REDEFINING THE PROPOSALS OF THE TEACHING BOOK UNDER THE LIGHT OF THE VII CONFINTEA.
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/15768 |
Resumo: | The purpose of this article was to analyze a collection of high school books from the convergences and divergences of the VII International Conference of Adults, referring to the role of the person with disabilities. The methodology used was a qualitative bibliographic review carried out in databases and in three books that are part of the Diálogos collection. The results show that people with disabilities lack representation and we conclude that books should bring more narratives about these people. |
id |
UFT-7_0b10d50c44c736f42cb8f015822a9885 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/15768 |
network_acronym_str |
UFT-7 |
network_name_str |
Revista Observatório |
repository_id_str |
|
spelling |
REDEFINING THE PROPOSALS OF THE TEACHING BOOK UNDER THE LIGHT OF THE VII CONFINTEA.REDEFINIENDO LAS PROPUESTAS DEL LIBRO DOCENTE A LA LUZ DE LA VII CONFINTEA.REDEFININDO AS PROPOSTAS DO LIVRO DIDÁTICO SOB A LUZ DA VII CONFINTEA.DiversidadeInclusãoCONFINTEASRepresentatividadeDiversidadeInclusãoCONFINTEASRepresentatividadeDiversityInclusionCONFINTEASRepresentativenessDiversityInclusionCONFINTEASRepresentativenessDiversidadInclusiónCONFINTEASRepresentatividadDiversidadInclusiónCONFINTEASRepresentatividadThe purpose of this article was to analyze a collection of high school books from the convergences and divergences of the VII International Conference of Adults, referring to the role of the person with disabilities. The methodology used was a qualitative bibliographic review carried out in databases and in three books that are part of the Diálogos collection. The results show that people with disabilities lack representation and we conclude that books should bring more narratives about these people. El propósito de este artículo fue analizar una colección de libros de secundaria a partir de las convergencias y divergencias de la VII Conferencia Internacional de Adultos, referentes al rol de la persona con discapacidad. La metodología utilizada fue una revisión bibliográfica cualitativa realizada en bases de datos y en tres libros que forman parte de la colección Diálogos. Los resultados muestran que las personas con discapacidad carecen de representación y concluimos que los libros deberían traer más narrativas sobre estas personas.A proposta desse artigo foi analisar uma coleção de livros de Ensino Médio a partir das convergências e divergências da VII Conferência Internacional de Adultos, referente ao protagonismo da pessoa com deficiência. A metodologia empregada foi uma revisão bibliográfica qualitativa feita em bases de dados e em três livros que fazem parte da coleção Diálogos. Os resultados apontam que falta representatividade das pessoas com deficiências e concluímos que os livros devem trazer mais narrativas sobre estas pessoas.Universidade Federal do Tocantins - UFT2023-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigoapplication/pdfapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1576810.20873/uft.2447-4266.2023v9n1a27ptObservatory Journal; Vol. 9 No. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a27ptObservatorio Magazine; Vol. 9 Núm. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a27ptObservatoire Journal; Vol. 9 No. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a27ptRevista Observatório ; v. 9 n. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a27pt2447-426610.20873/10.20873/uft.2447-4266.2023v9n1reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/15768/22051https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/15768/22052EnsinoCopyright (c) 2023 Revista Observatório http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFurtado de Oliveira, Alessandrade Farias Barros , JacquelineMariani Braz, Ruth Maria2024-01-01T00:20:03Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/15768Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2024-01-01T00:20:03Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
REDEFINING THE PROPOSALS OF THE TEACHING BOOK UNDER THE LIGHT OF THE VII CONFINTEA. REDEFINIENDO LAS PROPUESTAS DEL LIBRO DOCENTE A LA LUZ DE LA VII CONFINTEA. REDEFININDO AS PROPOSTAS DO LIVRO DIDÁTICO SOB A LUZ DA VII CONFINTEA. |
title |
REDEFINING THE PROPOSALS OF THE TEACHING BOOK UNDER THE LIGHT OF THE VII CONFINTEA. |
spellingShingle |
REDEFINING THE PROPOSALS OF THE TEACHING BOOK UNDER THE LIGHT OF THE VII CONFINTEA. Furtado de Oliveira, Alessandra Diversidade Inclusão CONFINTEAS Representatividade Diversidade Inclusão CONFINTEAS Representatividade Diversity Inclusion CONFINTEAS Representativeness Diversity Inclusion CONFINTEAS Representativeness Diversidad Inclusión CONFINTEAS Representatividad Diversidad Inclusión CONFINTEAS Representatividad |
title_short |
REDEFINING THE PROPOSALS OF THE TEACHING BOOK UNDER THE LIGHT OF THE VII CONFINTEA. |
title_full |
REDEFINING THE PROPOSALS OF THE TEACHING BOOK UNDER THE LIGHT OF THE VII CONFINTEA. |
title_fullStr |
REDEFINING THE PROPOSALS OF THE TEACHING BOOK UNDER THE LIGHT OF THE VII CONFINTEA. |
title_full_unstemmed |
REDEFINING THE PROPOSALS OF THE TEACHING BOOK UNDER THE LIGHT OF THE VII CONFINTEA. |
title_sort |
REDEFINING THE PROPOSALS OF THE TEACHING BOOK UNDER THE LIGHT OF THE VII CONFINTEA. |
author |
Furtado de Oliveira, Alessandra |
author_facet |
Furtado de Oliveira, Alessandra de Farias Barros , Jacqueline Mariani Braz, Ruth Maria |
author_role |
author |
author2 |
de Farias Barros , Jacqueline Mariani Braz, Ruth Maria |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Furtado de Oliveira, Alessandra de Farias Barros , Jacqueline Mariani Braz, Ruth Maria |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Diversidade Inclusão CONFINTEAS Representatividade Diversidade Inclusão CONFINTEAS Representatividade Diversity Inclusion CONFINTEAS Representativeness Diversity Inclusion CONFINTEAS Representativeness Diversidad Inclusión CONFINTEAS Representatividad Diversidad Inclusión CONFINTEAS Representatividad |
topic |
Diversidade Inclusão CONFINTEAS Representatividade Diversidade Inclusão CONFINTEAS Representatividade Diversity Inclusion CONFINTEAS Representativeness Diversity Inclusion CONFINTEAS Representativeness Diversidad Inclusión CONFINTEAS Representatividad Diversidad Inclusión CONFINTEAS Representatividad |
description |
The purpose of this article was to analyze a collection of high school books from the convergences and divergences of the VII International Conference of Adults, referring to the role of the person with disabilities. The methodology used was a qualitative bibliographic review carried out in databases and in three books that are part of the Diálogos collection. The results show that people with disabilities lack representation and we conclude that books should bring more narratives about these people. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-12-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/15768 10.20873/uft.2447-4266.2023v9n1a27pt |
url |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/15768 |
identifier_str_mv |
10.20873/uft.2447-4266.2023v9n1a27pt |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/15768/22051 https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/15768/22052 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista Observatório http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Revista Observatório http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Ensino |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Federal do Tocantins - UFT |
dc.source.none.fl_str_mv |
Observatory Journal; Vol. 9 No. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a27pt Observatorio Magazine; Vol. 9 Núm. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a27pt Observatoire Journal; Vol. 9 No. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a27pt Revista Observatório ; v. 9 n. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a27pt 2447-4266 10.20873/10.20873/uft.2447-4266.2023v9n1 reponame:Revista Observatório instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT) instacron:UFT |
instname_str |
Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
instacron_str |
UFT |
institution |
UFT |
reponame_str |
Revista Observatório |
collection |
Revista Observatório |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1798313242665156608 |