Virtual Field Trips: learning beyond the Classroom Walls
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2012 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Linhas Críticas (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3838 |
Resumo: | This paper provides an overview of a holistic approach to engaging students in the readingand writing processes while engaged with a science topic. Recent advances in technologyand internet access have opened up a multitude of resources never before available toteachers and students. Many of these, including Virtual Field Trips can be used to stimulateinterest and motivate students to select their own topics of interest and self direct their ownresearch, reading, and learning (Scott, 2007). This paper presents the exploration and useof Virtual Field Trips as a means of engaging students in researching, writing, and sharingwith others their developing knowledge on the lifecycle of an eagle. The nesting site of theeagles in Decorah, Iowa provides the location for the Virtual Field Trip being reported on. |
id |
UNB-32_c1c69fa2437a166ce1225bf69f0bb15c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3838 |
network_acronym_str |
UNB-32 |
network_name_str |
Linhas Críticas (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Virtual Field Trips: learning beyond the Classroom WallsViajes por el campo virtual: aprendiendo más allá de losmuros del aulaViagens pelo campo virtual: aprendendo além dos muros da sala de aulaViagem de campo virtualLeituraEscritaViaje de campo virtualLecturaEscrituraVirtual Field TripReadingWritingThis paper provides an overview of a holistic approach to engaging students in the readingand writing processes while engaged with a science topic. Recent advances in technologyand internet access have opened up a multitude of resources never before available toteachers and students. Many of these, including Virtual Field Trips can be used to stimulateinterest and motivate students to select their own topics of interest and self direct their ownresearch, reading, and learning (Scott, 2007). This paper presents the exploration and useof Virtual Field Trips as a means of engaging students in researching, writing, and sharingwith others their developing knowledge on the lifecycle of an eagle. The nesting site of theeagles in Decorah, Iowa provides the location for the Virtual Field Trip being reported on.Este artículo ofrece una visión general acerca de un abordaje holístico destinado ainvolucrar alunos en procesos de lectura y escritura, mientras estaban implicados enun tema científico. Recientes avances en el campo tecnológico y de acceso a Internetabrieron una infinidad de recursos nunca antes disponibles para professores yalumnos. Muchos de estos avances, incluyendo viajes de campo virtual, pueden serusados para estimular el interés y motivar a los alumnos para selecionar sus propiostópicos de interés y orientar investigaciones, lecturas y aprendizajes (Scott, 2007). Esteartículo presenta un relato sobre la explotación y uso de viajes de campo virtualescomo forma de involucrar a los alunos en actividades de investigación, escritura eintercambio de sus conocimientos en el desarrollo del ciclo de vida de águilas. El localdonde nidifican las águilas es en Decorah, Iowa, ofreciendo el local para el viaje decampo virtual que está siendo relatado.Este artigo fornece uma visão geral acerca de uma abordagem holística destinada aenvolver os alunos em processos de leitura e escrita, enquanto envolvidos com umtema científico. Recentes avanços no campo da tecnologia e do acesso à Internetabriram uma infinidade de recursos nunca antes disponíveis para professores ealunos. Muitos destes, incluindo viagens de campo virtual, podem ser usados paraestimular o interesse e motivar os alunos a selecionarem os seus próprios tópicosde interesse e orientarem pesquisas, leituras e aprendizagens (Scott, 2007). Esteartigo apresenta um relato sobre a exploração e o uso de viagens de campo virtuaiscomo uma forma de envolver os alunos em atividades de pesquisa, escrita ecompartilhamento de conhecimentos, em desenvolvimento, sobre o ciclo de vida deáguias. O local de nidificação das águias em Decorah, Iowa, forneceu o local para aviagem de campo virtual que está sendo relatado.Faculdade de Educação - Universidade de Brasília2012-04-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/383810.26512/lc.v18i35.3838Linhas Críticas; Vol. 18 No. 35 (2012): Ensino de ciências e matemática; 15-28Linhas Críticas; Vol. 18 Núm. 35 (2012): Ensino de ciências e matemática; 15-28Linhas Críticas; v. 18 n. 35 (2012): Ensino de ciências e matemática; 15-281981-04311516-489610.26512/lc.v18i35reponame:Linhas Críticas (Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UnBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3838/3509Copyright (c) 2016 Linhas Críticashttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessScott, Jeff2022-08-09T11:39:09Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/3838Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/PUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/oairvlinhas@unb.br1981-04311516-4896opendoar:2022-08-09T11:39:09Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Virtual Field Trips: learning beyond the Classroom Walls Viajes por el campo virtual: aprendiendo más allá de losmuros del aula Viagens pelo campo virtual: aprendendo além dos muros da sala de aula |
title |
Virtual Field Trips: learning beyond the Classroom Walls |
spellingShingle |
Virtual Field Trips: learning beyond the Classroom Walls Scott, Jeff Viagem de campo virtual Leitura Escrita Viaje de campo virtual Lectura Escritura Virtual Field Trip Reading Writing |
title_short |
Virtual Field Trips: learning beyond the Classroom Walls |
title_full |
Virtual Field Trips: learning beyond the Classroom Walls |
title_fullStr |
Virtual Field Trips: learning beyond the Classroom Walls |
title_full_unstemmed |
Virtual Field Trips: learning beyond the Classroom Walls |
title_sort |
Virtual Field Trips: learning beyond the Classroom Walls |
author |
Scott, Jeff |
author_facet |
Scott, Jeff |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Scott, Jeff |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Viagem de campo virtual Leitura Escrita Viaje de campo virtual Lectura Escritura Virtual Field Trip Reading Writing |
topic |
Viagem de campo virtual Leitura Escrita Viaje de campo virtual Lectura Escritura Virtual Field Trip Reading Writing |
description |
This paper provides an overview of a holistic approach to engaging students in the readingand writing processes while engaged with a science topic. Recent advances in technologyand internet access have opened up a multitude of resources never before available toteachers and students. Many of these, including Virtual Field Trips can be used to stimulateinterest and motivate students to select their own topics of interest and self direct their ownresearch, reading, and learning (Scott, 2007). This paper presents the exploration and useof Virtual Field Trips as a means of engaging students in researching, writing, and sharingwith others their developing knowledge on the lifecycle of an eagle. The nesting site of theeagles in Decorah, Iowa provides the location for the Virtual Field Trip being reported on. |
publishDate |
2012 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2012-04-27 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3838 10.26512/lc.v18i35.3838 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3838 |
identifier_str_mv |
10.26512/lc.v18i35.3838 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/linhascriticas/article/view/3838/3509 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2016 Linhas Críticas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2016 Linhas Críticas https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Educação - Universidade de Brasília |
dc.source.none.fl_str_mv |
Linhas Críticas; Vol. 18 No. 35 (2012): Ensino de ciências e matemática; 15-28 Linhas Críticas; Vol. 18 Núm. 35 (2012): Ensino de ciências e matemática; 15-28 Linhas Críticas; v. 18 n. 35 (2012): Ensino de ciências e matemática; 15-28 1981-0431 1516-4896 10.26512/lc.v18i35 reponame:Linhas Críticas (Online) instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UnB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UnB |
institution |
UnB |
reponame_str |
Linhas Críticas (Online) |
collection |
Linhas Críticas (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Linhas Críticas (Online) - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
rvlinhas@unb.br |
_version_ |
1805309285820792832 |