ÁFRICA IMAGINADA PELOS DISCENTES DA DISCIPLINA DE LITERATURA AFRICANA EM LÍNGUA PORTUGUESA
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | EntreLetras |
Texto Completo: | https://periodicos.ufnt.edu.br/index.php/entreletras/article/view/2728 |
Resumo: | This work is part of a research took placed at the Programa de Pós-Graduação em Letras da Universidade Federal do Tocantins which investigated the meanings of African literature in the reports of beginner teachers. This research has as its starting point the Law 10.639/03 which made compulsory the teaching of history and culture African-Brazilian and African in educational institutions in the country. Generating data we loan the Oral History semi-structured interview technique based on the following questions: 1) "What are the five (5) words that come to mind when you think about Africa?" 2) What are five (5) words that come to mind when thinking about Europe?" |
id |
UFT-4_ec9994c6a173d3d0a211ca72880089b2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.ufnt.acessoacademico.com.br:article/2728 |
network_acronym_str |
UFT-4 |
network_name_str |
EntreLetras |
repository_id_str |
|
spelling |
ÁFRICA IMAGINADA PELOS DISCENTES DA DISCIPLINA DE LITERATURA AFRICANA EM LÍNGUA PORTUGUESAlei 10.639/03história e cultura afro-brasileira e africanainvestigaçãoThis work is part of a research took placed at the Programa de Pós-Graduação em Letras da Universidade Federal do Tocantins which investigated the meanings of African literature in the reports of beginner teachers. This research has as its starting point the Law 10.639/03 which made compulsory the teaching of history and culture African-Brazilian and African in educational institutions in the country. Generating data we loan the Oral History semi-structured interview technique based on the following questions: 1) "What are the five (5) words that come to mind when you think about Africa?" 2) What are five (5) words that come to mind when thinking about Europe?"Este trabalho é parte de pesquisa desenvolvida no Programa de Pós-Graduação em Letras da Universidade Federal do Tocantins que investigou os sentidos da literatura Africana no relato de professores em formação inicial. Esta investigação tem como ponto de partida a Lei 10.639/03 que tornou obrigatório o ensino de história e cultura afro-brasileira e africana nas instituições de ensino de todo o país. Para geração dos dados tomamos de empréstimo da História Oral a técnica de entrevista semi-estruturada com base nas seguintes questões: 1) “Quais são as cinco (5) palavras que lhe vem à cabeça quando se pensa em África?” 2) Quais são as cinco (5) palavras que lhe vem à mente quando se pensa em Europa?”.Universidade Federal do Norte do Tocantins2016-10-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.ufnt.edu.br/index.php/entreletras/article/view/2728EntreLetras; v. 6 n. 2 (2015): O que pode a literatura?; 38-482179-3948reponame:EntreLetrasinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://periodicos.ufnt.edu.br/index.php/entreletras/article/view/2728/8935Copyright (c) 2016 EntreLetrasinfo:eu-repo/semantics/openAccessLacerda, Hélio Márcio NunesLacerda, Hélio Márcio Nunes2021-04-25T16:55:39Zoai:ojs2.ufnt.acessoacademico.com.br:article/2728Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/entreletras/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/entreletras/oaientreletrasuft@gmail.com || dirpesq@ufnt.edu.br2179-39482178-9479opendoar:2021-04-25T16:55:39EntreLetras - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
ÁFRICA IMAGINADA PELOS DISCENTES DA DISCIPLINA DE LITERATURA AFRICANA EM LÍNGUA PORTUGUESA |
title |
ÁFRICA IMAGINADA PELOS DISCENTES DA DISCIPLINA DE LITERATURA AFRICANA EM LÍNGUA PORTUGUESA |
spellingShingle |
ÁFRICA IMAGINADA PELOS DISCENTES DA DISCIPLINA DE LITERATURA AFRICANA EM LÍNGUA PORTUGUESA Lacerda, Hélio Márcio Nunes lei 10.639/03 história e cultura afro-brasileira e africana investigação |
title_short |
ÁFRICA IMAGINADA PELOS DISCENTES DA DISCIPLINA DE LITERATURA AFRICANA EM LÍNGUA PORTUGUESA |
title_full |
ÁFRICA IMAGINADA PELOS DISCENTES DA DISCIPLINA DE LITERATURA AFRICANA EM LÍNGUA PORTUGUESA |
title_fullStr |
ÁFRICA IMAGINADA PELOS DISCENTES DA DISCIPLINA DE LITERATURA AFRICANA EM LÍNGUA PORTUGUESA |
title_full_unstemmed |
ÁFRICA IMAGINADA PELOS DISCENTES DA DISCIPLINA DE LITERATURA AFRICANA EM LÍNGUA PORTUGUESA |
title_sort |
ÁFRICA IMAGINADA PELOS DISCENTES DA DISCIPLINA DE LITERATURA AFRICANA EM LÍNGUA PORTUGUESA |
author |
Lacerda, Hélio Márcio Nunes |
author_facet |
Lacerda, Hélio Márcio Nunes |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lacerda, Hélio Márcio Nunes Lacerda, Hélio Márcio Nunes |
dc.subject.por.fl_str_mv |
lei 10.639/03 história e cultura afro-brasileira e africana investigação |
topic |
lei 10.639/03 história e cultura afro-brasileira e africana investigação |
description |
This work is part of a research took placed at the Programa de Pós-Graduação em Letras da Universidade Federal do Tocantins which investigated the meanings of African literature in the reports of beginner teachers. This research has as its starting point the Law 10.639/03 which made compulsory the teaching of history and culture African-Brazilian and African in educational institutions in the country. Generating data we loan the Oral History semi-structured interview technique based on the following questions: 1) "What are the five (5) words that come to mind when you think about Africa?" 2) What are five (5) words that come to mind when thinking about Europe?" |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-10-04 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.ufnt.edu.br/index.php/entreletras/article/view/2728 |
url |
https://periodicos.ufnt.edu.br/index.php/entreletras/article/view/2728 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.ufnt.edu.br/index.php/entreletras/article/view/2728/8935 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 EntreLetras info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 EntreLetras |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Norte do Tocantins |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Norte do Tocantins |
dc.source.none.fl_str_mv |
EntreLetras; v. 6 n. 2 (2015): O que pode a literatura?; 38-48 2179-3948 reponame:EntreLetras instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
EntreLetras |
collection |
EntreLetras |
repository.name.fl_str_mv |
EntreLetras - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
entreletrasuft@gmail.com || dirpesq@ufnt.edu.br |
_version_ |
1808458993170907136 |