The motivations to visit Tomar ”“ Portugal
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Cenário |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/18305 |
Resumo: | Consumers are influenced by internal and external factors regarding their consumption choices. Travelling and leisure time are no exceptions, while when a visitor chooses a destination. Tomar is a city that has been developed for tourism. Regarding the potential to further development under a touristic perspective, a research involving preferences, motivations or choices taken by visitors could be a useful tool for directing and developing market segments, triggering actors’ investment to certain products over others. To identify and understand the motivations that lead travelers to go to Tomar, relevant information was assessed by a questionnaire directed to people who have visited this city. The present study aims to determine the main motivations of Tomar tourist flow. Research results were compared to the current pull factors |
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The motivations to visit Tomar ”“ PortugalAs motivações para visitar Tomar ”“ PortugalTurismo. Tomar. Motivações. Fatores pull.Turismo. Tomar. Motivações. Fatores pull.Consumers are influenced by internal and external factors regarding their consumption choices. Travelling and leisure time are no exceptions, while when a visitor chooses a destination. Tomar is a city that has been developed for tourism. Regarding the potential to further development under a touristic perspective, a research involving preferences, motivations or choices taken by visitors could be a useful tool for directing and developing market segments, triggering actors’ investment to certain products over others. To identify and understand the motivations that lead travelers to go to Tomar, relevant information was assessed by a questionnaire directed to people who have visited this city. The present study aims to determine the main motivations of Tomar tourist flow. Research results were compared to the current pull factorsOs consumidores são influenciados por fatores internos e externos nas suas escolhas de consumo. Não são exceções as viagens e o tempo de lazer, no momento em que o visitante opta por um destino turístico. Tomar é uma cidade já fortemente desenvolvida ao nível do turismo. Com potencial para se desenvolver ainda mais neste âmbito, a realização de um levantamento de preferências, motivações ou escolhas por parte do visitante poderão constituir uma ferramenta útil para o desenvolvimento de segmentos de mercado, desencadeando investimento em determinados produtos em detrimento de outros. Para se identificar e compreender as motivações dos viajantes que se deslocam a Tomar, foram realizados inquéritos por questionário a pessoas que já visitaram a cidade. Neste trabalho pretende-se determinar as principais motivações do fluxo turístico de Tomar, comparando os resultados do estudo de campo com os fatores pull atuais.Centro de Excelência em Turismo (CET) - Universidade de Brasília (UnB)2016-11-16info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/1830510.26512/revistacenario.v4i6.18305Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 4 No. 6 (2016); 45-59Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 4 Núm. 6 (2016); 45-59Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 4 No. 6 (2016); 45-59Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território ; v. 4 n. 6 (2016); 45-59Cenário: Revista Interdisciplinar em Turismo e Território; Vol. 4 N.º 6 (2016); 45-592318-8561reponame:Revista Cenárioinstname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/article/view/18305/16848Nascimento, MafaldaAbranja, NunoMarques, Ana Ricardoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2022-08-02T17:13:11Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/18305Revistahttp://periodicos.unb.br/index.php/revistacenariohttp://periodicos.unb.br/index.php/revistacenario/oai||revistacenario.cet.unb@gmail.com2318-85612318-8561opendoar:2022-08-02T17:13:11Revista Cenário - Universidade de Brasília (UnB)false |
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