RESPONSE OF YOUTUBE SPECTATORS TO INTEGRATED PROPAGANDA TO THE VIDEO CONTENT
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Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Observatório |
Texto Completo: | https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6218 |
Resumo: | This article purpose to analyze the response of YouTube users to advertisement inserted within the content of videos. To reach this aim, an exploratory and qualitative research was carried out through the netnographic method. As main results it was perceived that there are five models used by content producers for the insertion of advertisements in the content of videos. The models with the highest response from users were those who presented the product for a longer period of time. Since the advertisements that presented a more positive response from the users were those that generated information, entertainment or were customized for the audience that attended them. |
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RESPONSE OF YOUTUBE SPECTATORS TO INTEGRATED PROPAGANDA TO THE VIDEO CONTENTRESPUESTA DE LOS ESPECTADORES DEL YOUTUBE A PROPAGANDAS INTEGRADAS AL CONTENIDO DE VÍDEORÉACTION DES SPECTATEURS DE YOUTUBE À DES PROPAGANDES INTÉGRÉS AU CONTENU VIDÉOA RESPOSTA DOS ESPECTADORES DO YOUTUBE A PROPAGANDAS INTEGRADAS AO CONTEÚDO DE VÍDEOS: um estudo netnográficoYouTube; Propaganda; Netnografia.publicidadeYouTubeThis article purpose to analyze the response of YouTube users to advertisement inserted within the content of videos. To reach this aim, an exploratory and qualitative research was carried out through the netnographic method. As main results it was perceived that there are five models used by content producers for the insertion of advertisements in the content of videos. The models with the highest response from users were those who presented the product for a longer period of time. Since the advertisements that presented a more positive response from the users were those that generated information, entertainment or were customized for the audience that attended them.El presente artículo tiene como objetivo analizar la respuesta de usuarios de YouTube a propagandas insertadas em el contenido de videos. Para llegar a tal objetivo se realizó una investigación exploratoria y cualitativa por médio del método netnográfico. Como principales resultados se observó que existen cinco modelos utilizados por los productores de contenido para la inserción de propagandas en el contenido de los vídeos. Los modelos con más respuesta por parte de los usuarios fueron aquellos que presentaban el producto por un período mayor de tiempo. Siendo que las propagaciones que presentaron una respuesta más positiva de los usuarios fueron aquellas que generaron información, entretenimiento o eran personalizadas al público que las asistieron.Le but de cet article est d'analyser la réaction des utilisateurs de YouTube à l'existence d'une publicité insérée dans le contenu des vidéos afin de réaliser une recherche exploratoire et qualitative à l'aide de la méthode netnographique. Comme principaux résultats, il a été observé que les producteurs de contenu utilisaient cinq modèles pour insérer des publicités dans le contenu des vidéos. Les modèles qui ont obtenu le plus grand nombre de réponses des utilisateurs sont ceux qui ont présenté le produit pendant une période plus longue. Étant donné que les publicités présentant une réponse plus positive de la part des utilisateurs étaient celles générant des informations, des divertissements ou personnalisées pour le public qui les fréquentait.O presente artigo tem por objetivo analisar a resposta de usuários do YouTube à existência de propaganda inserida dentro do conteúdo de vídeosPara se chegar a tal objetivo foi realizada uma pesquisa exploratória e qualitativa através do método netnográfico. Como principais resultados foi observado que existem cinco modelos utilizados pelos produtores de conteúdo para a inserção de propagandas no conteúdo de vídeos. Os modelos com maior resposta por parte dos usuários foram aqueles que apresentavam o produto por um período maior de tempo. Sendo que as propagandas que apresentaram uma resposta mais positiva dos usuários foram aquelas que geraram informação, entretenimento ou eram customizadas para o público que as assistiram. PALAVRAS-CHAVE: YouTube; Propaganda; Netnografia. ABSTRACT This article purpose to analyze the response of YouTube users to advertisement inserted within the content of videos. To reach this aim, an exploratory and qualitative research was carried out through the netnographic method. As main results it was perceived that there are five models used by content producers for the insertion of advertisements in the content of videos. The models with the highest response from users were those who presented the product for a longer period of time. Since the advertisements that presented a more positive response from the users were those that generated information, entertainment or were customized for the audience that attended them. KEYWORDS: YouTube; Advertising; Netnography. RESUMEN El presente artículo tiene como objetivo analizar la respuesta de usuarios de YouTube a propagandas insertadas em el contenido de videos. Para llegar a tal objetivo se realizó una investigación exploratoria y cualitativa por médio del método netnográfico. Como principales resultados se observó que existen cinco modelos utilizados por los productores de contenido para la inserción de propagandas en el contenido de los vídeos. Los modelos con más respuesta por parte de los usuarios fueron aquellos que presentaban el producto por un período mayor de tiempo. Siendo que las propagaciones que presentaron una respuesta más positiva de los usuarios fueron aquellas que generaron información, entretenimiento o eran personalizadas al público que las asistieron. PALABRAS CLAVE: YouTube; publicidad; Netnografía.Universidade Federal do Tocantins - UFT2019-10-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersiontextotextotexteinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/621810.20873/uft.2447-4266.2019v5n6p171Observatory Journal; Vol. 5 No. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 171-196Observatorio Magazine; Vol. 5 Núm. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 171-196Observatoire Journal; Vol. 5 No. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 171-196Revista Observatório ; v. 5 n. 6 (2019): v. 5 n. 6 (2019): Netnografia e Humanidades Digitais: perspectivas e desafios Out-Dez (2019); 171-1962447-426610.20873/uft.2447-4266.2019v5n6reponame:Revista Observatórioinstname:Universidade Federal do Tocantins (UFT)instacron:UFTporhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/article/view/6218/16314Copyright (c) 2019 Revista Observatórioinfo:eu-repo/semantics/openAccessCorso, Kathiane BenedettiBarcellos, Matheus de Mello2020-01-21T19:28:24Zoai:ojs.revista.uft.edu.br:article/6218Revistahttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/indexPUBhttps://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/observatorio/oaigilsonportouft@gmail.com||gilsonporto@uft.edu.br||2447-42662447-4266opendoar:2020-01-21T19:28:24Revista Observatório - Universidade Federal do Tocantins (UFT)false |
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