Digital Interactivity, Brand Management And Reputation Construction

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pereira Pinheiro, Cristiano Max
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Stürmer, Adriana, Wissmann, Débora, Pedroso, Heitor Moschen
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5708
Resumo: The article focuses on digital interactivity and brand management. Its objective is to analyze the digital interactions of Hotel Alpestre, located in Gramado, RS, with its clients, through TripAdvisor, as part of a process of brand management and reputation building. The study uses bibliographic and documentary research, as well as interviews. The data collected, along with the information obtained through interviews. Digital interactivity and brand management are connected through the actions performed by the hotel and the employees feel inserted and relevant to the processes of the organization, one of the principles of endobranding, demonstrating awareness of its role for brand management and building brand equity.
id UFT-7_0012da5bcb36e7a2286756d30a4dc31a
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/5708
network_acronym_str UFT-7
network_name_str Revista Observatório
repository_id_str
spelling Digital Interactivity, Brand Management And Reputation ConstructionInteractividad Digital, Gestión De Marca Y Construcción De la ReputaciónInteractivité numérique, gestion de la marque et réputationINTERATIVIDADE DIGITAL, GESTÃO DE MARCA E CONSTRUÇÃO DA REPUTAÇÃO: O Hotel Alpestre no TripadvisorGestão de marcaInteratividade digitalHotel AlpestreTripAdvisorInteratividade DigitalThe article focuses on digital interactivity and brand management. Its objective is to analyze the digital interactions of Hotel Alpestre, located in Gramado, RS, with its clients, through TripAdvisor, as part of a process of brand management and reputation building. The study uses bibliographic and documentary research, as well as interviews. The data collected, along with the information obtained through interviews. Digital interactivity and brand management are connected through the actions performed by the hotel and the employees feel inserted and relevant to the processes of the organization, one of the principles of endobranding, demonstrating awareness of its role for brand management and building brand equity.El artículo tiene como temas la interactividad digital y gestión de marca. Su objetivo es analizar las interacciones digitales del Hotel Alpestre, ubicado en Gramado, RS, con sus clientes, a través de TripAdvisor, como parte de un proceso de gestión de marca y de construcción de reputación. El estudio utiliza investigación bibliográfica y documental, así como entrevistas. Los datos recogidos, junto con la información obtenida a través de las entrevistas. La interactividad digital y la gestión de marca se muestran conectadas a través de las acciones realizadas por el hotel y los colaboradores se sienten insertados y relevantes para los procesos de la organización, uno de los principios del endobranding, demostrando conciencia de su papel para la gestión de marca y la construcción de la equidad de marca.L'article se concentre sur l'interactivité numérique et la gestion de la marque. Son objectif est d'analyser les interactions numériques de l'Hôtel Alpestre, situé à Gramado, RS, avec ses clients, à travers TripAdvisor, dans le cadre d'un processus de gestion de la marque et de construction de la réputation. L'étude utilise des recherches bibliographiques et documentaires, ainsi que des interviews. Les données collectées, ainsi que les informations obtenues par des entretiens. L'interactivité numérique et la gestion de la marque sont connectées à travers les actions de l'hôtel et les employés se sentent insérés et pertinents aux processus de l'organisation, un des principes d'endobranding, démontrant la conscience de son rôle pour la gestion de la marque et bâtir l'équité de la marque.O artigo tem como temas a interatividade digital e gestão de marca. Seu objetivo é analisar as interações digitais do Hotel Alpestre, localizado em Gramado, RS, com seus clientes, através do TripAdvisor, como parte de um processo de gestão de marca e de construção de reputação. O estudo utiliza pesquisa bibliográfica e documental, bem como entrevistas. Os dados levantados, juntamente com as informações obtidas através das entrevistas. A interatividade digital e a gestão de marca mostram-se conectadas por meio das ações realizadas pelo hotel e os colaboradores sentem-se inseridos e relevantes para os processos da organização, um dos princípios do endobranding, demonstrando consciência de seu papel para a gestão de marca e a construção da equidade de marca.Universidade Federal do Tocantins - UFT2019-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/570810.20873/uft.2447-4266.2019v5n6p197Observatory Journal; Vol. 5 No. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 197-231Observatorio Magazine; Vol. 5 Núm. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 197-231Observatoire Journal; Vol. 5 No. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 197-231Revista Observatório ; v. 5 n. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 197-2312447-426610.20873/uft.2447-4266.2019v5n6reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5708/16315Copyright (c) 2019 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessPereira Pinheiro, Cristiano MaxStürmer, AdrianaWissmann, DéboraPedroso, Heitor Moschen2020-01-21T19:28:25Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/5708Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2020-01-21T19:28:25Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv Digital Interactivity, Brand Management And Reputation Construction
Interactividad Digital, Gestión De Marca Y Construcción De la Reputación
Interactivité numérique, gestion de la marque et réputation
INTERATIVIDADE DIGITAL, GESTÃO DE MARCA E CONSTRUÇÃO DA REPUTAÇÃO: O Hotel Alpestre no Tripadvisor
title Digital Interactivity, Brand Management And Reputation Construction
spellingShingle Digital Interactivity, Brand Management And Reputation Construction
Pereira Pinheiro, Cristiano Max
Gestão de marca
Interatividade digital
Hotel Alpestre
TripAdvisor
Interatividade Digital
title_short Digital Interactivity, Brand Management And Reputation Construction
title_full Digital Interactivity, Brand Management And Reputation Construction
title_fullStr Digital Interactivity, Brand Management And Reputation Construction
title_full_unstemmed Digital Interactivity, Brand Management And Reputation Construction
title_sort Digital Interactivity, Brand Management And Reputation Construction
author Pereira Pinheiro, Cristiano Max
author_facet Pereira Pinheiro, Cristiano Max
Stürmer, Adriana
Wissmann, Débora
Pedroso, Heitor Moschen
author_role author
author2 Stürmer, Adriana
Wissmann, Débora
Pedroso, Heitor Moschen
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pereira Pinheiro, Cristiano Max
Stürmer, Adriana
Wissmann, Débora
Pedroso, Heitor Moschen
dc.subject.por.fl_str_mv Gestão de marca
Interatividade digital
Hotel Alpestre
TripAdvisor
Interatividade Digital
topic Gestão de marca
Interatividade digital
Hotel Alpestre
TripAdvisor
Interatividade Digital
description The article focuses on digital interactivity and brand management. Its objective is to analyze the digital interactions of Hotel Alpestre, located in Gramado, RS, with its clients, through TripAdvisor, as part of a process of brand management and reputation building. The study uses bibliographic and documentary research, as well as interviews. The data collected, along with the information obtained through interviews. Digital interactivity and brand management are connected through the actions performed by the hotel and the employees feel inserted and relevant to the processes of the organization, one of the principles of endobranding, demonstrating awareness of its role for brand management and building brand equity.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-10-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5708
10.20873/uft.2447-4266.2019v5n6p197
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5708
identifier_str_mv 10.20873/uft.2447-4266.2019v5n6p197
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/5708/16315
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Observatório
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Revista Observatório
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
dc.source.none.fl_str_mv Observatory Journal; Vol. 5 No. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 197-231
Observatorio Magazine; Vol. 5 Núm. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 197-231
Observatoire Journal; Vol. 5 No. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 197-231
Revista Observatório ; v. 5 n. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 197-231
2447-4266
10.20873/uft.2447-4266.2019v5n6
reponame:Revista Observatório
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Revista Observatório
collection Revista Observatório
repository.name.fl_str_mv Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1754639095014883328