritas: Revista do Colegiado de História do Câmpus de Araguaína |
repository_id_str |
|
spelling |
APRENDER NA TV: OS PROGRAMAS EDUCATIVOS DA LA CINQUIÈME E DO CANAL FUTURA (1994-2002)This article aims to present the main programs related to the education category of La Cinquième and Canal Futura. La Cinquième, the French educational channel created in 1994 and the Futura channel, created in 1997, aimed to collaborate on improving educational rates in France and Brazil, and to this end explored diverse genres and formats. From the analysis of printed and audiovisual documentation of the two broadcasters, from the perspective of the new cultural history, we were able to establish the general lines of the action and demonstrate the distinctions and similarities between the public and private models of educational television implemented in the last decade of the twentieth centuryEste artigo tem por objetivo central apresentar os principais programas ligados à categoria educação da La Cinquième e do Canal Futura. A La Cinquième, canal educativo francês criado em 1994 e o Canal Futura criado em 1997, tinham por objetivo colaborar com a melhoria dos índices educacionais na França e no Brasil e com esse objetivo exploraram gêneros e formatos diversos. A partir da análise de documentação impressa e audiovisual das duas emissoras, sob a perspectiva da nova história cultural, conseguimos estabelecer as linhas gerais de ação e demonstrar as distinções e semelhanças entre os modelos público e privado de televisão educativa implantados na última década do século XX.Portal de Periódicos UFT2019-10-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/escritas/article/view/747010.20873/vol11n1pp116-131Revista Escritas; v. 11 n. 1 (2019): HISTÓRIA E CIÊNCIAS HUMANAS; 116-1312238-718810.20873/vol11n1reponame:Escritas: Revista do Colegiado de História do Câmpus de Araguaínainstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/escritas/article/view/7470/1589410.20873/vol11n1c15894Copyright (c) 2019 WELLINGTON AMARANTE OLIVEIRAinfo:eu-repo/semantics/openAccessAMARANTE OLIVEIRA, WELLINGTON 2023-09-16T16:10:22Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/7470Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/escritasPRIhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/escritas/oaioliviacormineiro@uft.edu.br||revistaescritas@uft.edu.br2238-71881981-5603opendoar:2023-09-16T16:10:22Escritas: Revista do Colegiado de História do Câmpus de Araguaína - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
APRENDER NA TV: OS PROGRAMAS EDUCATIVOS DA LA CINQUIÈME E DO CANAL FUTURA (1994-2002) |
title |
APRENDER NA TV: OS PROGRAMAS EDUCATIVOS DA LA CINQUIÈME E DO CANAL FUTURA (1994-2002) |
spellingShingle |
APRENDER NA TV: OS PROGRAMAS EDUCATIVOS DA LA CINQUIÈME E DO CANAL FUTURA (1994-2002) AMARANTE OLIVEIRA, WELLINGTON |
title_short |
APRENDER NA TV: OS PROGRAMAS EDUCATIVOS DA LA CINQUIÈME E DO CANAL FUTURA (1994-2002) |
title_full |
APRENDER NA TV: OS PROGRAMAS EDUCATIVOS DA LA CINQUIÈME E DO CANAL FUTURA (1994-2002) |
title_fullStr |
APRENDER NA TV: OS PROGRAMAS EDUCATIVOS DA LA CINQUIÈME E DO CANAL FUTURA (1994-2002) |
title_full_unstemmed |
APRENDER NA TV: OS PROGRAMAS EDUCATIVOS DA LA CINQUIÈME E DO CANAL FUTURA (1994-2002) |
title_sort |
APRENDER NA TV: OS PROGRAMAS EDUCATIVOS DA LA CINQUIÈME E DO CANAL FUTURA (1994-2002) |
author |
AMARANTE OLIVEIRA, WELLINGTON |
author_facet |
AMARANTE OLIVEIRA, WELLINGTON |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
AMARANTE OLIVEIRA, WELLINGTON |
description |
This article aims to present the main programs related to the education category of La Cinquième and Canal Futura. La Cinquième, the French educational channel created in 1994 and the Futura channel, created in 1997, aimed to collaborate on improving educational rates in France and Brazil, and to this end explored diverse genres and formats. From the analysis of printed and audiovisual documentation of the two broadcasters, from the perspective of the new cultural history, we were able to establish the general lines of the action and demonstrate the distinctions and similarities between the public and private models of educational television implemented in the last decade of the twentieth century |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-10-18 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/escritas/article/view/7470 10.20873/vol11n1pp116-131 |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/escritas/article/view/7470 |
identifier_str_mv |
10.20873/vol11n1pp116-131 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/escritas/article/view/7470/15894 10.20873/vol11n1c15894 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 WELLINGTON AMARANTE OLIVEIRA info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 WELLINGTON AMARANTE OLIVEIRA |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Portal de Periódicos UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Portal de Periódicos UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Escritas; v. 11 n. 1 (2019): HISTÓRIA E CIÊNCIAS HUMANAS; 116-131 2238-7188 10.20873/vol11n1 reponame:Escritas: Revista do Colegiado de História do Câmpus de Araguaína instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Escritas: Revista do Colegiado de História do Câmpus de Araguaína |
collection |
Escritas: Revista do Colegiado de História do Câmpus de Araguaína |
repository.name.fl_str_mv |
Escritas: Revista do Colegiado de História do Câmpus de Araguaína - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
oliviacormineiro@uft.edu.br||revistaescritas@uft.edu.br |
_version_ |
1799944314349944832 |