The motivations to visit Tomar ”“ Portugal

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Nascimento, Mafalda
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Abranja, Nuno, Marques, Ana Ricardo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Cenário
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/18305
Resumo: Consumers are influenced by internal and external factors regarding their consumption choices. Travelling and leisure time are no exceptions, while when a visitor chooses a destination. Tomar is a city that has been developed for tourism. Regarding the potential to further development under a touristic perspective, a research involving preferences, motivations or choices taken by visitors could be a useful tool for directing and developing market segments, triggering actors’ investment to certain products over others. To identify and understand the motivations that lead travelers to go to Tomar, relevant information was assessed by a questionnaire directed to people who have visited this city. The present study aims to determine the main motivations of Tomar tourist flow. Research results were compared to the current pull factors
id UNB-26_8b2280d6d001b650c2d21ba55ed280e9
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/18305
network_acronym_str UNB-26
network_name_str Revista Cenário
repository_id_str
spelling The motivations to visit Tomar ”“ PortugalAs motivações para visitar Tomar ”“ PortugalTurismo. Tomar. Motivações. Fatores pull.Turismo. Tomar. Motivações. Fatores pull.Consumers are influenced by internal and external factors regarding their consumption choices. Travelling and leisure time are no exceptions, while when a visitor chooses a destination. Tomar is a city that has been developed for tourism. Regarding the potential to further development under a touristic perspective, a research involving preferences, motivations or choices taken by visitors could be a useful tool for directing and developing market segments, triggering actors’ investment to certain products over others. To identify and understand the motivations that lead travelers to go to Tomar, relevant information was assessed by a questionnaire directed to people who have visited this city. The present study aims to determine the main motivations of Tomar tourist flow. Research results were compared to the current pull factorsOs consumidores são influenciados por fatores internos e externos nas suas escolhas de consumo. Não são exceções as viagens e o tempo de lazer, no momento em que o visitante opta por um destino turístico. Tomar é uma cidade já fortemente desenvolvida ao nível do turismo. Com potencial para se desenvolver ainda mais neste âmbito, a realização de um levantamento de preferências, motivações ou escolhas por parte do visitante poderão constituir uma ferramenta útil para o desenvolvimento de segmentos de mercado, desencadeando investimento em determinados produtos em detrimento de outros. Para se identificar e compreender as motivações dos viajantes que se deslocam a Tomar, foram realizados inquéritos por questionário a pessoas que já visitaram a cidade. Neste trabalho pretende-se determinar as principais motivações do fluxo turístico de Tomar, comparando os resultados do estudo de campo com os fatores pull atuais.Centro de Excelência em Turismo (CET) - Universidade de Brasília (UnB)2016-11-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/1830510.26512/revistacenario.v4i6.18305Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 4 No. 6 (2016); 45-59Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 4 Núm. 6 (2016); 45-59Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 4 No. 6 (2016); 45-59Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território ; v. 4 n. 6 (2016); 45-59Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 4 N.º 6 (2016); 45-592318-8561reponame:Revista Cenárioinstname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/18305/16848Nascimento, MafaldaAbranja, NunoMarques, Ana Ricardoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-08-02T17:13:11Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/18305Revistahttp://periodicos.unb.br/index.php/revistacenariohttp://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/oai||revistacenario.cet.unb@gmail.com2318-85612318-8561opendoar:2022-08-02T17:13:11Revista Cenário - Universidade de Brasília (UnB)false
dc.title.none.fl_str_mv The motivations to visit Tomar ”“ Portugal
As motivações para visitar Tomar ”“ Portugal
title The motivations to visit Tomar ”“ Portugal
spellingShingle The motivations to visit Tomar ”“ Portugal
Nascimento, Mafalda
Turismo. Tomar. Motivações. Fatores pull.
Turismo. Tomar. Motivações. Fatores pull.
title_short The motivations to visit Tomar ”“ Portugal
title_full The motivations to visit Tomar ”“ Portugal
title_fullStr The motivations to visit Tomar ”“ Portugal
title_full_unstemmed The motivations to visit Tomar ”“ Portugal
title_sort The motivations to visit Tomar ”“ Portugal
author Nascimento, Mafalda
author_facet Nascimento, Mafalda
Abranja, Nuno
Marques, Ana Ricardo
author_role author
author2 Abranja, Nuno
Marques, Ana Ricardo
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Nascimento, Mafalda
Abranja, Nuno
Marques, Ana Ricardo
dc.subject.por.fl_str_mv Turismo. Tomar. Motivações. Fatores pull.
Turismo. Tomar. Motivações. Fatores pull.
topic Turismo. Tomar. Motivações. Fatores pull.
Turismo. Tomar. Motivações. Fatores pull.
description Consumers are influenced by internal and external factors regarding their consumption choices. Travelling and leisure time are no exceptions, while when a visitor chooses a destination. Tomar is a city that has been developed for tourism. Regarding the potential to further development under a touristic perspective, a research involving preferences, motivations or choices taken by visitors could be a useful tool for directing and developing market segments, triggering actors’ investment to certain products over others. To identify and understand the motivations that lead travelers to go to Tomar, relevant information was assessed by a questionnaire directed to people who have visited this city. The present study aims to determine the main motivations of Tomar tourist flow. Research results were compared to the current pull factors
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-11-16
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/18305
10.26512/revistacenario.v4i6.18305
url https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/18305
identifier_str_mv 10.26512/revistacenario.v4i6.18305
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/18305/16848
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Centro de Excelência em Turismo (CET) - Universidade de Brasília (UnB)
publisher.none.fl_str_mv Centro de Excelência em Turismo (CET) - Universidade de Brasília (UnB)
dc.source.none.fl_str_mv Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 4 No. 6 (2016); 45-59
Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 4 Núm. 6 (2016); 45-59
Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 4 No. 6 (2016); 45-59
Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território ; v. 4 n. 6 (2016); 45-59
Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 4 N.º 6 (2016); 45-59
2318-8561
reponame:Revista Cenário
instname:Universidade de Brasília (UnB)
instacron:UNB
instname_str Universidade de Brasília (UnB)
instacron_str UNB
institution UNB
reponame_str Revista Cenário
collection Revista Cenário
repository.name.fl_str_mv Revista Cenário - Universidade de Brasília (UnB)
repository.mail.fl_str_mv ||revistacenario.cet.unb@gmail.com
_version_ 1797231709776773120