The best thing in the world is to be a public servant. Is it?
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Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
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Título da fonte: | Administração Pública e Gestão Social |
Texto Completo: | https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4593 |
Resumo: | The case study AGESC - Public Services Regulatory Agency of Santa Catarina aims to lead students to develop a critical awareness of organizational structures (linear, functional, line-staff and commission) and quality of life in the public sector. Pablo, Augustus and Peter, are the main characters in the problem situation, they seek to restructure, as the aim of improving the management and organizational performance. The AGESC has experienced several problems, among them: high turnover, a result of low wages and also the lack of counselors to make decisions, which causes inflexibility in the administrative process. To obtain data were used without-structured interviews with the President and two directors. The case contributes to the discussions in the disciplines of public administration and organizations, systems and methods. Key Words: Organizational Structure, Quality of Life, Organizational Management. |
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The best thing in the world is to be a public servant. Is it?A melhor coisa do mundo é ser servidor público. Será?Gestão PúblicaThe case study AGESC - Public Services Regulatory Agency of Santa Catarina aims to lead students to develop a critical awareness of organizational structures (linear, functional, line-staff and commission) and quality of life in the public sector. Pablo, Augustus and Peter, are the main characters in the problem situation, they seek to restructure, as the aim of improving the management and organizational performance. The AGESC has experienced several problems, among them: high turnover, a result of low wages and also the lack of counselors to make decisions, which causes inflexibility in the administrative process. To obtain data were used without-structured interviews with the President and two directors. The case contributes to the discussions in the disciplines of public administration and organizations, systems and methods. Key Words: Organizational Structure, Quality of Life, Organizational Management. O caso para ensino da AGESC – Agência Reguladora de Serviços Públicos de Santa Catarina tem como objetivo levar os alunos a desenvolverem uma percepção crítica sobre estruturas organizacionais (linear, funcional, linha-staff e comissão) e qualidade de vida no setor público. Pablo, Augusto e Pedro, são os personagens principais na situação problema, em que buscam fazer uma reestruturação, como o intuito de melhorar a gestão e o desempenho organizacional. A AGESC vem passando por vários problemas, dentre os quais: a alta rotatividade, em consequência dos baixos salários e, também, a falta de conselheiros para tomadas de decisões, o que provoca o engessamento no processo administrativo. Para obtenção de dados foram utilizadas entrevistas semiestruturada com o Presidente e dois diretores. O caso contribui para as discussões nas disciplinas de administração pública e organizações, sistemas e métodos. Palavras-Chave: Estrutura Organizacional, Qualidade de Vida, Gestão Organizacional. Universidade Federal de Viçosa2014-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/459310.21118/apgs.v6i4.4593Revista de Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2014: 6(4) 168-219; 211-219Administração Pública e Gestão Social; october-december 2014: 6(4) 168-219; 211-219Revista de Administração Pública e Gestão Social; octubre-diciembre 2014: 6(4) 168-219; 211-219Revista de Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2014: 6(4) 168-219; 211-219Revista de Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2014: 6(4) 168-219; 211-219Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2014: 6(4) 168-219; 211-219Revista de Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2014: 6(4) 168-219; 211-2192175-5787reponame:Administração Pública e Gestão Socialinstname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4593/2397https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4593/2398Queiroz, Ayrton SantosSchnitzler, Edimeia LilianiMarinho, Sidnei VieiraAlberton, Aneteinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-06-25T19:51:11Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/4593Revistahttps://periodicos.ufv.br/apgsPUBhttps://periodicos.ufv.br/apgs/oaiapgs.ufv@gmail.com||wescleysxavier@yahoo.com.br2175-57872175-5787opendoar:2019-06-25T19:51:11Administração Pública e Gestão Social - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false |
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