REDEFINING THE PROPOSALS OF THE TEACHING BOOK UNDER THE LIGHT OF THE VII CONFINTEA.

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Furtado de Oliveira, Alessandra
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: de Farias Barros , Jacqueline, Mariani Braz, Ruth Maria
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Observatório
Texto Completo: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/15768
Resumo: The purpose of this article was to analyze a collection of high school books from the convergences and divergences of the VII International Conference of Adults, referring to the role of the person with disabilities. The methodology used was a qualitative bibliographic review carried out in databases and in three books that are part of the Diálogos collection. The results show that people with disabilities lack representation and we conclude that books should bring more narratives about these people.  
id UFT-7_0b10d50c44c736f42cb8f015822a9885
oai_identifier_str oai:ojs.revista.uft.edu.br:article/15768
network_acronym_str UFT-7
network_name_str Revista Observatório
repository_id_str
spelling REDEFINING THE PROPOSALS OF THE TEACHING BOOK UNDER THE LIGHT OF THE VII CONFINTEA.REDEFINIENDO LAS PROPUESTAS DEL LIBRO DOCENTE A LA LUZ DE LA VII CONFINTEA.REDEFININDO AS PROPOSTAS DO LIVRO DIDÁTICO SOB A LUZ DA VII CONFINTEA.DiversidadeInclusãoCONFINTEASRepresentatividadeDiversidadeInclusãoCONFINTEASRepresentatividadeDiversityInclusionCONFINTEASRepresentativenessDiversityInclusionCONFINTEASRepresentativenessDiversidadInclusiónCONFINTEASRepresentatividadDiversidadInclusiónCONFINTEASRepresentatividadThe purpose of this article was to analyze a collection of high school books from the convergences and divergences of the VII International Conference of Adults, referring to the role of the person with disabilities. The methodology used was a qualitative bibliographic review carried out in databases and in three books that are part of the Diálogos collection. The results show that people with disabilities lack representation and we conclude that books should bring more narratives about these people.  El propósito de este artículo fue analizar una colección de libros de secundaria a partir de las convergencias y divergencias de la VII Conferencia Internacional de Adultos, referentes al rol de la persona con discapacidad. La metodología utilizada fue una revisión bibliográfica cualitativa realizada en bases de datos y en tres libros que forman parte de la colección Diálogos. Los resultados muestran que las personas con discapacidad carecen de representación y concluimos que los libros deberían traer más narrativas sobre estas personas.A proposta desse artigo foi analisar uma coleção de livros de Ensino Médio a partir das convergências e divergências da VII Conferência Internacional de Adultos, referente ao protagonismo da pessoa com deficiência. A metodologia empregada foi uma revisão bibliográfica qualitativa feita em bases de dados e em três livros que fazem parte da coleção Diálogos. Os resultados apontam que falta representatividade das pessoas com deficiências e concluímos que os livros devem trazer mais narrativas sobre estas pessoas.Universidade Federal do Tocantins - UFT2023-12-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigoapplication/pdfapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/1576810.20873/uft.2447-4266.2023v9n1a27ptObservatory Journal; Vol. 9 No. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a27ptObservatorio Magazine; Vol. 9 Núm. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a27ptObservatoire Journal; Vol. 9 No. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a27ptRevista Observatório ; v. 9 n. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a27pt2447-426610.20873/10.20873/uft.2447-4266.2023v9n1reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/15768/22051https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/15768/22052EnsinoCopyright (c) 2023 Revista Observatório http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessFurtado de Oliveira, Alessandrade Farias Barros , JacquelineMariani Braz, Ruth Maria2024-01-01T00:20:03Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/15768Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oai2447-42662447-4266opendoar:2024-01-01T00:20:03Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false
dc.title.none.fl_str_mv REDEFINING THE PROPOSALS OF THE TEACHING BOOK UNDER THE LIGHT OF THE VII CONFINTEA.
REDEFINIENDO LAS PROPUESTAS DEL LIBRO DOCENTE A LA LUZ DE LA VII CONFINTEA.
