The best thing in the world is to be a public servant. Is it?

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Queiroz, Ayrton Santos
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Schnitzler, Edimeia Liliani, Marinho, Sidnei Vieira, Alberton, Anete
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Administração Pública e Gestão Social
Texto Completo: https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4593
Resumo: The case study AGESC - Public Services Regulatory Agency of Santa Catarina aims to lead students to develop a critical awareness of organizational structures (linear, functional, line-staff and commission) and quality of life in the public sector. Pablo, Augustus and Peter, are the main characters in the problem situation, they seek to restructure, as the aim of improving the management and organizational performance. The AGESC has experienced several problems, among them: high turnover, a result of low wages and also the lack of counselors to make decisions, which causes inflexibility in the administrative process. To obtain data were used without-structured interviews with the President and two directors. The case contributes to the discussions in the disciplines of public administration and organizations, systems and methods. Key Words: Organizational Structure, Quality of Life, Organizational Management.
id UFV-3_49108a1cd3a83c307229c9f6bd9d13bb
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.ufv.br:article/4593
network_acronym_str UFV-3
network_name_str Administração Pública e Gestão Social
repository_id_str
spelling The best thing in the world is to be a public servant. Is it?A melhor coisa do mundo é ser servidor público. Será?Gestão PúblicaThe case study AGESC - Public Services Regulatory Agency of Santa Catarina aims to lead students to develop a critical awareness of organizational structures (linear, functional, line-staff and commission) and quality of life in the public sector. Pablo, Augustus and Peter, are the main characters in the problem situation, they seek to restructure, as the aim of improving the management and organizational performance. The AGESC has experienced several problems, among them: high turnover, a result of low wages and also the lack of counselors to make decisions, which causes inflexibility in the administrative process. To obtain data were used without-structured interviews with the President and two directors. The case contributes to the discussions in the disciplines of public administration and organizations, systems and methods. Key Words: Organizational Structure, Quality of Life, Organizational Management. O caso para ensino da AGESC – Agência Reguladora de Serviços Públicos de Santa Catarina tem como objetivo levar os alunos a desenvolverem uma percepção crítica sobre estruturas organizacionais (linear, funcional, linha-staff e comissão) e qualidade de vida no setor público. Pablo, Augusto e Pedro, são os personagens principais na situação problema, em que buscam fazer uma reestruturação, como o intuito de melhorar a gestão e o desempenho organizacional. A AGESC vem passando por vários problemas, dentre os quais: a alta rotatividade, em consequência dos baixos salários e, também, a falta de conselheiros para tomadas de decisões, o que provoca o engessamento no processo administrativo. Para obtenção de dados foram utilizadas entrevistas semiestruturada com o Presidente e dois diretores. O caso contribui para as discussões nas disciplinas de administração pública e organizações, sistemas e métodos. Palavras-Chave: Estrutura Organizacional, Qualidade de Vida, Gestão Organizacional. Universidade Federal de Viçosa2014-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/459310.21118/apgs.v6i4.4593Revista de Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2014: 6(4) 168-219; 211-219Administração Pública e Gestão Social; october-december 2014: 6(4) 168-219; 211-219Revista de Administração Pública e Gestão Social; octubre-diciembre 2014: 6(4) 168-219; 211-219Revista de Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2014: 6(4) 168-219; 211-219Revista de Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2014: 6(4) 168-219; 211-219Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2014: 6(4) 168-219; 211-219Revista de Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2014: 6(4) 168-219; 211-2192175-5787reponame:Administração Pública e Gestão Socialinstname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)instacron:UFVporhttps://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4593/2397https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4593/2398Queiroz, Ayrton SantosSchnitzler, Edimeia LilianiMarinho, Sidnei VieiraAlberton, Aneteinfo:eu-repo/semantics/openAccess2019-06-25T19:51:11Zoai:ojs.periodicos.ufv.br:article/4593Revistahttps://periodicos.ufv.br/apgsPUBhttps://periodicos.ufv.br/apgs/oaiapgs.ufv@gmail.com||wescleysxavier@yahoo.com.br2175-57872175-5787opendoar:2019-06-25T19:51:11Administração Pública e Gestão Social - Universidade Federal de Viçosa (UFV)false
dc.title.none.fl_str_mv The best thing in the world is to be a public servant. Is it?
A melhor coisa do mundo é ser servidor público. Será?
title The best thing in the world is to be a public servant. Is it?
spellingShingle The best thing in the world is to be a public servant. Is it?
Queiroz, Ayrton Santos
Gestão Pública
title_short The best thing in the world is to be a public servant. Is it?
title_full The best thing in the world is to be a public servant. Is it?
title_fullStr The best thing in the world is to be a public servant. Is it?
title_full_unstemmed The best thing in the world is to be a public servant. Is it?
title_sort The best thing in the world is to be a public servant. Is it?
author Queiroz, Ayrton Santos
author_facet Queiroz, Ayrton Santos
Schnitzler, Edimeia Liliani
Marinho, Sidnei Vieira
Alberton, Anete
author_role author
author2 Schnitzler, Edimeia Liliani
Marinho, Sidnei Vieira
Alberton, Anete
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Queiroz, Ayrton Santos
Schnitzler, Edimeia Liliani
Marinho, Sidnei Vieira
Alberton, Anete
dc.subject.por.fl_str_mv Gestão Pública
topic Gestão Pública
description The case study AGESC - Public Services Regulatory Agency of Santa Catarina aims to lead students to develop a critical awareness of organizational structures (linear, functional, line-staff and commission) and quality of life in the public sector. Pablo, Augustus and Peter, are the main characters in the problem situation, they seek to restructure, as the aim of improving the management and organizational performance. The AGESC has experienced several problems, among them: high turnover, a result of low wages and also the lack of counselors to make decisions, which causes inflexibility in the administrative process. To obtain data were used without-structured interviews with the President and two directors. The case contributes to the discussions in the disciplines of public administration and organizations, systems and methods. Key Words: Organizational Structure, Quality of Life, Organizational Management.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-07-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4593
10.21118/apgs.v6i4.4593
url https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4593
identifier_str_mv 10.21118/apgs.v6i4.4593
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4593/2397
https://periodicos.ufv.br/apgs/article/view/4593/2398
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Viçosa
publisher.none.fl_str_mv Universidade Federal de Viçosa
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2014: 6(4) 168-219; 211-219
Administração Pública e Gestão Social; october-december 2014: 6(4) 168-219; 211-219
Revista de Administração Pública e Gestão Social; octubre-diciembre 2014: 6(4) 168-219; 211-219
Revista de Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2014: 6(4) 168-219; 211-219
Revista de Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2014: 6(4) 168-219; 211-219
Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2014: 6(4) 168-219; 211-219
Revista de Administração Pública e Gestão Social; outubro-dezembro 2014: 6(4) 168-219; 211-219
2175-5787
reponame:Administração Pública e Gestão Social
instname:Universidade Federal de Viçosa (UFV)
instacron:UFV
instname_str Universidade Federal de Viçosa (UFV)
instacron_str UFV
institution UFV
reponame_str Administração Pública e Gestão Social
collection Administração Pública e Gestão Social
repository.name.fl_str_mv Administração Pública e Gestão Social - Universidade Federal de Viçosa (UFV)
repository.mail.fl_str_mv apgs.ufv@gmail.com||wescleysxavier@yahoo.com.br
_version_ 1800211103332958208