The reformulation of the Brazilian model for the mass media regulation in a historical perspective

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Bolaño, César Ricardo Siqueira
Data de Publicação: 2007
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estudos de Sociologia
Texto Completo: https://periodicos.fclar.unesp.br/estudos/article/view/131
Resumo: This paper intends to analyse the Brazilian audiovisual politics in a historical perspective and to present the general outlines of the regulatory model of the macro set of the mass media. When the communication nets, especially the internet, begin to reorganize themselves as cultural industry, as means of communication and as a place where people interact, the result is that those old cultural industries begin to reorganize themselves in order to profit from the new opportunities brought by them. The result of this fact is that people begin to spend less time with the old cultural industries.
id UNESP-12_09b535c61e7469a03c1a52deddf52212
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/131
network_acronym_str UNESP-12
network_name_str Estudos de Sociologia
repository_id_str
spelling The reformulation of the Brazilian model for the mass media regulation in a historical perspectiveA reforma do modelo brasileiro de regulação das comunicações em perspectiva históricaAudiovisual politicsDigital TVNew technologiesPolíticas de comunicaçãoTV digitalNovas tecnologiasThis paper intends to analyse the Brazilian audiovisual politics in a historical perspective and to present the general outlines of the regulatory model of the macro set of the mass media. When the communication nets, especially the internet, begin to reorganize themselves as cultural industry, as means of communication and as a place where people interact, the result is that those old cultural industries begin to reorganize themselves in order to profit from the new opportunities brought by them. The result of this fact is that people begin to spend less time with the old cultural industries.Este texto pretende estudar a política audiovisual brasileira em perspectiva histórica e apresentar os delineamentos gerais do modelo de regulação do conjunto do macro-setor das comunicações. No momento em que as redes telemáticas, especialmente a Internet, passam a organizar-se em grande medida como indústria cultural e como meio de comunicação e lugar de interação entre indivíduos, os quais passam a despender assim parte de seu tempo livre, em prejuízo das velhas indústrias culturais, estas, por sua parte, tendem a reestruturar-se para beneficiar-se também das novas oportunidades que trouxeram aquelas redes. Têm particular interesse, nesse sentido, as possibilidades, abertas a partir da proposta do atual governo brasileiro na implantação de um modelo próprio de TV digital, referentes a um novo modelo de desenvolvimento, em associação com outros países importantes do terceiro mundo.FCL-UNESP Laboratório Editorial2007-05-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/estudos/article/view/131Estudos de Sociologia; v. 9 n. 17 (2004): Dossiê: Economia política da informação, comunicação e cultura1982-47181414-0144reponame:Estudos de Sociologiainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/estudos/article/view/131/129Copyright (c) 2007 Estudos de Sociologiainfo:eu-repo/semantics/openAccessBolaño, César Ricardo Siqueira2021-05-12T13:45:49Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/131Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/estudosPUBhttp://seer.fclar.unesp.br/estudos/oaistraud.fclar@unesp.br||estudosdesociologia@fclar.unesp.br||maria.jardim@unesp.br1982-47181414-0144opendoar:2021-05-12T13:45:49Estudos de Sociologia - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv The reformulation of the Brazilian model for the mass media regulation in a historical perspective
A reforma do modelo brasileiro de regulação das comunicações em perspectiva histórica
title The reformulation of the Brazilian model for the mass media regulation in a historical perspective
spellingShingle The reformulation of the Brazilian model for the mass media regulation in a historical perspective
Bolaño, César Ricardo Siqueira
Audiovisual politics
Digital TV
New technologies
Políticas de comunicação
TV digital
Novas tecnologias
title_short The reformulation of the Brazilian model for the mass media regulation in a historical perspective
title_full The reformulation of the Brazilian model for the mass media regulation in a historical perspective
title_fullStr The reformulation of the Brazilian model for the mass media regulation in a historical perspective
title_full_unstemmed The reformulation of the Brazilian model for the mass media regulation in a historical perspective
title_sort The reformulation of the Brazilian model for the mass media regulation in a historical perspective
author Bolaño, César Ricardo Siqueira
author_facet Bolaño, César Ricardo Siqueira
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Bolaño, César Ricardo Siqueira
dc.subject.por.fl_str_mv Audiovisual politics
Digital TV
New technologies
Políticas de comunicação
TV digital
Novas tecnologias
topic Audiovisual politics
Digital TV
New technologies
Políticas de comunicação
TV digital
Novas tecnologias
description This paper intends to analyse the Brazilian audiovisual politics in a historical perspective and to present the general outlines of the regulatory model of the macro set of the mass media. When the communication nets, especially the internet, begin to reorganize themselves as cultural industry, as means of communication and as a place where people interact, the result is that those old cultural industries begin to reorganize themselves in order to profit from the new opportunities brought by them. The result of this fact is that people begin to spend less time with the old cultural industries.
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007-05-22
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/estudos/article/view/131
url https://periodicos.fclar.unesp.br/estudos/article/view/131
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/estudos/article/view/131/129
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2007 Estudos de Sociologia
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2007 Estudos de Sociologia
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv FCL-UNESP Laboratório Editorial
publisher.none.fl_str_mv FCL-UNESP Laboratório Editorial
dc.source.none.fl_str_mv Estudos de Sociologia; v. 9 n. 17 (2004): Dossiê: Economia política da informação, comunicação e cultura
1982-4718
1414-0144
reponame:Estudos de Sociologia
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Estudos de Sociologia
collection Estudos de Sociologia
repository.name.fl_str_mv Estudos de Sociologia - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv straud.fclar@unesp.br||estudosdesociologia@fclar.unesp.br||maria.jardim@unesp.br
_version_ 1788171027888472064