REDEFININDO AS PROPOSTAS DO LIVRO DIDÁTICO SOB A LUZ DA VII CONFINTEA.
title REDEFINING THE PROPOSALS OF THE TEACHING BOOK UNDER THE LIGHT OF THE VII CONFINTEA.
spellingShingle REDEFINING THE PROPOSALS OF THE TEACHING BOOK UNDER THE LIGHT OF THE VII CONFINTEA.
Furtado de Oliveira, Alessandra
Diversidade
Inclusão
CONFINTEAS
Representatividade
Diversidade
Inclusão
CONFINTEAS
Representatividade
Diversity
Inclusion
CONFINTEAS
Representativeness
Diversity
Inclusion
CONFINTEAS
Representativeness
Diversidad
Inclusión
CONFINTEAS
Representatividad
Diversidad
Inclusión
CONFINTEAS
Representatividad
title_short REDEFINING THE PROPOSALS OF THE TEACHING BOOK UNDER THE LIGHT OF THE VII CONFINTEA.
title_full REDEFINING THE PROPOSALS OF THE TEACHING BOOK UNDER THE LIGHT OF THE VII CONFINTEA.
title_fullStr REDEFINING THE PROPOSALS OF THE TEACHING BOOK UNDER THE LIGHT OF THE VII CONFINTEA.
title_full_unstemmed REDEFINING THE PROPOSALS OF THE TEACHING BOOK UNDER THE LIGHT OF THE VII CONFINTEA.
title_sort REDEFINING THE PROPOSALS OF THE TEACHING BOOK UNDER THE LIGHT OF THE VII CONFINTEA.
author Furtado de Oliveira, Alessandra
author_facet Furtado de Oliveira, Alessandra
de Farias Barros , Jacqueline
Mariani Braz, Ruth Maria
author_role author
author2 de Farias Barros , Jacqueline
Mariani Braz, Ruth Maria
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Furtado de Oliveira, Alessandra
de Farias Barros , Jacqueline
Mariani Braz, Ruth Maria
dc.subject.por.fl_str_mv Diversidade
Inclusão
CONFINTEAS
Representatividade
Diversidade
Inclusão
CONFINTEAS
Representatividade
Diversity
Inclusion
CONFINTEAS
Representativeness
Diversity
Inclusion
CONFINTEAS
Representativeness
Diversidad
Inclusión
CONFINTEAS
Representatividad
Diversidad
Inclusión
CONFINTEAS
Representatividad
topic Diversidade
Inclusão
CONFINTEAS
Representatividade
Diversidade
Inclusão
CONFINTEAS
Representatividade
Diversity
Inclusion
CONFINTEAS
Representativeness
Diversity
Inclusion
CONFINTEAS
Representativeness
Diversidad
Inclusión
CONFINTEAS
Representatividad
Diversidad
Inclusión
CONFINTEAS
Representatividad
description The purpose of this article was to analyze a collection of high school books from the convergences and divergences of the VII International Conference of Adults, referring to the role of the person with disabilities. The methodology used was a qualitative bibliographic review carried out in databases and in three books that are part of the Diálogos collection. The results show that people with disabilities lack representation and we conclude that books should bring more narratives about these people.  
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-12-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/15768
10.20873/uft.2447-4266.2023v9n1a27pt
url https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/15768
identifier_str_mv 10.20873/uft.2447-4266.2023v9n1a27pt
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/15768/22051
https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/15768/22052
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2023 Revista Observatório
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2023 Revista Observatório
http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Ensino
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal do Tocantins - UFT
dc.source.none.fl_str_mv Observatory Journal; Vol. 9 No. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a27pt
Observatorio Magazine; Vol. 9 Núm. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a27pt
Observatoire Journal; Vol. 9 No. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a27pt
Revista Observatório ; v. 9 n. 1 (2023): Teaching, Training and New Communication and Information Technologies / Ensino, Formação e Novas Tecnologias da Comunicação e da Informação; a27pt
2447-4266
10.20873/10.20873/uft.2447-4266.2023v9n1
reponame:Revista Observatório
instname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron:UFT
instname_str Universidade Federal do Tocantins (UFT)
instacron_str UFT
institution UFT
reponame_str Revista Observatório
collection Revista Observatório
repository.name.fl_str_mv Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1798313242665156608