Smart briefing: plataforma de captaçãço de briefing automatizada
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2020 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Repositório Institucional da UFU |
Texto Completo: | https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/30553 http://doi.org/10.14393/ufu.di.2020.555 |
Resumo: | This project has an objective to develop a prototype of a plataform that solves the challenges faces day by day at the publicity agencies, such as the difficulty in collecting information about visual preferences. The interviews that normally leads to the conception of briefing, usually doesn’t generate exact data about how to proceed to create the publicity material. It is noticed that the clients of this type of service provider in the majority are small businessmen who do not have a great structure of communication and marketing, but they need the services of an agency and, besides the lack of a strategic planning structure for their communication they do not have the financial resources to hire a consultant to do this survey. In addition, the profile of the clients that hire ad agencies services is of a demanding and rigorous customer regarding quality and deadlines. Given this scenario, it is necessary to create ways to improve this information collection and strategic planning of the campaigns, but without costing agencies. In search of offering a tool that collaborates with this survey of customer data and preferences it is intended to develop a platform that can trace the creative direction from an interactive questionnaire and based on behavioral bases that selects customer preferences visually and beside this, the feedback (provided by agencies clients) can improve the experience of the client and the communication service provider |
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Smart briefing: plataforma de captaçãço de briefing automatizadaSmart briefing: automated briefing capture platformComunicaçãoCommunicationTecnologiaAgência de PublicidadeBriefingCaptação AutomatizadaAgency of AdvertisingBriefingAutomated CaptureCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO::COMUNICACAO VISUALEducaçãoThis project has an objective to develop a prototype of a plataform that solves the challenges faces day by day at the publicity agencies, such as the difficulty in collecting information about visual preferences. The interviews that normally leads to the conception of briefing, usually doesn’t generate exact data about how to proceed to create the publicity material. It is noticed that the clients of this type of service provider in the majority are small businessmen who do not have a great structure of communication and marketing, but they need the services of an agency and, besides the lack of a strategic planning structure for their communication they do not have the financial resources to hire a consultant to do this survey. In addition, the profile of the clients that hire ad agencies services is of a demanding and rigorous customer regarding quality and deadlines. Given this scenario, it is necessary to create ways to improve this information collection and strategic planning of the campaigns, but without costing agencies. In search of offering a tool that collaborates with this survey of customer data and preferences it is intended to develop a platform that can trace the creative direction from an interactive questionnaire and based on behavioral bases that selects customer preferences visually and beside this, the feedback (provided by agencies clients) can improve the experience of the client and the communication service providerDissertação (Mestrado)Este relatório apresenta os resultados do desenvolvimento de um protótipo de plataforma de briefing automatizada que tem o objetivo de solucionar um dos principais desafios enfrentados no dia a dia das agências de publicidade: a dificuldade em coletar e tratar informações sobre as preferências dos clientes demandantes de serviços de comunicação. Observa-se que, geralmente, as entrevistas que conduzem a elaboração do briefing não produzem dados exatos sobre o direcionamento criativo das peças publicitárias. Identifica-se que os clientes desse tipo de prestador de serviços são, na maioria dos casos, pequenos empresários que precisam de uma agência, mas não possuem uma grande estrutura de comunicação e marketing e nem dispõem de recursos financeiros para contratar uma consultoria que faça esse levantamento de informações, dificultando o trabalho das agências. Por outro lado, o perfil dos clientes que contratam serviços de agências de publicidade, entre os mais perceptíveis, é de grande exigência e rigor quanto à qualidade e ao cumprimento de prazos. Diante desse cenário, torna-se necessário criar formas de melhorar esse levantamento de informações e o planejamento estratégico das campanhas, porém, sem onerar o custo dos prestadores de serviços. Em busca de oferecer uma ferramenta que colabore com esse levantamento de dados e preferências dos clientes, foi desenvolvida uma plataforma que traça o direcionamento criativo, por meio de um questionário interativo e fundamentado em bases comportamentais que seleciona as preferências do cliente de forma visual e que, além disso, por meio do feedback dado pelos clientes (das agências) melhora a experiência do prestador de serviços de comunicação, diminuindo seu esforço e dando celeridade ao processo.Universidade Federal de UberlândiaBrasilPrograma de Pós-graduação em Tecnologias, Comunicação e Educação (Mestrado Profissional)Andrade, Ivanise Hilbig dehttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4245866T2&tokenCaptchar=03AGdBq24rHCAcBPM4NMVCjsE-GeO8nSjZfD97EGOCOWgSInupqWR0IMB5q3vwG69Fu8R1KoC6cyirbN6V53ucH-Ark_qzPGG17wpJEKHhvNnCjw6bqjGY28Kq7zLHMr3kMS_3vOiu-Qn0c7rZpu_x2vlFe6JTsKq-VnesLWJWevaaCP5n5hxl_9hPXsViKo5dudcsa9FzoXC3THiHXShv5Y2sBlZv9wUzlteBSqF016OuH5P-3jI-v8VqgCsR-a2DhevsifWYJNEHaS97rAWPaOQl5h2rILYSWks6cEo2vyxWkl6GEmsQkti8xw0lcB6BBQYi5hQELepWa4zTqAdPvds9WffmbaEJX5muR7Fy4piYIaMR-ubyHYvw83eCqgbDUorlskZAS1_qNHdfGh07yLPwrwFv2gy7w0GKgDjFsq6X5vXXqOck9r7r_VTaGteyf3u7V_K8VihrIHPSFCD0VatgDWfNHWWv-3mANnyGCmUis-IE-JEjG5_e2O8CJgLcNlJfEPzFeGScQDFyf8TlXM0kvyo1pbj8vASantos, Adriana Cristina Omena dosReino, Luciana da Silva SouzaQueiroz, Paola Danyelle Novaes2020-12-03T23:04:54Z2020-12-03T23:04:54Z2020-08-28info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/masterThesisapplication/pdfQUEIROZ, Paola Danyelle Novaes. Smart Briefing: Plataforma de captação de briefing automatizada. 2020. 197 f. Dissertação (Mestrado Profissional em Tecnologias, Comunicação e Educação) - Universidade Federal de Uberlândia, Uberlândia, 2020. DOI http://doi.org/10.14393/ufu.di.2020.555https://repositorio.ufu.br/handle/123456789/30553http://doi.org/10.14393/ufu.di.2020.555porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Institucional da UFUinstname:Universidade Federal de Uberlândia (UFU)instacron:UFU2020-12-04T06:16:16Zoai:repositorio.ufu.br:123456789/30553Repositório InstitucionalONGhttp://repositorio.ufu.br/oai/requestdiinf@dirbi.ufu.bropendoar:2020-12-04T06:16:16Repositório Institucional da UFU - Universidade Federal de Uberlândia (UFU)false |
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